Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Юни 22, 2017 1:56 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Напускане на термиката под ъгъл спрямо попътния вятър?
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 12:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 141
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
Искам да попитам пилотите,които отдавна "обръщат гръб" на вятъра,напускате ли базата под ъгъл спрямо попътния вятър,с цел намаляване на пропадането и избягване на турбулентни зони?
И ако да,то над какви скорости на вятъра,под какъв ъгъл,съответно какво време и разстояние се поддържа този курс или всичко е много относително?Има ли осезаема разлика и ефект?
Благодаря предварително!

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Напускане на термиката под ъгъл спрямо попътния вятър?
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 1:45 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 838
Местоположение: Велико Търново / Сопот / Сарангкот
Име: Пешо
Аз имам две посоки на пускане. Едната е на където си мисля че "трябва" и другата е на където съм си "харесал". Винаги пускам на където съм си "харесал". Някой път се получават и хубави прелети.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Напускане на термиката под ъгъл спрямо попътния вятър?
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 1:55 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1675
Име: Даниел Димов
в делта-средите се отдава голямо значение на тази тактика... тя е измислена от Олег Бондарчук и той, както и много други пилоти я ползват по състезания. предполагам че това е популярно защото на състезанията по делта целта е да се постигне максимална прелетна скорост и термиките се напускат доста преди да са отслабнали. съответно при това напускане (когато термиката е още силна) ще има и осезаема низходяща зона зад нея.

при нас термиките се напускат или когато съвсем отслабнат или като се стигне базата... не съм чувал да се практикува тази тактика в парапланеризма


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Напускане на термиката под ъгъл спрямо попътния вятър?
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 5:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 10:04 pm
Мнения: 229
Местоположение: Пловдив
Здравей Светльо! Без да се считам за особено опитен, бих ти казал, че винаги избягвам да напускам базата право по вятъра и се пазя да не изпадна зад термиката, особено при силни условия. Щото по правило там те чакат силни низходящи, поне равностойни на качванията, които си имал и турбуленциите могат да са много мощни и да те вкарат дори в дискотека :wink: Размерът на зоната, която заобикалям е в зависимост от големината на термиката и силата на вятъра, но я определям по-скоро по усет.
Красиви и безаварийни полети!


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Напускане на термиката под ъгъл спрямо попътния вятър?
МнениеПубликувано на: Нед Май 19, 2013 4:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 385
Местоположение: София, etc.
На силните състезания по парапланеризъм се показва на практика кое е най-ефективното. Там никой не ползва такава техника. Доста повече път би изминал така, не ми се струва да си струва.

Само с допълнение че по-добре да се минава низходящото до термиката по-бързичко, на спийд.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Напускане на термиката под ъгъл спрямо попътния вятър?
МнениеПубликувано на: Пон Май 20, 2013 12:54 am 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 03, 2012 9:08 am
Мнения: 106
Име: Огнян Угринов
Съвременните делтапланери позволяват състезателните пилоти да напускат термиката и с 120-130 км/ч. С тази скорост се губи по-малко да се прелети през низходящото отколкото да се заобикаля.
В моите прелети не целя толкова скорост, колкото ефективност с височината защото не се боря за стъпало на пиедестал. Затова напускам с 60-70 км/ч и винаги облизвам мъгелчетата, с които облаците завършват често. И когато отбележа къде е низходящото при напускането на първия облак - обикновено е на същото място при следващия. Както и мястото на най-доброто качване под базата.

При парата - ако ще ставате състезатели - питайте Ясен как да минавате през низходящото.
Той цели друга титла - и скоростите му задължително ще са други. Ако не - заобикаляйте низходящите след облака - под мъгелчетата, а после - настъпете спиида (аз напъвам напречката).

Олег Бондарчук отдавна не се състезава с делта поради недоизлекувана травма, но е шампион на Украйна в клубен клас безмоторници. Участва в създаването на по-добри делтакрила и е тест пилот на Аерос.
Изцяло карбонов Комбат е на изпитания в Германия и Швейцария - да видим ще мине ли 20:1 качество. :)

DVD, ако полетиш с делта - ще трябва да промениш някои от изредените точки, за да си успешен състезател. Не ги мисли, ако летиш за само за удоволствие. 8)

_________________
www.hanggliding-bg.com

Летене му е майката :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов