Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Авг 20, 2017 7:51 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Вто Дек 04, 2012 3:37 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 961
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Ivailo написа:
... Със същия успех, че даже и по-логично аз мога да кажа, че учениците на скайномад не трябва да летят. ...


Като инструктор ми е много любопитен този довод, би ли го развил и обосновал!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ивайло - Епата - Параидиот - ИДИОТ
МнениеПубликувано на: Вто Дек 04, 2012 4:37 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Viper_Weasel написа:
Ivailo написа:
... Със същия успех, че даже и по-логично аз мога да кажа, че учениците на скайномад не трябва да летят. ...


Като инструктор ми е много любопитен този довод, би ли го развил и обосновал!

Да, разбира се.
Моля не ме разбирай погрешно, не смятам, че инструкторите са кофти.
Смятам, че бизнес модела е опасен.
И съм убеден, че не съм първия, нито последния, който го казва - абсурдно е да научиш някой за 6 дни да лети.
Да, ще кажеш - това е курс за начинаещи, после ги съветвате да изкарат и за напреднали.
А колко от тях го правят? Ама честно.
Щото моя курс траеше 1 година (почти всяка събота и неделя) и въпреки, че преди това смятах, че съм готов да летя сам, Ралев не изпускаше случай да ми шибне един задвратник, като разбере, че съм ходил сам.

Еленко, напълно съгласен съм с теб, че човек ако е опасен за околните, не трябва да лети. Кажи ми сега как да сваля толкова народ на земята, та да не ми се налага да ги заобикалям по-от далече или да ме изкарат от термика :lol:
Ако прецениш, че някой е опасен просто го обикаляш и това е, аз така правя.



П.П. Митак (следващото мнение) - редовно се виждаме на Златица, можеш да наваксаш задвратници вместо Ралев. Ама имай пред вид, че забелязвам, че ти си по-голяма мерудия и от мене на всяка манджа, да не се наложи да си ги разменяме :lol: Когато имам мнение ще си го кажа, защото това е мое конституционално право :)


Последна промяна Ivailo на Вто Дек 04, 2012 6:32 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +2 / -12 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Вто Дек 04, 2012 5:48 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 298
Име: Димитър Миладинов
Митко Ралев е уважаван инструктор и пилот. Жалко, че не ти е шибвал по един задвратник и за всеки постинг тук :)


Върнете се в началото
  Профил    +12 / -2 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Вто Дек 04, 2012 6:41 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 298
Име: Димитър Миладинов
Ивчо хем сееш ветрове хем после се жалваш. Какво се огледа в (и моят) клуб Скайномад в темата за Епата?

Това е като оня виц, дето Иванчо видял падаща звезда и си пожелал нещо, но не бил много концентриран. И му подарили на следващия ден колело с цици.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Вто Дек 04, 2012 8:29 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 961
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Всъщност въпросният модел на обучение нито е наше изобретение, нито се ползва само от нас.
Ако разгледаш сайтовете на други училища в България и Европа ще видиш че всъщност това е най-разпространеният модел на интензивно обучение.
Всъщност моделът на едногодишно обучение е нещо което съм виждал само в България.

Относно доводите че не можеш да научиш човек да лети за 6 дни мога да кажа само че не можеш да научиш човек да лети и за 10 години.
Летенето само по себе си е непрестанен процес на обучение поради простата причина че е неестествена за хората дейност!
Имал съм ученици които достигат много високо ниво дори и за 4 дена (термично реене). Имал съм и ученици които и след година правят грешки в излитането! Въпреки краткостта на обучението то предлага много интензивно натрупване на знания и много индивидуален подход. Обучението най-често е в група която спомага за бързото напредване на учениците - всеки се учи от грешките на останалите. Капацитета на един инструктор за 6 дневен курс е около 3-4 ученика, ако приемем че това е капацитета на всеки инструктор, то по тази логика при едногодишен курс инструктора не трябва да обучава повече от 4 човека защото това вече не е безопасно
Предимството на 6 дневният курс е в интензивността, недостатък на този тип курс понякога е същата тази интензивност, защото просто има хора които не могат да се справят с толкова информация за толкова кратък период от време.
Обратно на това което си мислите и което някои колеги твърдят, аз на 100% мога да кажа че НЕ от всеки става парапланерист - нещо в което не вярвах преди да стана инструктор.
Предимство на курса за 6 дни е че и много по-бързо помага на хората да осъзнаят че летенето не е за тях ако това е така. Гордея се с всички ученици които съм имал, както и с тези на които съм помогнал да се откажат от летенето. Всъщност никого не съм отказвал, хората сами го разбират, било то след 1 полет от учебният баир или след 3 полета от високо. Не е ли по добре да разбереш че този спорт не е за теб след 1-2-3 дни занимания отколкото да инвестираш в собствена екипировка и да осъзнаеш това след 3 месеца мъки.
Разбира се съществуват и хора които не са за този спорт но не искат да приемат факта, за тях не мога да направя нищо освен да им предам максимален брои знания.
На всички ученици казваме че курсът за начинаещи не е достатъчен да станеш 100% независим и самостоятелен пилот! Сигурен съм и че такъв курс НЯМА! За да станеш самостоятелен и независим пилот ти трябва да си първо мислещ пилот, а мисловната дейност се развива като започнеш да взимаш самостоятелни решения базирани на твоите знания, преценка (която се изгражда) и съвети на околните. Това не означава да тръгнеш да летиш сам, това означава да тръгнеш да летиш с група познати и приятели по-опитни от теб, и да спреш да се осланяш на преценката на инструкторът си защото той не е там. 6 дена са напълно достатъчни да обясниш на един човек кои са НАЙ-БЕЗОПАСТНИТЕ условия за летене, с мислене и вземане на правилни решения човек започва да преценява кога условията са такива и летейки в тях трупа опит който му позволява да лети и в други условия.
На всички наши ученици препоръчваме след курса за начинаещи ако решат да продължат с парапланеризма тогава да инвестират в екипировка, да направят поне 40-50 самостоятелни полета в спокойни условия под нечие наблюдение (било то наше или на техни познати летящи) и след това да изкарат курс за среднонапредали.
Има хора за които дори и курсът за средно напреднали не е достатъчен, но пък той повишава активната безопасност на пилота!
Имаме и много ученици които нямат нужда от курс за средно напреднали Имаме и ученици които ме изрязват по състезания само след няколко месеца летене!
Относно това колко хора записват курс за средно напреднали статистиката е следната - 30% от учениците не продължават с парапланеризма по ред причини -финансови, липса на време, семейство и тн.; - 40% продължават без курс за средно напреднали от които половината напредват много бавно защото летят изключително рядко а другата половина напредват толкова бързо че реално прескачат нуждата от курс за средно напреднали; 30% изкарват курса. - В крайна сметка обаче аз не мога да задължа никого да продължава с обучението си, така както и колегите които обучават по едногодишна методика не могат да спрат ученик на 3-тия месец просо да си купи крило и да каже "тръгвам да летя сам".
Нямам нищо против едногодишното обучение - мисля че е страхотно да има методично усвояване на знания, има си предимства и недостатъци. мисля обаче че много от хората които обучават по тази схема рано или късно ще се преориентират към по кратки курсове точно с цел ефективност.
Пак казвам 6 дневният курс не е измислица а заимстван стандарт, някой хора предпочитат бързото и интензивно обучение отколкото разтегленото във времето което пък е и факторът - търсене. Безопасността обаче не мисля че има общо - тя е еднаква и при двата вида курсове. Най-важният фактор в който и да е курс е създаването на мислещи пилоти - казвал съм го хиляди пъти - ако практикуваш парапланеризма с главата си той може да бъде по безопасен от пресичане на улицата.
Може ви смяташ че е абсурдно да научиш някого да лети за 6 дни защото на теб ти е отнело повече време в което няма нищо лошо, а смяташ ли че си се научил? А може би си бил готов много по-рано, но инструкторът ти не е бил готов да те пусне да летиш сам. Въпросът е че всичко е индивидуално и това няма значение от модела. Учил съм хора които имат проблеми с термичното реене да правят прелети и за 3 дни, прекарвал съм и по 2 седмици с хора на учебният баир опитвайки се да им обясня че докато не спрат да сядат рано няма да спрат да се търкалят по баира и да могат да излетят.
В 99% от случаите обаче за 6 дена успявам да обуча човек да излита, каца и лети самостоятелно подбирайки си най-безопасните условия за това - това което се съдържа и в описанието на курса за начинаещи. Останалият 1% просто не стават за този спорт. При всички случаи и за 1 година обучение никой няма да успее да направи от когото и да е шампион.

Надявам се съм бил изчерпателен. :)
Другата ми идея беше че при положение че се сещам за още 2-3 клуба които обучават пилоти по същата методика е малко странно да споменаваш точно Скайномад. Нищо лично - въпрос на колегиалност!

Поздрави!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +11 / -1 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 12:24 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Митак, прочети ми пак мнението, за да разбереш защо съм зачекнал баш скайномад. После наблегни на думата "пример защо НЕ трябва да слагаме всички под общ знаменател".

Към Иво:
Не съм аз човека, който ще твърди кой метод е по-правилен, защото не съм инструктор, но се радвам, че в крайна сметка се стигна до тази дискусия, защото по стартове съм слушал различни хора да говорят точно срещу тази практика.
За съжаление тия хора няма да надигнат глава и да си изкажат мнението, защото ще си влошат отношенията с вас. Аз, за разлика от тези хора си изказвам мнението, защото предпочитам да съм честен, от колкото да си мълча, пък било то и с риск да ме гледате на криво после.
Съгласен съм до някъде и с плюсовете и с минусите, които си дал.
Това, което аз искам да кажа е, че в същност това е точно БИЗНЕС модел.
Модел за изкарване на пари.
Точно както ти го каза - ти го виждаш, че не става за пилот, ама си вършиш работата, за да му вземеш парите. Натам да си троши главата, ти си си измил ръцете.
И пак казвам - не приемай тия неща лично, това ти е работата просто, за това ти плащат.
Аз екипировката си я купих на 9-я месец от обучението ми само защото исках да свикна на мое крило докато съм пред погледа на инструкторите ми.
Летене, както и всичко останало, се учи с практика. Не можеш да отречеш, че е по-добре ученика да направи тия 40-50 полета в ламинарни условия под погледа на инструктора си, от колкото сам. Защото сам знаеш, че той, за да ги направи тия 40-50 полета, от тия 40-50 в ламинарни условия ще са 10, защото летящите ходим да летим заедно и никой, който може да лети, няма да търси хвър-кац, а ще търси летене. Съответно този ученик ще се набие в най-големия кючек, или в най-добрия случай, ще лети с някой консервативен човек, който лети на ламинарка на Расник (примерно).
Относно отказването - точно дългосрочното обучение отказва хората с по-малко желание, защото в един момент им писва да катерят баира пеша по 5 пъти на ден за един хвър-кац.
Както ти казах, мен никой не ме е карал да си купувам екипировка, обучението се извършва с клубна такава. Трябваше да си я купя след курса, ако исках да продължа да летя.
Разликата е в личното отношение. Сам казваш, че на един му стигат 6 дни (не знам какъв капацитет ще е тоя човек), а на друг - не. Ти го виждаш, осъзнаваш, че е опасно да му кажеш, че е завършил курса, но не можеш да направиш нищо, не можеш да продължиш да се занимаваш с него, защото шефа ти ще те пита "защо си губиш времето с него, аз за това ли ти плащам?".

Примамливото на вашия курс е точно краткия срок. Вие един вид "обещавате" на човека, че за 6 дни ще може да лети. Това е ужасно примамливо и ако аз не се бях свързал с познат, който лети, щях сигурно и аз да съм ваш ученик. Човек освен пари за курса инвестира и време, а колкото по-малко е то - толкова по-евтин му излиза целия курс. Съответно и ученика, като види, че не става чеп за зеле от него, ще си каже "абе айде, платил съм го тоя курс, ще изтърпя още 3 дена, после тоя няма да ми пили на главата". И да, нито него, нито мен, нито пък Сульо, който е решил да си спести и тия 700лв (примерно) някой може да го спре да си купи крило и да си мисли, че може да лети. Там е проблема в България - лицензите ги има само на хартия, никой не ти го иска. Аз моя май си го изкарвам за самочувствие, за да знам какво знам.

За 86-ти път казвам - нищо лично - останал съм само с добри впечатления от теб и Ники, изглеждате ми умни хора с МНОГО знания в летенето.
Примера със скайномад го дадох, защото само този клуб знам, че е с такъв курс на обучение. Към това се доближават и sky-camp, но при тях курсовете са по 9 дни.


Айде шибайте минуси сега, а аз ще ги сложа там, където им е мястото :mrgreen:


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -3 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 12:57 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1686
Име: Даниел Димов
говорете в часове! дайте да видим кое умение за колко часа средно-статистически се научава и колко от спорещите ще приемат въпросните часове за достоверни!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 1:52 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 961
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Аз също съм чувал коментари от колеги относно прословутите ни 6 дневни курсове и бизнес модел. Подозирам че негативното отношение е движено от елементарна човешка завист, но нека разгледаме съществуващите начини на обучение в България с техните предимства и недостатъци.

6 дневен курс за начинаещи с опция за продължение - 6 дневен курс за среднонапреднали, курс за безопасност, прелети.
+ интензивно обучение в група
+ неангажиращ тест дали ученика става за парапланерист (тандемния полет не е достатъчен)
+ свобода на ученика да продължи обучението си другаде
- липса на цялостен поглед върху напредъка на ученика
..........
1 година обучение
+ дългосрочно наблюдение и обучение
- обвързване с инструктор (пиша обвързване с инструктор защото при някой колеги обикновенно схемата за по-дълго обучение включва закупуване на екипировка от тях. Реално никой не може да те обвърже, но все пак купиш ли си екипировка по-малко вероятно е да смениш иструктора)
......
От бизнес гледна точка БГ изобретението - 1 година обучение нямат бъдеще защото един инструктор може да обучава 4-6 ученика едновременно т.е. не може да си позволи да увеличи годишния брой на учениците си и ще умре от глад на втория месец, освен ако не се постарае в търговията или отказването на учениците.
Едногодишните обучения са подходящи за т.нар. треньори (в Англия има instructors and coaches) които имат друго препитание и са решили да пожертват уикендите си с обучение на клубни пилоти.
Ако си базиран далече от "Матрицата" си длъжен да предлагаш гъвкавост, интензивност и свобода. Не случайно по цял свят изобилства с едноседмични обучения.
Предвид задълбочаващото се консумативно отношение е важно при 6 дневните обучения да се информира потребителя какво получава (изрично казваме на всички които ни питат че освен курсовете е необходимо година редовно уикенд летене за да станат що годе независими пилоти)

Мисля че и имаш грешно впечатление за цялата бизнес част. Учениците никога не плащат курса предварително (при нас е така за други клубове незнам), ако някой се откаже на първият ден си плаща само първият ден, може дори и на половин ден. Ако иска допълнителни дни си плаща за асистирано летене. Единственият шеф в случаят е самият ученик, във всички случаи тези които се отказват първите дни се отказват и за да не се мъчат излишно че и да плащат за това. Друг е въпроса че хората не обичат да чуват че не стават за този спорт и че им трябва допълнително обучение. В този случай повечето хора се заинатяват и решават да изкарат курса докрай. Повярвай давал съм мило и драго да откажа някой хора на 3-тия ден, не ми трябват парите на хора които ми носят повече бели коси отколкото са нормални за възрастта ми, но немога да откажа услугата да ги обучавам защото това вече е дискриминация.

Друго нещо за което мисля че се заблуждаваш е отношението към учениците. Да, по-краткият курс предполага повече ученици, но за нито един от хората които съм обучавал не съм си мислил "да си троши главата аз съм си измил ръцете". Всички мои ученици малко или много чувствам като приятели и се чувствам отговорен за тях дори и след завъшване на курса. На много от тях съм съдействал в закупуването на екипировка втора употреба например и съм помагал с каквото мога когато са започвали да летят самостоятелно. На всеки който ме е помолил съм помагал съвсем безвъзмездно наблюдавайки го при първите му самостоятелни полети и тн. Много съм се радвал когато пък имам ученик който след завършване на курса започва да лети в нашето обкръжение защото такива хора обикновенно имат голямо желание за летене и тогава мога да им предам дори и тънкостите които на мен са ми трябвали години да открия, никога не съм ограничавал информацията към даден човек само защото той вече не ми е ученик примерно!
Обичам и когато мога да индивидуализирам курса за даден човек и примерно му помогна да направи първият си прелет когато той е очаквал само стандартнте упражнения да речем - аз приемам тези неща като лично развитие и смятам че ме правят по-добър инструктор затова и не търся допълнителна отплата за тях. В никакъв случай обаче аз не гледам на учениците си като клиенти - да те плащат за времето което отделям, но моята цел е да ги науча - на клиент се угажда. Ако започнеш да угаждаш на учениците си резултата не е добър!
Та накратко личното отношение няма общо с времето според мен.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 7:58 am 
Offline

Регистриран на: Сря Юли 04, 2012 9:16 am
Мнения: 11
Местоположение: Горна Оряховица
Име: Даниел Иванчевски
наскоро ми разказаха за едно момче дето е литнало от някакъв учебен баир, и сега иска и се натиска да лети редом с другите пилоти , а крилото не можело да си вдигне.
викали му да покайтва малко с крилото, а то отговорило - кайтване, загуба на време.

_________________
Gradient Bright III-Advance SUCCESS
Gin Atlas-Advance Impress 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 8:25 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 298
Име: Димитър Миладинов
Едногодишното обучение също е БИЗНЕС модел. При него на края на първата година ученика вече е надлетял чисто новото си крило LTF1/ENA, и чисто новата си учебна сбруя, и е разбрал, че 4 килограмовият запасен парашут може би е с 2.5 кг по-тежък от необходимото. Предимно на учебни баири, защото инструктора има и други ученици нонстоп.
По някое време решава (или инструктора му казва), че е време да си купи екипировка за "по-напреднал". Само че "старата" екипировка на 50 часа няма какво да я направи и му идва да си я сложи там, където Ивайло си слага минусите. Продава старата чрез инструктора и си купува от него чисто нова.

Двата бизнес модела сравнени един с друг са като предплатена SIM карта и покупка на телефон с едногодишен абонамент пакет в комбинация с интернет и телевизия.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -3 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 11:09 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Тук идва нуждата и от други мнения, защото ние очевидно не сме запознати с метода на обучение на другия.
Митак, аз летя на 1-ца от 2 години и половина и сам реших да я сменя, защото сам усещам, че ще затъпея. Що се отнася до инструкторите ми - те ме съветват да си го летя това крило!
Крилото съм си го купил от конкурентен клуб, те ме посъветваха какво е добре да си взема и аз лично смятам, че няма по-стабилно крило от bright 4 (за сега). Моля да се вземе пред вид факта, че когато сме си говорили за екипировка те винаги са ми предлагали и вариант да си взема втора ръка, като те ще ми помогнат и прегледат крилото преди да го купя.

Всъщност не мисля, че 1-годишното обучение (което съвсем условно го наричаме така, защото ако имах време и приемах по-бързо материала може би щях да го изкарам за 4-5 месеца) е някакъв БИЗНЕС модел, то, според мен се прави с напълно некомерсиална цел, защото, както вече Иво сметна, то няма икономическа изгода.
Един факт, който забравих да спомена. През курса ми на обучение имах много дни, в които се разкарвах да баира без да мога да летя, заради условията на старта. По цял ден стоим на старта и чакаме да се оправят. През това време обсъждаме какво се случва над главите ни, говорим си като цяло за аеродинамика, метеорология и въздушно право. Кайтваме МНОГО.
Просто имаме време за всички тия неща, които "абе то кайтването е загуба на време".
Няколко въпроса към Иво - на кой ден пускаш ученик на високия старт? Можеш ли да кажеш с ръка на сърцето, че не си пускал ученик в неподходящи за него условия? За тия 6 дни, ако на 3-я завали дъжд да речем, а трябва този ученик да излети какво правиш? Качили сте се вече на старта, деня е започнал, обаче вали.

Между другото само факта, че ние знаем, че в чужбина се практикуват само интензивни курсове, не означава, че няма и дългосрочни.
Чужденците, които идват в България да се учат къде отиват? В SkyNomad главно.
Просто този бизнес модел предполага и повече приходи, съответно бюджет за реклама и "видимост" от чужбина.


Относно "завистта" която ме кара да повдигам този въпрос - помисли си дали аз имам причина да завиждам за нещо подобно, при положение, че нямам никакъв икономически интерес от тази дейност :) Съвсем честно и откровено казвам, че го правя заради безопасността на другите. Пък и си изразявам мнението, което Митака така обича :D

Между другото, ще се радвам ако участвате на състезанието по целно кацане в Златица, където смятам, че ще ви бия и двамата :D

Хайде, ръкавицата е хвърлена ;)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -3 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 11:47 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 298
Име: Димитър Миладинов
Мога да ти отговоря гадно и с примери от последните няколко месеца, когато другите са летяли, а ти си гледал. Само че това ли точно обсъждаме сега? Пишки ли мерим? Темата тръгна от Епата и Коняво, мина неусетно през безспорните предимства на обучението в Пернишкия клуб и оплюването на Скайномад, и накрая си дойдохме на думата - Ивайло каца целно по-добре от Иво и Димитър :)

Аз спирам да си пиша с теб тук, като искам да знаеш, че не изпитвам лоши чувства, и бих се радвал да продължаваме да летим заедно. Дай да се кефим на летенето. Важното е да сме живи и здрави


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 12:23 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 566
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Много пъти съм го казвал и пак ще го повторя!
Проблема не е в 6 дневния курс на обучение, той е в дървените ни глави!!!
Нормално хората от "белите" страни изкарали курса за начално обучение се записват в накой клуб и продължават развитието си като пилоти с помощта на по опитните от тях!
Когато някой иска да се усъвършенства и да научи нови неща, ако иска може да се запише на XC, Акро или SIV курс.
Така, че първо трябва да си променим мисленето и да разберем, че не винаги ония другите от развитите държави са по-прости защото не могат сами да си сменят една крушка, а че не е тяхна работа защото не са кфалифицирани.
Не че е невъзможно човек да се научи самостоятелно да лети с парапланер, но е нездравословно да го прави сам и скришом.
Хората са различни и възприемат нещата по различен начин, за едни 6 дни са достатъчни за други и 6 години не стигат!
Най-важното нещо за един начинаещ е да научи основите по правилен начин и после да си намери среда в която да се развива, било то клубна или приятелска!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 12:26 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 961
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Прочети отново това което съм написал за едногодишният модел - не казвам че няма икономическа изгода, просто тя се придобива по по-различен начин. Повечето от хората които използват едногодишният модел си имат и друга работа и разчитат на парапланеризма като допълнителен доход, това е го правят в свободното си време обаче не трябва да се бърка с благотоворителност и некомерсиалност. За некомерсиално обучение можем да говори когато някой започне да те обучава просто защото вижда в теб добър пилот който има потенциал да стане много добър състезател примерно.
Идеята за не комерсиално обучение е много хубава, за съжаление светът е доста по-циничен и винаги когато говорим за курс говорим и за комерсиалност в което няма нищо лошо - все пак комерсиалноста на всички ни е тази която ни храни!
Не комерсиално обучаващите в България са малко - това обикновено са хора в по-малките градове които обучават свои приятели или ентусиасти просто защото няма с кого да отидат да летят. Това обаче понякога може да бъде нож с две остриета защото много от тези хора не могат или нямат време да обучават. Аз съм се учил по този начин - никой не ми е взел и 1 лев за обучение, но напредването ми беше разложено в период от 2 години. Учениците които завършват курса за начинаещи са долу горе на нивото на което аз бях след година самообучение и обучение от приятели. Друг недостатък са и комерсиалните пишман инструктори които обикновено пролетели от високо започват да учат наляво и надясно за пари - това обаче е за съвсем отделна тема.

Относно примера за човека за който кайтването е загуба на време - запознат съм случая и човека - става въпрос точно за човек обучаван от хора които могат да го научат, но просто нямат време и опит с твърдоглави ученици, само че вече са му показали прозореца към летенето и затова сега тепърва трябва да му се набива дисциплината - нещо което в курса няма как да стане просто защото няма ли дисциплина - няма летене. За самообучение трябва да си силно дисциплиниран което за повечето хора е голям проблем!

Относно въпросите - отвисоко учениците летят на 3-ти 4-ти ден в зависимост от нивото което показват на учебният баир. Ако на учебният ми покажат че могат да направят 10-15 самостоятелни полета без грешка и фалстарт тогава отиват нависоко. Последният ден на Учебният баир аз обикновено се правя е ме няма и се обаждам само при нужда, учениците имат за цел сами да преценят времето, момента за излитане и тн.
Казвам с 2 ръце на сърцето че не съм пускал ученик и нямам и намерение да пускам в неподходящи за него условия! Ако имам дори най малкото съмнение за условията ученика НЕ лети, ако е нужно аз тествам условията! Това могат да го потвърдят и учениците ми! Това обаче не го правя толкова за тях колкото за себе си - пак казвам нервите и цвета на косите ми са ми по важни от летенето на когото и да е! Ив спокойни условия ми докарват достатъчно екшън!
Относно дъждовният ден - теория - метеорология, аеродинамика и изобщо всички тези неща с който мога да ти запълня и 2 години не летене ако искаш, нали не мислиш че не преподаваме теория! Освен това удължаваме курса с един ден - не летателният ден не се брои!

Както споменах по-рано това е най-разпространеният модел по цял свят - единствените модели за дългосрочно обучение които съм чувал са само за фирмени пилоти или национални отбори.

Относно завистта нямах предвид теб конкретно, просто ми се струва че мнението ти за 6 дневният курс не е изградено на базата на твои опит а на базата на това което твои приятели или познати са ти казвали и в което са те убеждавали. Вероятно някой от тези хора са наши не колегиални "колеги" които таят завист. Както виждаш ние нямаме какво да крием - това е методиката - тя има плюсове и минуси също както и едногодишният модел, но ние не критикуваме едногодишният модел, защото не ни пречи!

Относно целното кацне вероятно ще пропусна, уважавам дисциплината и не отричам че е майсторска, но мнението и отношението ми като цяло няма да ти хареса! :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Дек 05, 2012 12:42 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
dimitar.miladinov написа:
Мога да ти отговоря гадно и с примери от последните няколко месеца, когато другите са летяли, а ти си гледал. Само че това ли точно обсъждаме сега? Пишки ли мерим? Темата тръгна от Епата и Коняво, мина неусетно през безспорните предимства на обучението в Пернишкия клуб и оплюването на Скайномад, и накрая си дойдохме на думата - Ивайло каца целно по-добре от Иво и Димитър :)

Аз спирам да си пиша с теб тук, като искам да знаеш, че не изпитвам лоши чувства, и бих се радвал да продължаваме да летим заедно. Дай да се кефим на летенето. Важното е да сме живи и здрави

Не разбрах къде виждаш заяждане, та така го приемаш, честно казано. Това за целното беше шега и си позволих да я кажа, защото знам, че и двамата не целите. Мисля, че си пролича от усмивките на края.
Не смятам, че съм оплюл скайномад, нито съм боготворил пернишкия клуб, напротив, аз мисля, че се получи един конструктивен разговор по темата.
87-ми път май стана откакто предупреждавам никой да не ми приема думите лично!
И да, държа да останем с добри чувства един към друг, тъй като съм останал с впечатлението, че говориш умни неща по принцип.


Само трябва да наблегнеш повече на чувството за хумор ;) Ама като ме опознаеш ще разбереш, че рядко съм сериозен.

Към Иво:
Като цяло съм съгласен, с някои изключения, но като цяло се изморих и ми свършиха аргументите :)
Аз все пак съм новоизлюпен пилот и мненията ми се градят върху наблюденията ми през тези 2 години и половина.
Не си мисли, че понеже сульо и пульо така ми е казал, край, вече сте ми черни :lol:
Пак повтарям, не са само скайномад, аз тях визирах, понеже не мога да дам друг пример.
Между другото примера на Петьо е много на място. Не е проблема в ускорения курс. Проблема е, че българина си казва "Ето, давам ХХХ лв, минават 6 дни и мога да летя". Чужденецът по-лесно би се убедил да запише следващия курс... В тая връзка, според мен би било по-удачно да слеете двата курса в един, пък бил той и на двойна цена. Специално за българи.


А за целното кацане.. Не бъди сигурен, че няма да ми хареса мнението и отношението ти. Това, че ходя по тия състезания не означава, че ми е готино да правя уши в термика :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов