SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Градиент на вятъра
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=6610
Страница 4 от 4

Автор:  Вей-high-вей [ Пет Мар 29, 2013 3:09 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

svetliowind написа:

Не грешат. Прочети обясненията под картинката! Както стана дума по-горе при градиент на вятъра крилото се "гмурва" за да запази въздушната си скорост. Ако се опиташ да му попречиш има опасност да го сринеш. Тогава ще "кацнеш" доста преди набелязаното място :)

Автор:  svetliowind [ Пет Мар 29, 2013 11:01 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Моля и някой делтапланерист да изкоментира последния случай http://www.chgpa.org/H3_StudyGuide/grad2a.gif http://www.chgpa.org/H3_StudyGuide/h3.study.guide.html ,все пак е с делта!
Как вижда и си обяснява промените,които ще настъпят?Тази въздушна скорост,която съветват да се добави,с каква цел е и как се добавя,с по-високо и стръмно начало на глисадата ли?
Благодаря предварително!

Автор:  Jokicha [ Пет Мар 29, 2013 11:36 pm ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Това което са описали е, че планера ще "потъне" рязко при силен градиент поради загубата на въздушна скорост. Неопитен пилот може да се уплаши от повишената вертикална скорост и да бутне напред рамката, като така до-срива и без това почти сринатия планер. Понеже той на първо място е "потънал" за да си набере обратно въздушната скорост.
Та въздушната скорост се добавя за да няма почти сривни скорости точно преди кацане. Делтите обикновено кацаме с придърпана рамка (за скорост(енергия))... та пилота си преценява глисадата при това положение.

Автор:  svetliowind [ Съб Мар 30, 2013 7:14 am ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Тази преценка предполагам става предварително,иначе следва ли недолитане?

Автор:  nikidelta [ Съб Мар 30, 2013 9:26 am ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Делтата на картинката е от зората ( 73-79г.) , еденично- мембранен профил , който при загуба на скорост изпада във флатер и на такава висчина пада до земята ( за това му се обръща такова внимание). При съвременните е вече различно. Методиката за кацане е , като при планер ( глисада от височина 10-15м. и права 200-300м. , със скорост по-голяма от благоприятна) . Да се говори за градиент ; срез на вятъра при скорост под 10м/с е в сферата на теорията ( + това е само една от причините ) . На пример на Сопот "окачванията" по дърветата се дължи основно на турбуленцият от изключително разнообразния терен и подценяванието й , а не на някакви светкавично бързо променящи се условия .

Автор:  svetliowind [ Съб Мар 30, 2013 10:09 am ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

Мерси за грамотните отговори!Сега съвсем разбирам защо Jokicha може да си позволи отговор B-6(с делта),дори и да има стръмен градиент(срез) и осезаеми загуби.Предвиждайки това с увеличена скорост,той може да ги компенсира и да долети и надлети и да подобри траекторията си.Примера за Сопот не дадох аз,моите скромни наблюдения(както и на друг колега)са от открито ветровито поле(летище),без препятствия,в ден без термики.Съгласете се парапланерът е доста по-бавен ЛА,особено като е стар и нисък клас и няма откъде да добави допълнително скорост,на ниско нали не се ползва спиид.Единственото е заходът да се почне по-отвисоко,предвиждайки евентуално по-стръмния и кратък път.

Тези картинки,заради които се почна дискусията и те изглежа са от време оно,когато и парапланерите са били съвсем други,така че не се знае,знае ли се.

Автор:  svetliowind [ Пон Май 13, 2013 11:43 am ]
Заглавие:  Re: Градиент на вятъра

http://www.youtube.com/watch?v=e3uTaawU ... e=youtu.be
Като ми останаха 10-ина метра хубаво ме спусна,а почти не се движех напред.

Страница 4 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/