SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Курс около софия, препоръки?
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=6255
Страница 3 от 5

Автор:  ognian [ Пет Мар 15, 2013 7:16 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Gyorev написа:
EN-A крилата освен да те завлачат малко по земята при кайтване друго няма какво. И в г*за да си завреш управленията трудно ще постигнеш нещо непоправимо.


Абсолютни глупости!! Летя от скоро, но съм се нагледал на инциденти, даже и фатални, точно с EN-A крила.

Автор:  Pastora [ Съб Мар 16, 2013 12:44 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Колеги, Емо Гьорев е един млад пилот с много талант.
Случайно го познавам , тъй като лети заедно с мои приятели спиидрайдери.
Наистина е самоук а спиидглайдера наистина иска много усет , бързи реакции и прецизно каране!
Един на 100 имат вроден талант като него......за останалите 99 си трябва курс и инструктор.......
Един ден сигурно ще стане много добър пилот и ще се чуди как да изтрие сегашните си постинги , след като
преживее и осъзнае доста неща в парапланеризма!
В него виждам един Ясен Савов в зората си.......дано тръгне по неговия път и Ангела да му е силен и да го пази!

Автор:  Ivailo [ Съб Мар 16, 2013 2:40 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Аз лично съм на мнение, че неговото мнение трябва да се изтрие.
Напълно възможно е някой да му се върже и да го послуша, още повече някой, който иска да чуе точно това.
Да, ама ските не са като летенето. Със ските и да сбъркаш - най-много да си счупиш някой крак. Доста време ще мине докато сбъркаш така, че да се очистиш.
Да, ама с летенето нещата са доста по-критични!
ДАНО му е силен ангела на Емо, наистина изглежда нахъсан, а и очевидно има талант, щом е оцелял до сега...

Викторе, няма курс по спийд летене, ама има по парапланеризъм, който определено трябва човек да изкара, преди да започне със спийд, още повече в сегашната ситуация, когато единствените "обучаващи" сте ти и още 2-3 приятели.
Най-малкото да може да си вдига крилото, нали...

Емо, моля те, не давай съвети само защото "при тебе е проработило". Ти може (както казва Пастора) да имаш нечовешки талант, може кофата с късмет да ти е цяла бъчва, ама някой, който ти чете мнението няма да попадне на толкова всеотдайни приятели, ще реши, че не е проблем да се метне от Витоша в 2 на обяд, щото му е най-близо. Сам.
Като пораснеш малко, като натрупаш часове и минеш на по-голямо крило, което няма нищо общо с поведението на спийд крилото, тогава може да се замислиш преди да кажеш нещо.
Летя от 2 години и половина, имам около 60 часа, по-голямата част от които на термика и не смея да давам толкова смели съвети...

Автор:  DVD [ Съб Мар 16, 2013 9:47 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

ако модераторите започнат да трият мненията които са различни от останалите - накрая няма да остане нито едно мнение... :lol: :lol:

Автор:  hristo [ Съб Мар 16, 2013 4:40 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Затова си има статистика. Мисля , че повечето добри пилоти са се научили не в днешните училища , а покрай приятели.
Основната цел в съвременните училища са прибиране на сумата, по възможно най бързо и с някой тандемен полет , тъй като бил полезен. Резултатът е уплаха и отказване от летенето в последствие. Как може да се обясни , че в район като Сопот няма нито един пилот. Изключвам Аврам също самоук, а има няколко училища , постоянно ангажирани, с тандеми и ученици. Какво става с тези ученици, научават ли нещо. Преди 7 години се преместих в Хисаря за да летя повече, а летя сам. Миналата събота се изкачих , пак сам над скалите над Сопот , има доста ниски стартове около 800-900 м. Срещнах на равнец четири крила в базата, завидях им, това е начина, летете в група с приятели, така ще се научите.

Автор:  iv_ko [ Съб Мар 16, 2013 6:23 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former". A. Einstein

Автор:  Viper_Weasel [ Съб Мар 16, 2013 8:26 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

hristo написа:
Как може да се обясни , че в район като Сопот няма нито един пилот. .


Всъщност се сещам за поне 3-ма пилота от Сопот. Като цяло обаче съм забелязал че местните просто не им е итересно летенето - въпрос на ценности, интереси и манталитет. Друг е момента с демографията - Сопот и Карлово са малки градове нормално е да има по-малко пилоти. Условията за летене не определят колко местни пилоти има ,а колко пилота има като цяло в даденият район. Бройката на пилотите които не са от Сопот, но живеят в Сопот е много по-голяма!

Относно ученето сам - не е невъзможно, но със прекалена самоувереност може да бъде силно нездравословно. Аз самият също съм се обучавал от познати, но от опит виждам че курса може да спести много главоболия, ако щеш и средства на човек който се е насочил към това.
Всеки обаче е свободен да си троши главата както иска - само че за съжаление лошото име за спорта остава за всички при инцидент!

На колегата с 5-те часа за 6 месеца му пожелавам да има винаги много височина при грешките които му предстои да допусне, защото такива има при всички без изключения - млади, стари, самоуки, обучавани, добри и не чак толкова, талантливи и не чак толкова и тн.

Автор:  hristo [ Съб Мар 16, 2013 8:57 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Разбира се , че курса си е полезен. Колкото по кратък , толкова по добре. После започни да се учиш сам, всичко се учи с летене, никой не може да ти разкаже , как да бъдеш едно цяло с крилото, при всякакви условия. Гледаш да оцелееш , свикваш и постепенно преодоляваш страха. Но все пак да напреднеш, лети покрай тези които го могат. Ще се радвам да се запозная с летящи от Сопот и Карлово. За съжаление всички от района са ангажирани с ученици и тандеми.

Автор:  dimitar.miladinov [ Съб Мар 16, 2013 10:38 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Познавам Емо и му желая много късмет...

Колкото до 5-те часа, ако приемем, че 6 мин. е средна продължителност на полета с такова крило (гледал съм го на Витоша, Сопот, клипчетата от Вихрен и Тодорка) , значи той има до момента 10 полета на час или 50 полета общо. Ако сметката е вярна (мислех, че са много повече), то от 50 полета човек да си прави генерални изводи за безопасността, преживяемостта или методиката на обучение, е като да метне два пъти монета и да каже - пада се ВИНАГИ "ези" :)

Автор:  Gyorev [ Пон Мар 18, 2013 9:02 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Започвам да не виждам смисъл да споря с толкова много и добри пилоти наоколо. И то все изкарали курс,който ги е направил такива. Но преди да спра, ще си позволя да напиша няколко заключителни реда:

1. Дали ще изкараш първоначалния курс или не няма да промени съществено пилотските ти умения. Смисъл виждам само в SIV курса.

2. Ако бях на мястото на инструкторите и видя как някой ученик просто не става, бих му върнал парите и бих му обяснил, че този спорт просто не е за него. няма нищо срамно, а и се спестяват много нерви както на инструктора, така и на пилотите, с които този некоординиран и тотално объркан ученик ще трябва да лети. По-малко такива ученици = по-малко parawaiting по стартовете и повече крила във въздуха.

3. Обучението сам не значи да бягаш от напредналите пилоти, "докато ги настигнеш". Напротив. Значи да си постоянно около такива, за да чуеш различни мнения и препоръки. 90% от тях ще са безсмислени, но си струва за останалите 10%. На мен ми отне няколко месеца докато се науча да филтрирам простотията по стартовете.

4. Ивчо, ще ме прощаваш, но твоите мнения са най-дразнещи. Първо, всички знаем що за пилот си - ако не духа 3-4 м ламинарно чело и няма и да си помислиш да си извадиш крилото. Ще пиеш 1 бира, ще хапнеш и ще се прибереш. Това лесно се вижда и от статистиката ти - 2г. 60 часа... Извинявай, но моят първи термичен полет продължи 30 мин., като смея да твърдя, че едва се закачих на една или две термики. Ти явно можеш да ги въртиш само на радиостанция.

Другото, което искрено ме разсмя беше изречението ти :"Като пораснеш малко, като натрупаш часове и минеш на по-голямо крило, което няма нищо общо с поведението на спийд крилото, тогава може да се замислиш преди да кажеш нещо." Обикновено градацията при крилата се състои в свиване на размера. Просто защото малкото крило изисква повече умения. Но ти предполагам никога няма да разбереш.

5. Всеки може да се научи сам. Не превръщайте спорта в машина за изхранване. И вместо да завиждате се замислете дали не е по-добре да се присъединяват момчета като Йовко, които имат хъс и желание отколкото псевдо пилоти, които освен да мрънкат по стартовете друго не правят.

Поздрави и със здраве,
г-н Гьорев

п.с. Миладинов, 1 полет със спийд крило от Расник = 20 сек. от Сопот = 4 мин. от Тодорка/Томба = 2 мин. Като не броим 3-4 полета с парапланер трудно имам повече от 5-6 часа.

Автор:  Ivailo [ Пон Мар 18, 2013 9:31 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Ей, значиии :)
"Като пораснеш" говоря като опит, защото такъв ти липсва... Това ти го казвам от опит, защото и аз в началото говорех глупости насам-натам, които после разбирах
Виждам, че не си приел мненията ми лично, както и аз не приемам твоите.
Пак си вадиш генерални изводи от един ден с мен на старта :D Миладинов е прав за монетата...
Още тогава в кръчмата ти го казах - ако искаш ти давам крилото си да го литнеш - що не го взе?
А статистиката ми включва 1-годишно обучение на Расник.. Даже и часовете ми на склона не съм ги включил в тая цифра по-горе...
Решението дали да излетиш или не е най-трудно, още повече като си качвал баира пеша... Мен са ми казвали, че оцеляват тия, дето могат да вземат правилното решение...

Пак ти казвам - даваш акъл без да имаш опит, с който да го уплътниш...

Автор:  svetliowind [ Пон Мар 18, 2013 12:45 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Четнаха го един двама,че го "познават",и той чак си повярва...и даже вече не вижда смисъл да спори :lol: смехххх...и хич не усеща саркастичната нотка...то че и аз съм нарцис,нарцис съм,ама чак пък толкова....бих се разгърнал тук,но кому е нужно,може ли да спориш с радиото?!...аре да не обиждаме всички журналисти :lol:

Автор:  ognian [ Пон Мар 18, 2013 1:05 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

г-н Гьорев, не сте прав, ама не ми се спори с напреднал пилот като вас :) :)
Според мен курсовете са необходими за да не се пребиеш още в началото, а не за да станеш добър пилот.
Престави си следната ситуация:
Идва един самонадеян самоук на старта, излита и се пребива след няколко минути.
Какво се случва - най-малкото, пропада цялото летене на всички които са там. Следват часове разкачване, спасителни операции, висене по болници. Чувал ли си как вият от болка потрошените?

Освен това, за Иво не си прав!! Иво ще продължи да лети и ще напредне доста, а ти ще продължиш да тичаш по баирите / примерно по десетина пъти на ден :) :)/ и то години на ред, мислейки си, че това е най-голямото удоволствие от летенето :)
Що не вземеш да литнеш в силни условия с "истинско" крило да те видим, пък после ще си говорим. Като Боян онзи ден, например :) :)
И още веднъж те приканвам да се замислиш сериозно за крилото с което летиш. Е ли това парапланер или не е?
За мен лично си е управляем парашут.
Освен това те гледам по разни клипчета, че си скачал с парашут :) :) Дали не си карал курс и за парашутист и кой те пуснал да скачаш? :) :)
И ако си изкарал парашутистки курс, значи с това парашутче с което сега летиш няма да имаш проблеми - все пак, изкарал си курс :) :)

Поздрави и със здраве,

Огнян Вълчев - псевдо пилот който мрънка по стартовете

Автор:  itzo [ Пон Мар 18, 2013 7:13 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Gyorev написа:
...И в г*за да си завреш управленията трудно ще постигнеш нещо непоправимо...


Ебаси...и това ли си научил от собствен опит? :shock:

Автор:  ognian [ Пон Мар 18, 2013 7:30 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

http://skydive.bg/Emo.htm

Колко плати за курса на „АВА Спорт”, Емо или и там си самоук ? :) :)
Ако си платил 2600 лв за AFF курс /теория + 7 скока от 3500 м/....

Страница 3 от 5 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/