SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Градиент на вятъра
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=6610
Страница 2 от 4

Автор:  dimitar.miladinov [ Пон Мар 25, 2013 2:44 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Абсолютно. И аз мисля, че ще е така и благодаря на Даниел. Ако обаче някой знае нещо в повече за тази ситуация, нека го каже сега или замълчи навеки :)

Автор:  Ivailo [ Пон Мар 25, 2013 3:25 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Според мен този казус е нагледен пример защо НЕ трябва да се обучаваме по картинки.
Иначе на практика се получава точно това, което описва Даниел, даже вчера така стана на Петруса в моя случай...

Автор:  svetliowind [ Пон Мар 25, 2013 4:07 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Че са сгрешени,сгрешени са,но първата картинка не е коректна и с вярната траектория и трябва да съдържа по-скоро знак за голяма опасност.Заблудих се и възприех грешката за вярна,защото с конкретния пример,ако изведнъж загубиш от този срез(в случая с разлистените дървета) 6м/с по 3,6км/ч=21.6км/ч от скоростта си,дори и на трим скорост да навлезнеш в зоната,практически ще си под сривната скорост на крилото.И тогава не знам какво ще е кълването и пропадането,срив ли ще е,негативка ли и колко време и височина ще са необходими за възстановяване.Другата опасност,след възстановяването,ще ти стигне ли полянката с новата траектория :D В "Инциденти" имаше описан случай,в който пилот избира дърветата като по-малкото зло,вместо малка полянка в Карловското дере.

Автор:  Skyhiker [ Пон Мар 25, 2013 4:14 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Ivailo написа:
Според мен този казус е нагледен пример защо НЕ трябва да се обучаваме по картинки.
Иначе на практика се получава точно това, което описва Даниел, даже вчера така стана на Петруса в моя случай...

Иво, ако става въпрос за видеото ти на което излиташ леко вързан и кацаш под старта, мисля че то е от старта на Драма не на Петруса. Казвам това, защото твоя случай няма нищо общо с гореописаната картинка. Мястото на което кацна ти е по-скоро под въздействието на термична и динамична активност на терена а не на срез или градиент на вятъра!

Автор:  Ivailo [ Пон Мар 25, 2013 4:19 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Skyhiker написа:
Ivailo написа:
Според мен този казус е нагледен пример защо НЕ трябва да се обучаваме по картинки.
Иначе на практика се получава точно това, което описва Даниел, даже вчера така стана на Петруса в моя случай...

Иво, ако става въпрос за видеото ти на което излиташ леко вързан и кацаш под старта, мисля че то е от старта на Драма не на Петруса. Казвам това, защото твоя случай няма нищо общо с гореописаната картинка. Мястото на което кацна ти е по-скоро под въздействието на термична и динамична активност на терена а не на срез или градиент на вятъра!

Не, за полета преди този говорех... На Петруса духаше И, който общо взето изнасяше термиките и за това отидохме да реем на източния на Драма..
На Петруса колкото повече слизах, толкова по-далече виждах кацането си...

Автор:  kaloian [ Пон Мар 25, 2013 5:36 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Вижте следващите картинки,те май обесняват случая.Картинката не е сгрешена -просто е частен случай.Някъде го наричат загуба на скорост в градиента.
Цитат:
защото когато крилото е летяло с една въздушна скорост при дадена сила на вятъра и тази сила рязко намалее, крилото ще се гмурне и ще ускори за да възстанови въздушната си скорост.
- това е вярно :)
а парапланера не е махало

Автор:  dimitar.miladinov [ Пон Мар 25, 2013 6:51 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Цитат:
а парапланера не е махало


В доста англоезични текстове употребяват думата "pendulum" за системата пилот-крило. Ако знаеш по-добър превод - кажи го.
Дори твърдят, че ако пилота седи изправен и разперен в сбруята и прави по-голямо съпротимление то цялата система се накланя напред, ъгъла на атака на крилото намалява още мъничко и хоризонталната скорост се увеличава - с ок. 0.5 до 1 км. час. Това е описано като начин за пробиване при мн. силен вятър на склоново реене, когато спийда е до ролките и пак се връщаме леко назад :)

Автор:  itzo [ Пон Мар 25, 2013 7:04 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

dimitar.miladinov написа:
Абсолютно. И аз мисля, че ще е така и благодаря на Даниел. Ако обаче някой знае нещо в повече за тази ситуация, нека го каже сега или замълчи навеки :)


Mахнахте дърветата от схемата, логично е резултатът да е различен. Който е целил поляна зад висока дървесна бариера го е опитвал тоя х..

http://www.youtube.com/watch?v=g_SVLMOlc4A

След 5.20 минута

Автор:  dimitar.miladinov [ Пон Мар 25, 2013 7:09 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Всъщност Петьо също е прав за градиента и постоянната загуба на скорост. Благодаря Петьо!

http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_gradient

As the glider descends through the wind gradient on final approach to landing, airspeed decreases while sink rate increases, and there is insufficient time to accelerate prior to ground contact. The pilot must anticipate the wind gradient and use a higher approach speed to compensate for it

Излиза, че поради загубата на скорост на потока крилото в градиент на вятъра губи непрекъснато въздушна скорост, лети с много лош глайд и голямо пропадане.

Автор:  RvE [ Пон Мар 25, 2013 9:43 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Доживях! От почти две години следя този форум ежедневно и това е първият ден, в който се заформя интересна дискусия за същината на летенето, където всеки да споделя опита си без да се прави на велик. Благодаря на всички, определено са полезни подобни теми.

Автор:  DVD [ Пон Мар 25, 2013 10:17 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

трябва да се разграничават случаите на градиент на вятъра и ротор/срез/ветрова сянка

в първия случай става едно, а в другите случаи става това което са показали на сайта para2000

Автор:  Александър [ Пон Мар 25, 2013 10:23 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Колеги, мисля че прекалено глобално гледате на ситуацията от снимката.
Та тука става въпрос за 3-4 метрови дървета. Крилото попаднало "зад" тях, остава без въздушната си скорост от потока. За тази височина няма как хем да се гмурне, хем да си набере скорост, че и пилота да кацне.

пример на който съм очевидец:
Морската в Бургас от преди 10-12 години (баси колко остаряхме).
Колега, по една или друга причина се остави да бъде "издухан" от силния вятър
Има добра поляна точно зад мястото на което се приготвяме за летене. Колегата се изнесе доста назад за да не влезе в ротора, но в момента в който крилото се изравни с дърветата (4-6 м високи), се гмурна да си търси скоростта , ама височината не стигна :twisted: :twisted: :twisted:
Да са живи и здрави храстчетата и едно по ниско дърво, върху което въпросния колега се придърви

Автор:  DVD [ Пон Мар 25, 2013 10:39 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

да кажем че варианта с препятствията може и да се приеме за верен, но картинката която е с чистия терен категорично е грешна!!!

Автор:  Xaoc [ Пон Мар 25, 2013 11:44 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Съвсем скоро на летище /там няма дървета или други препятствия/ след полет с дърпане с лебедка, на кацането съвсем отчетливо се забелязваше как последните 15-ина метра височина глайда ми рязко се влоши - крилото започна да пропада повече, при намалена хоризонтална скорост. И други пъти ми се е случвало, но това беше скоро, та го помня.

Мисля, че картинката от пара2000+ описанието на wiki, цитирано от Миладинов са верни. Поне те обясняват случващото се при някои от кацанията ми.

dimitar.miladinov написа:
Всъщност Петьо също е прав за градиента и постоянната загуба на скорост. Благодаря Петьо!

http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_gradient

As the glider descends through the wind gradient on final approach to landing, airspeed decreases while sink rate increases, and there is insufficient time to accelerate prior to ground contact. The pilot must anticipate the wind gradient and use a higher approach speed to compensate for it

Излиза, че поради загубата на скорост на потока крилото в градиент на вятъра губи непрекъснато въздушна скорост, лети с много лош глайд и голямо пропадане.

Автор:  slaviK5 [ Вто Мар 26, 2013 12:06 am ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Картинката си е правилна, както е обяснено и тук:

https://www.dropbox.com/s/jn2pf1jr8qqa7ph/photo.JPG

p.s. същелявам но не мога да кача снимката, която направих директно:)

Страница 2 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/