Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Юни 26, 2017 9:08 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Пон Апр 01, 2013 10:34 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 23, 2011 11:13 pm
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Име: Ивайло Марков
Може ли да споделите при обучението за 6 дни, колко часа нальот има средно курсиста? Понеже видях в едно мнение по-нагоре, може ли да научите човек да излита и каца (визирам главно излитането) за 6 дни при положение, че кайтването е въпрос на усет, който се добива с времето?

_________________
F l y - A c a d e m y

Swing Mistral 6


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Вто Апр 02, 2013 1:00 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 942
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Нальота е относително понятие в зависимост от нивото на което е човек. Ако за един напреднал пилот 1 прав полет може да не донесе никаква информация защото го е надраснал, за начинаещите всеки полет е изключително важен. При прави полети е трудно да говорим за часове нальот.
Средно за 6 дни при добри метео условия учениците правят по около 30 полета от учебният хълм и 15-тина полета от високо.
Учениците не летят от високо ако преценим че не излитат достатъчно безопасно. Достатъчно безопасно значи - да имат контрол върху всички фази на излитането, да различават фазите на излитането, да могат сами да преценяват дали ще успеят да излетят, да прекратяват излитането във всяка една от фазите при нужда. Това разбра се не значи че не грешат, но просто не правят най-грубите грешки които са най-опасни при излитането.
Усета при кайтването е много индивидуален. Има ученици които са "нинджи" - един от последните ни ученици за миналата година за 5 дена кайтваше по-добре отколкото някой топ състезатели! Има и хора които са с по-неразвита координация и имат нужда от повече упражнения - те съответно биват "тормозени" с допълнително упражнения! Обикновено първият ден започваме с кайтване чиято цел е главно да преценим кой ученик от какво внимание ще има нужда.
Всъщност повечето грешки които хората правят са в момента на отлепяне от земята - ръкомахане при наместването, подскачане, рано сядане. Кайтването и контрола върху крилото се усвоява относително бързо!
И все пак не смятам че човек може да се научи на каквото и да е и за 10 години - на този свят има хора усвоили по голям процент от възникващите ситуации, но научени НЯМА!
За 6 дни обаче смятам че спокойно можеш да добиеш умението да не правиш критични грешки, развитието на това умение и усъвършенстването обаче е въпрос на лично желание и упорство!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 9:11 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 23, 2011 11:13 pm
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Име: Ивайло Марков
Това, за което съм съгласен е че за 1 седмица поне може да се разбере дали от човека става пилот или не и доколко добре усвоява информацията.
Подкрепям индивидуалния подход при обучението, защото ако наистина има нинджи, то за 6 дена могат да напреднат много и да видят много. Ако кайтването им е добро не би трябвало да има проблем да се пускат и на склоново реене. Ако ученикът се справя не виждам проблем и да завърти някой балон. Нали е нинджа все пак, но дори и да е леко пресилено, ако човекът се справя не трябва да тъпче по склоновете на учебния баир, а да лети. Попитах за нальот, защото моят по време на обучението ми беше около 12 часа. В един от дните имах реене над 4 часа, но това беше, защото се справях. Сега си давам сметка, че ако бях карал курса на друго място по стандартната схема щях основно да бягам по учебния баир и да не видя много летене, защото реенето и завъртането на балон е част от друг курс, за който се взимат допълнително пари. Каквото и да си говорим това е бизнес и докато е бизнес някой ще гледа да печели. За да печели повече трябва да се занижат разходите. Изобщо навлизаме в омагьосания кръг на икономиката и от там измъкване няма.

_________________
F l y - A c a d e m y

Swing Mistral 6


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 3:18 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 942
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Както казах, времето е относително за всеки ученик. Ако е нинджа може да са му достатъчни и 2 дена на учебният баир, на 3-тия да лети от високо, на 4-тия да рее а на 5-тия ден да върти термики - имали сме и такива ученици.
Не знам откъде се поражда схващането че защото ученика си плаща за курс за начинаещи няма да го пуснем да рее или да върти термика!?! Аз лично обожавам да легна на старта и да водя учениците на термика или на реене - ученика е на високо = безопасно, на мен ми е по-спокойно, той си прави кефа аз само го водя - идилия. Друг е въпроса че такива хора са отделни случаи. Ти си бил добър и ентусиазиран, справял си се и инструкторът ти е преценил че можеш да рееш и те е оставил 4 часа - супер! Да обаче повече са случите в които хората се стряскат именно от самото летене - не всеки понася толкова добре рязкото навлизане в летенето. Имали сме ученици които се стряскат защото сме ги водели на реене а те не са били подготвени да изкарат толкова време във въздуха- не могат да се отпуснат и започват да ни моля да ги водим за кацане. Имал съм ученик които се отказа след 2-рият ден полети от високо - и двата дена случихме на страхотни условия - плавни широки и мазни термики - цялата група ученици излизаха по правата на 2000 метра над кацалката на Сопот. Почти всички се кефеха, но едно от момчетата след като кацна след 2 часа полет просто каза "това не е за мен". По късно сподели че просто психически не е бил подготвен за толкова време във въздуха.
Принципът на обучението е че летиш от високо когато си готов за това, готов си когато правиш добри излитания и кацания. Готов си за реене и термично летене когато имаш добра координация във въздуха и изпълняваш навреме указанията! Кайтването не е маловажно но няма много общо с реенето например. Има хора които са много координирани по време на излитане и твърде предпазливи мудни и хаотични по време на полет. Имал съм ученици които съм ги държал и по 5 дена на учебния баир просто защото повтарят елементарни грешки.
Честно казано не разбирам защо хората имат толкова комерсиална представа за обучението - никога не съм спестявал на ученик информация или не съм го задържал от летене защото това се преподава в друг курс - ако има колеги които го правят - жалко за тях - това вече е цинизъм!
Тандемните полети по-мога да прима като бизнес, но към обучението не можеш да подхождаш като към бизнес макар и да изглежда като такова. Ако беше бизнес, нямаше да се стремим да отказваме хора които не стават за спорта - малко такива има и са рядкост, но съществуват.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 10:56 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 29, 2006 1:09 pm
Мнения: 159
Местоположение: Gabrovo
Име: Евгений Гичев
Viper_Weasel написа:
Ако беше бизнес, нямаше да се стремим да отказваме хора които не стават за спорта - малко такива има и са рядкост, но съществуват.


Иво, респект бро...
Това е доста важно да се превъзмогне и да се осъзнае. Има голям спор чие дело е да се реши даден човек става ли за летене или не- негово лично, или на другите, отговорни хора.

Спомням си когато започвахме да летим колко жадно попивах всичко във форума. И както когато се учех да бера гъби първо изчетох всичко за отровните гъби, така и прегледах първо всичко в графа "Инциденти".
Имаше един случай... на нервно прибързано кофти излитане и опасно кацане на ръба на скала, описано от летящия. Тогава имаше коментари от други летящи свидетели на инцидента от типа на "този не става за летене, допуска елементарни грешки". Даже Ники се намеси че това си е лично решение и не сме ние хората, които да кажат - този не трябва да лети. Няколко месеца по-късно прочетох за нелеп фатален инцидент и ми се стори че е същия човек. Потърсих в архива, но мненията бяха изтрити. Предполагам от уважение и за да няма злословия.

И щом вие, инструкторите имате грижата и отговорността да предотвратите такива неща, само мога да изразя почит и уважение към това.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Методи за обучение
МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2013 11:09 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 23, 2011 11:13 pm
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Име: Ивайло Марков
Извинявам се, не исках да звуча негативно, но за това и се включих в дискусията. Мненията за това как се провеждат курсовете са доста различни и човек не може да добие представа реално за нещата. Така или иначе подкрепям индивидуалния подход с две ръце, защото няма двама еднакви ученика и всеки се нуждае от различни неща. Предполагам, че има хора, които отиват на сляпо на курс и започват от нулата. Аз бях прочел доста, а и следвах авиационна техника в техническия и оттам знанията също много ми помогнаха. Като цяло имах огромно желание и никакъв практически опит и второто ми липсваше най-много. Точно това и получих на курса и съм безкрайно доволен от всичко. Екипировката ми беше нова и към мен се подхождаше индивидуално, за което също много благодаря. На въпроса ми "до кога е курсът?" ми се отговори "докато се научиш да летиш". Това за мен е правилният подход, защото на някои може да са нужни 2-3 дни, а за други - 2-3 седмици и едните и другите да станат добри пилоти.

_________________
F l y - A c a d e m y

Swing Mistral 6


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов