Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Окт 22, 2017 7:32 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 52 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 2:44 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 298
Име: Димитър Миладинов
Абсолютно. И аз мисля, че ще е така и благодаря на Даниел. Ако обаче някой знае нещо в повече за тази ситуация, нека го каже сега или замълчи навеки :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 3:25 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Според мен този казус е нагледен пример защо НЕ трябва да се обучаваме по картинки.
Иначе на практика се получава точно това, което описва Даниел, даже вчера така стана на Петруса в моя случай...


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 4:07 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 143
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
Че са сгрешени,сгрешени са,но първата картинка не е коректна и с вярната траектория и трябва да съдържа по-скоро знак за голяма опасност.Заблудих се и възприех грешката за вярна,защото с конкретния пример,ако изведнъж загубиш от този срез(в случая с разлистените дървета) 6м/с по 3,6км/ч=21.6км/ч от скоростта си,дори и на трим скорост да навлезнеш в зоната,практически ще си под сривната скорост на крилото.И тогава не знам какво ще е кълването и пропадането,срив ли ще е,негативка ли и колко време и височина ще са необходими за възстановяване.Другата опасност,след възстановяването,ще ти стигне ли полянката с новата траектория :D В "Инциденти" имаше описан случай,в който пилот избира дърветата като по-малкото зло,вместо малка полянка в Карловското дере.

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Последна промяна svetliowind на Пон Мар 25, 2013 5:30 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 4:14 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 567
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Ivailo написа:
Според мен този казус е нагледен пример защо НЕ трябва да се обучаваме по картинки.
Иначе на практика се получава точно това, което описва Даниел, даже вчера така стана на Петруса в моя случай...

Иво, ако става въпрос за видеото ти на което излиташ леко вързан и кацаш под старта, мисля че то е от старта на Драма не на Петруса. Казвам това, защото твоя случай няма нищо общо с гореописаната картинка. Мястото на което кацна ти е по-скоро под въздействието на термична и динамична активност на терена а не на срез или градиент на вятъра!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 4:19 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Skyhiker написа:
Ivailo написа:
Според мен този казус е нагледен пример защо НЕ трябва да се обучаваме по картинки.
Иначе на практика се получава точно това, което описва Даниел, даже вчера така стана на Петруса в моя случай...

Иво, ако става въпрос за видеото ти на което излиташ леко вързан и кацаш под старта, мисля че то е от старта на Драма не на Петруса. Казвам това, защото твоя случай няма нищо общо с гореописаната картинка. Мястото на което кацна ти е по-скоро под въздействието на термична и динамична активност на терена а не на срез или градиент на вятъра!

Не, за полета преди този говорех... На Петруса духаше И, който общо взето изнасяше термиките и за това отидохме да реем на източния на Драма..
На Петруса колкото повече слизах, толкова по-далече виждах кацането си...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 5:36 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 139
Местоположение: Varna
Вижте следващите картинки,те май обесняват случая.Картинката не е сгрешена -просто е частен случай.Някъде го наричат загуба на скорост в градиента.
Цитат:
защото когато крилото е летяло с една въздушна скорост при дадена сила на вятъра и тази сила рязко намалее, крилото ще се гмурне и ще ускори за да възстанови въздушната си скорост.
- това е вярно :)
а парапланера не е махало


Последна промяна kaloian на Пон Мар 25, 2013 7:57 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 6:51 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 298
Име: Димитър Миладинов
Цитат:
а парапланера не е махало


В доста англоезични текстове употребяват думата "pendulum" за системата пилот-крило. Ако знаеш по-добър превод - кажи го.
Дори твърдят, че ако пилота седи изправен и разперен в сбруята и прави по-голямо съпротимление то цялата система се накланя напред, ъгъла на атака на крилото намалява още мъничко и хоризонталната скорост се увеличава - с ок. 0.5 до 1 км. час. Това е описано като начин за пробиване при мн. силен вятър на склоново реене, когато спийда е до ролките и пак се връщаме леко назад :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 7:04 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Фев 14, 2009 3:40 pm
Мнения: 106
dimitar.miladinov написа:
Абсолютно. И аз мисля, че ще е така и благодаря на Даниел. Ако обаче някой знае нещо в повече за тази ситуация, нека го каже сега или замълчи навеки :)


Mахнахте дърветата от схемата, логично е резултатът да е различен. Който е целил поляна зад висока дървесна бариера го е опитвал тоя х..

http://www.youtube.com/watch?v=g_SVLMOlc4A

След 5.20 минута


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 7:09 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 298
Име: Димитър Миладинов
Всъщност Петьо също е прав за градиента и постоянната загуба на скорост. Благодаря Петьо!

http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_gradient

As the glider descends through the wind gradient on final approach to landing, airspeed decreases while sink rate increases, and there is insufficient time to accelerate prior to ground contact. The pilot must anticipate the wind gradient and use a higher approach speed to compensate for it

Излиза, че поради загубата на скорост на потока крилото в градиент на вятъра губи непрекъснато въздушна скорост, лети с много лош глайд и голямо пропадане.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 9:43 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 119
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Доживях! От почти две години следя този форум ежедневно и това е първият ден, в който се заформя интересна дискусия за същината на летенето, където всеки да споделя опита си без да се прави на велик. Благодаря на всички, определено са полезни подобни теми.

_________________
I believe I can fly..
________________
Gin Atlas / Apple XL


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 10:17 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1688
Име: Даниел Димов
трябва да се разграничават случаите на градиент на вятъра и ротор/срез/ветрова сянка

в първия случай става едно, а в другите случаи става това което са показали на сайта para2000


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 10:23 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 524
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Колеги, мисля че прекалено глобално гледате на ситуацията от снимката.
Та тука става въпрос за 3-4 метрови дървета. Крилото попаднало "зад" тях, остава без въздушната си скорост от потока. За тази височина няма как хем да се гмурне, хем да си набере скорост, че и пилота да кацне.

пример на който съм очевидец:
Морската в Бургас от преди 10-12 години (баси колко остаряхме).
Колега, по една или друга причина се остави да бъде "издухан" от силния вятър
Има добра поляна точно зад мястото на което се приготвяме за летене. Колегата се изнесе доста назад за да не влезе в ротора, но в момента в който крилото се изравни с дърветата (4-6 м високи), се гмурна да си търси скоростта , ама височината не стигна :twisted: :twisted: :twisted:
Да са живи и здрави храстчетата и едно по ниско дърво, върху което въпросния колега се придърви

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 10:39 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1688
Име: Даниел Димов
да кажем че варианта с препятствията може и да се приеме за верен, но картинката която е с чистия терен категорично е грешна!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 11:44 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 269
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Съвсем скоро на летище /там няма дървета или други препятствия/ след полет с дърпане с лебедка, на кацането съвсем отчетливо се забелязваше как последните 15-ина метра височина глайда ми рязко се влоши - крилото започна да пропада повече, при намалена хоризонтална скорост. И други пъти ми се е случвало, но това беше скоро, та го помня.

Мисля, че картинката от пара2000+ описанието на wiki, цитирано от Миладинов са верни. Поне те обясняват случващото се при някои от кацанията ми.

dimitar.miladinov написа:
Всъщност Петьо също е прав за градиента и постоянната загуба на скорост. Благодаря Петьо!

http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_gradient

As the glider descends through the wind gradient on final approach to landing, airspeed decreases while sink rate increases, and there is insufficient time to accelerate prior to ground contact. The pilot must anticipate the wind gradient and use a higher approach speed to compensate for it

Излиза, че поради загубата на скорост на потока крилото в градиент на вятъра губи непрекъснато въздушна скорост, лети с много лош глайд и голямо пропадане.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Вто Мар 26, 2013 12:06 am 
Offline

Регистриран на: Чет Авг 24, 2006 12:08 pm
Мнения: 53
Местоположение: София
Име: Slavi
Картинката си е правилна, както е обяснено и тук:

https://www.dropbox.com/s/jn2pf1jr8qqa7ph/photo.JPG

p.s. същелявам но не мога да кача снимката, която направих директно:)

_________________
NEVER STOP EXPLORER GRAVITY
---------------------------------------
Slavi
GIN Carrera


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 52 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов