SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Курс около софия, препоръки?
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=6255
Страница 4 от 5

Автор:  Gyorev [ Пон Мар 18, 2013 8:28 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

150 лв платих за теорията. дадоха ми специална цена защото организирах team building там. после по 50 лв на скок, колкото си струваше. това ме навежда и на видеото от един мой скок което някой е пуснал тук. това е 11тият ми скок и четвъртият ми без въже.

P.S. цената на курса иначе е 300, не 2600. Просто защото не е AFF, а static line...

Автор:  niki [ Вто Мар 19, 2013 9:06 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Gyorev написа:
1. Дали ще изкараш първоначалния курс или не няма да промени съществено пилотските ти умения. Смисъл виждам само в SIV курса.

Както казаха колегите, смисъла на началния курс, не е да те направи велик пилот, а да ти помогне да напреднеш по-бързо и безопасно в летенето. Смея да твърдя че в нашите курсове, освен чисто технически умения и знания предаваме и отношение към летенето, което при теб силно липсва. След като си се наситил на парашутизма и спийд глайдинга, решаваш че парапланеризма е лесна работа. Ще пробваш малко акро трикчета. Пак ще стигнеш до насищане. Ако междувременно се кротнеш и решиш да опиташ пенсионерските прелети, ще откриеш нова вселена, която изисква много знания и те учи на смирение. Нарцисизма ти ще намалее и ще започнеш да се радваш на цялото разнообразие от мрънкащи и немрънкащи хора. Ако не заради безопасността, то най-малкото заради споделянето на транспорта.

Между другото съм се учил сам директно със спортно крило. Първите две години бях без запасен и каска. Една пролет с варненци дойдохме на Сопот и направихме първите си сривове без никой да ни учи или показва. После си правихме негативни и акро над земя. Ако си тръгнал по този път и желаеш да се мериш с другите, то не би трябвало да имаш нужда и от SIV курс.

Gyorev написа:
2. Ако бях на мястото на инструкторите и видя как някой ученик просто не става, бих му върнал парите и бих му обяснил, че този спорт просто не е за него. няма нищо срамно, а и се спестяват много нерви както на инструктора, така и на пилотите, с които този некоординиран и тотално объркан ученик ще трябва да лети. По-малко такива ученици = по-малко parawaiting по стартовете и повече крила във въздуха.

Как ще дефинираш дали някой става за летене или не става?
Досега не сме имали некоординирани и тотално объркани кандидат парапланеристи. Хората се отказват поради страх, мързел или пресищане. Моята работа като инструктор е да дам възможност на всеки да опита и да не съм предубеден.

Според теб имат ли право на деца хората с генетически увреждания?


Gyorev написа:
Другото, което искрено ме разсмя беше изречението ти :"Като пораснеш малко, като натрупаш часове и минеш на по-голямо крило, което няма нищо общо с поведението на спийд крилото, тогава може да се замислиш преди да кажеш нещо." Обикновено градацията при крилата се състои в свиване на размера. Просто защото малкото крило изисква повече умения. Но ти предполагам никога няма да разбереш.

Арогантното ти отношение те кара да виждаш само простотии у другите и ти затваря пътя да научиш нещо повече от тях. Човека има предвид по-голям клас крило, но ти явно си заслепен от размера. Особено ако е малък. :twisted:

Gyorev написа:
5. Всеки може да се научи сам. Не превръщайте спорта в машина за изхранване. И вместо да завиждате се замислете дали не е по-добре да се присъединяват момчета като Йовко, които имат хъс и желание отколкото псевдо пилоти, които освен да мрънкат по стартовете друго не правят.

Хубавото на парапланеризма е разнообразието му. Някой прави нещо за чест и слава. Друг за себе си. Трети за пари. Това че има комерсиални услуги в парапланеризма, не означава че спорта се е превърнал в машина за изхранване. Никой не е длъжен да ползва тези услуги. Няма рекет с екипировка, лицензи, застраховки и прочие. Свобода!

Не ни е никакъв проблем да обучиме някой безпаричен студент да лети, но имаме опит в неуспеха на подобни начинания. Преди години парапланеристите помогнаха на едно момче от района да пролети. Подаряваха му екипировка. Учеха го. Помагаха му. Бяха впечатлени от неговата нахъсаност. От това че си бе направил делтапланер от летви и найлонови пликчета и се бе опитал да подлитва с него тук и там... Мина време, момчето порасна и спря да лети. Предполагам защото се разочарова че не може да си го позволи и трябва да прави и останалите неща от живота.
Знам още няколко подобни примера. Считам че подобна практика е опасна, защото ако някой направи компромис с обучението си, то после вероятно ще направи компромис с екипировката си, с транспорта, с летенето на всяка цена и ткн.
Аз бях същия, но извадих късмет и много пъти ми се размина. Мисля че не можеш дълго да живееш за сметка на късмета си. Не можеш вечно да си на ръба, защото ни чака голямо разнообразие от случки които рано или късно се сбъдват.
Сега си движен от адреналин. Искаш да задобряваш и да вдигаш летвата на риска, защото в това виждаш задобряване и усещаш есктаз от живота, когато ти се размине. Рано или късно ще достигнеш някаква граница. Ако си достатъчно разумен ще спреш. После ще се издразниш от себе си, от липсата на прогрес и зациклянето. Ще потърсиш следващото и като пеперуда ще подхърчаш от цвят на цвят покорявайки "върховете" на парашутизма, спийд глайдинга, акрото... Накрая може да ти омръзне да сърфираш по повърхността на живота и да се фокусираш върху едно нещо докрай.

Автор:  BONCHO [ Вто Мар 19, 2013 11:39 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Разни хора , разни идеали :) Има много талантливи хора, на които самообучението им се отдава. Но има и такива, които не вдяват нищо и трябва някой постоянно да им обяснява.
Самообучението не е лошо, но много зависи от какъв човек и по какъв начин протича.
Според мен самообучението носи голям риск, да се пропуснат основни важни неща в началното напредване(първите 2-3 години), което в последствие затруднява доста напредването във материята и откриване на топлата вода твърде твърде късно (личен опит).
При провеждането на обучение от инструктор с дългогодишен опит, тези неща се свеждат до минимум. Постигат се максимални резултати за кратко време. Всеки е свободен сам да избира по какъв начин да се обучава.

Автор:  DVD [ Вто Мар 19, 2013 1:30 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

аз съм се учил сам да карам сноуборд и си карах, но понякога падах лошо... след като Петя ме видя и ми каза две грешки които правех - вече не падам :)

Автор:  iv_ko [ Вто Мар 19, 2013 7:34 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Самообучение му е майката! Инструкторите кой ги е научил, а?

Както се вижда карането на A320 е piece of cake. http://www.youtube.com/watch?v=BBTbTCLEp4M

Извинявайте, ама да уча 15 години, за да махам съсирек за 4 минути, като мога да погледам малко клипчета и с малко повече талант.....http://www.youtube.com/watch?v=M8j5CF7KeBU

Аре почва да става вемето за летене, стига сме си чесали езиците....

Поздрави,

Иван

Автор:  venko6 [ Вто Мар 19, 2013 8:59 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Всъщност няма нужда да се противопоставят спийдрайдинга и парапланеризма - ето нагледен пример как един френски момък е решил същият казус :)

http://outsidetelevision.com/video/sftv ... -mans-heli

Автор:  viik [ Сря Мар 20, 2013 1:29 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Това ХЦ ви е промило мозъка :mrgreen: и какво ако не е ХЦ не е летене така ли? Всеки си се кефи на летенето по индивидуален начин за това има акро, целно, хц, спеед, делта и тн...

Аз лично съм се учил сам на спеед райдинг но преди това изкарах курс по парапланеризам. Обаче се оказа, че двата спорта много се различават, доста от съветите който получих от парапланеристи не бяха в сила при спеед раидинга. За това се наложи да преровя много немски, френски и англиски форуми на тази тема. Там получих доста полезна информация - все пак няма книги за спеед райдинг и форумите и клипчетата са единствения източник на информация. Бих казал, че за спеед райдинг е по-добре да си карал преди това мото-крос или downhill bike от колкото да си летял 10-15 години.
От чуждите форуми разбирам, че реално не съм единствения, самоук спеедридер, доста от хората там също са самоуки..

ако има желание човек може да намери адски много информация по темата, така че да си направи сам програма за самоубочение, естествено това е доста по-опасно, тъй като не можеш да си видиш сам грешките, пък и се здухваш от време навреме като си сам..
От друга страна и обучението с инструктор също крие свойте рискове, примерно: не четеш достатачно теория защото инструктора ти обяснява повечето работи, започваш да разчиташ изцяло на неговите преценки, ставаш радио-управляем робот, или пък свикваш да летиш само на едни и същи места и после като идеш някаде другаде става напечено...
има инструктори който директно ще те качат на старта да излиташ без никаква подготовка дори без да можеш да си държиш крилото над главата.. има други който ще я карат по-безопасно, но пък там няма да летиш много първите няколко месеца.. трети ще те вкарат със спирала в дърветата, други пък не знаят какво е това брифинг и защо трябва да се обяснява на учениците преди и след полета - те просто ще си крещят по радио станцията..
това да си с инструктор не е гаранция, но все пак е по-добре...

performance is one thing.... pleasure is everything!

Автор:  ognian [ Сря Мар 20, 2013 8:21 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Аз пък се кефя ето на това летене със спиид крило:

http://vimeo.com/41206514

Ако някой ден, на някой старт, ви видя, че правите такива нещица ще се изкефя максимално.

Автор:  Xaoc [ Сря Мар 20, 2013 10:23 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Още сме много малки за такива изпълнения, макар че опитваме, колкото можем, винаги, когато има шанс и някакви условия - географски и метеорологични :)

Автор:  ppountchev [ Сря Мар 20, 2013 11:12 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

ognian написа:
Аз пък се кефя ето на това летене със спиид крило:

http://vimeo.com/41206514

Ако някой ден, на някой старт, ви видя, че правите такива нещица ще се изкефя максимално.

Тия доколкото знам са тестовите пилоти на Озон.

Автор:  viik [ Сря Мар 20, 2013 3:24 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

еее тва го може само Озона :)

Автор:  Ivailo [ Сря Мар 20, 2013 11:06 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Викторе, малко и ти разсъждаваш само от твойта кула... Щом при теб е станало, значи това е начина!
И да, летенето с парапланер е летене. Вашето е слизане, макар че оня ден при ония ветрове на Дърманци вие летяхте, а ние гледахме - признавам, има и изключения при екстремни ситуации. И пак тогава по-ненормалните летяха с парапланери ;) И да не кажеш, че съм предубеден - целното кацане е кацане, акрото е сецане, ама термиката е най-близо до летенето, щото до сега не съм виждал някоя птица да се качва с лифта нагоре, а да разчита на крилата си само за слизане...
Това за радиоуправляемите роботи съществува само по форумите.. Мен поне сигурно половин година ме "управляваха", пък гледам се справям и без някой с дистанционно :)
А, да, и първата ми 1 година (през обучението си) съм летял САМО на Расник и Витановци :) Сега питай дали някой може да ме накара да отида там :)

Цитат:
има инструктори който директно ще те качат на старта да излиташ без никаква подготовка дори без да можеш да си държиш крилото над главата..

Я кажи сега честно, вие като го качихте Емо на старта, той знаеше ли как да си държи крилото над главата? А сега знае ли?

Имаш един уникален шанс - да станеш първия спийд инструктор в България! И това съвсем сериозно ти го говоря :) Ако се насочиш в тая посока имаш един доста голям пазар в ски-курортите ;)

Надявам се не приемате мненията ми като лични нападки, просто изразявам мнението си, което е различно от вашето, а го правя, защото смятам, че вашето е опасно за другите... Беше ми драго да си пия бирата оня път с вас :)

Автор:  svetliowind [ Сря Мар 20, 2013 11:33 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

Темата е за курс за парапланеризъм и започна така:
bichetoooo написа:
Здравейте, мозе ли да ме насочите към парапланеристки курс за района на София, както и какви са цените за такъв курс.Ако някой е карал в скоро време нека сподели опита си.Благодаря предварително.


И понеже всеки талант внася и проповядва собствения си уклон,понякога леко обидно,съм длъжен да копирам някои постове:
viik написа:
Това ХЦ ви е промило мозъка :mrgreen: и какво ако не е ХЦ не е летене така ли? Всеки си се кефи на летенето по индивидуален начин за това има акро, целно, хц, спеед, делта и тн...

Аз лично съм се учил сам на спеед райдинг но преди това изкарах курс по парапланеризам. Обаче се оказа, че двата спорта много се различават, доста от съветите който получих от парапланеристи не бяха в сила при спеед раидинга. За това се наложи да преровя много немски, френски и англиски форуми на тази тема. Там получих доста полезна информация - все пак няма книги за спеед райдинг и форумите и клипчетата са единствения източник на информация. Бих казал, че за спеед райдинг е по-добре да си карал преди това мото-крос или downhill bike от колкото да си летял 10-15 години.
От чуждите форуми разбирам, че реално не съм единствения, самоук спеедридер, доста от хората там също са самоуки..

ако има желание човек може да намери адски много информация по темата, така че да си направи сам програма за самоубочение, естествено това е доста по-опасно, тъй като не можеш да си видиш сам грешките, пък и се здухваш от време навреме като си сам..


viik написа:
ами нека да добавя и моята гледна точка, точно като в епизодите на National Geographic Aircrash investigation.. инцидента беше съвкупност от няколко грешки:

-излетях с усукан колан - не е проблем това при Brighta дори си натисках speed на крилото му нямаше нищо но все пак се разсях малко.
- хванаха ме много низходящи и ме хвана яд, че другите са горе пък аз за пореден път се удавям, натисках спеед-а до край, отпусках на 20-50-70% ама все низходящи без много разлика в глайда или скоростта.
- излезнах над жиците с около 1100м и със сигурност нямаше да долетя до долната ливада с тия низходящи, и си за ходих да кацам на жиците, бях проверил скоростта в различните посоки, но на няколко пъти ме удряха някакви балони с качвания по 1м това малко ме обърка.
- видях Тео как каца и реших 100% че това ми е посоката без да си гледам ГПС-а а долу на поляната нямаше и никакви подсказки от къде е вятъра.
- летях доста пъти едно по малко крило преди това и неговите команди в сравнение с Браита са 1х10см като обикновено на Брайта си правя една намотка около китките особено, като е по безветрие за да го подлитна по-добре ама този път забравих да го направя.
- в един момент на захода видях, че скоростта ми е по-голяма и за това се опитах малко да обърна крилото.
Самото кацане не мисля, че беше нещо супер бързо или според мен не беше със висока скорост над тази с която мога направя няколко бързи крачки. При кацането се опитах да под литна максимално крилото и за това ръцете и командите ми бяха максимално надолу към бедрата, направих една-две крачки и си седнах на гъза, протектора задра в земята, ръцете ми си стояха максимално изпънати, дясната ми докосна склона и аз направих още няколко крачки.

Преди това пак имах един погрешен заход за кацане, на 20м от земята си гледам гпс-а и виждам 20км реших, че това ми е посоката за кацане.. обаче съм бил в грешка пак трябваше да тичам яко... общо взето ми е трудно да определя какво се случва понякога и дали това е термика, балон или вятър.

Яд ме е, че стана така.. практикувам и други спортове - ски, мтб досега най-сериозната ми травма беше извадени рамена от ски, по принцип нямам кой знае какви други травми. При ските и колелото можеш да спреш да се огледаш или да си починеш ако си изморен, пък парламентаризма е като една игра на шах, почнеш ли я няма опцията да спреш, да се огледаш или да си починеш ако си изморен или разсеян.


Ясно се вижда,че тая работа не е като оная!Това са коренно различни летателни апарати,в единия случай винаги трябва да мислиш няколко хода напред,уязвим си и от метеоусловията...,другият апарат е много стабилен и управляем,излитането и кацането на сняг със ски също търпи много грешки.Всеки лети с каквото желае и има възможност,дано и изпитва удоволствие от това!

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... HJsUDPeoA#!

Автор:  viik [ Чет Мар 21, 2013 10:15 am ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

@svetliowind мерси, че следиш редовните ми постове :D май зимното нелетене води до https://vimeo.com/62053555

Автор:  svetliowind [ Чет Мар 21, 2013 1:17 pm ]
Заглавие:  Re: Курс около софия, препоръки?

И аз благодаря,за изводите,които ми позволи да си направя!Тук от всеки може да научиш по нещо,нали затова е форум.Следя всичко и всички може да се чувстват поласкани. :wink:

Извинявай,ако съм те засегнал!Ти летиш и с двата апарата и имаш по-добра представа за приликите и разликите,затова дадох пример с твоя инцидент,там сам си написал много истини.
Хайде живи и здрави,че има много живи,ама не всички са здрави!

http://www.youtube.com/watch?v=eCB_INs2E24

Страница 4 от 5 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/