Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 12:56 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Съб Май 18, 2013 8:55 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Упражнение по отваряне на запасни.

http://www.youtube.com/watch?v=jMhO0hqoYV0

Усилието при скъсване на ластиците е около 7 килограма.
Тестовете показаха че може да бъде увеличено, тъй като отцепването става малко раничко.
Също така беше установено че скатаването може да се изинтерпретира доста :), и все пак е силно препоръчително придържането към стандартният метод!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Нед Май 19, 2013 8:50 am 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 03, 2011 9:16 pm
Мнения: 36
Местоположение: София
Име: Георги Гълъбов
Този метод за скатаване е уникален. Въпреки това не мисля да го пробвам!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Нед Май 19, 2013 8:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Доколкото разбирам основните правила за скатаване на парашут са 2-3.
1. да няма нищо навито на руло.
2. да няма посукани върви/плат
3...?...

Изглежда, че парашутите се конструират така, че да са максимално дуракоустойчиви. Чудя се /без сарказъм, сериозно питам/ при такова положение на нещата, какви са обикновено гафовете при уингсют-ите и бейс-джъмпинга? Там май основна причина за смъртните случаи е "неуспешно отваряне на парашута. Мисля си, че и техните парашути, макар и по-различни, се правят възможно най-дуракоустойчиви.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Нед Май 19, 2013 9:18 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Мисля си че не е толкова важно скатаването на самия парашут, дали е перфектно или близко до перфектното. Струва ми се че проблемите идват от това дали можеш да го извадиш изпод седалката и дали след това ще излезе от вътрешния контейнер. За да се случи второто е необходим добър мах или ако не изтеглящо парашутче. Аз лично си тренирам вадене при всяко прескатаване или местене на парашут от една сбруя в друга.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Нед Май 19, 2013 11:17 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 10, 2010 8:01 am
Мнения: 63
Xaoc написа:
Изглежда, че парашутите се конструират така, че да са максимално дуракоустойчиви. Чудя се /без сарказъм, сериозно питам/ при такова положение на нещата, какви са обикновено гафовете при уингсют-ите и бейс-джъмпинга? Там май основна причина за смъртните случаи е "неуспешно отваряне на парашута. Мисля си, че и техните парашути, макар и по-различни, се правят възможно най-дуракоустойчиви.

уингсутерите се удрят в разни обекти - дървета или скали още преди да са отворили.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Сря Юли 03, 2013 12:32 am 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Парапланеристкия запасен е кръгъл с един колан- няма по-прост парашут. Бейсджъмпарите скачат с крила ( два колана, камери, управления , хоризонтална скорост на крилото...) и въпреки,че нещата много са напреднали , нивото на безопасност не може да достигне това, на нашите парашути.

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Съб Юли 06, 2013 3:20 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
В Сряда 5 начинаещи успешно оттренираха отваряне на запасен по новата система.
Мисля че е много полезно упражнение особенно когато нямаш на представа какво точно представлява хвърлянето на запасният.
Всички се справиха отлично!
Изображение

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Вто Фев 18, 2014 12:44 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
браво! и аз мисля, че е полезно.
...
все пак редно е да отбележа, че при такива тренировки е редно обучаемия да лети с два запасни, единия от които да е боеспособен :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Вто Фев 18, 2014 9:00 am 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 20, 2010 10:10 pm
Мнения: 150
Местоположение: Rousse - Varna - Sofia
ppountchev написа:
Мисля си че не е толкова важно скатаването на самия парашут, дали е перфектно или близко до перфектното. Струва ми се че проблемите идват от това дали можеш да го извадиш изпод седалката и дали след това ще излезе от вътрешния контейнер. За да се случи второто е необходим добър мах или ако не изтеглящо парашутче. Аз лично си тренирам вадене при всяко прескатаване или местене на парашут от една сбруя в друга.


Вътрешната торба на моя запасен идва с изтеглящо парашутче. Имах голяма дилема дали да го оставя. Както често се случва аз не съм първия, който има този проблем. Тук има една дискусия в международния форум - http://paraglidingforum.com/viewtopic.php?p=p11679 .

Основните доводи против въпросното парашутче са, че запасния се хвърля. Не може да хвърлиш нещо като хората, ако има парашут завърза за него. Също така за да бъде ефективен при ниски скорости трябва да е доста голям.

Дойде време за прескатаване на запасен и се провиснах на сбруята и си извадих запасния. Въпросния парашут се беше осукал около линиите. Веднага след това и велкрото на дръжката се лепна за мрежичката от долната страна. Смятам да го разкарам.

Edit:
Във видеата за обучение на парашутисти при отваряне на запасен изрично се казват: погледни - хвани - издърпай (нещо в този ред). Така си спестяваш време за търсене на дръжката на запасния. Смятате ли това за добър подход?

Поздрави!


Последна промяна Mitko.Dqkov на Вто Фев 18, 2014 4:55 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Вто Фев 18, 2014 9:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
само да отбележа че английската дума line/lines се превежда на български като връв/върви, а не линии

това вървите да се наричат линии мисля че дойде от кайт-сърфистите, но явно е навлязло и при нас (за съжаление)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Вто Фев 18, 2014 4:05 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Всъщност line си е линия, редица, черта и т.н.
въже и влакно са доста по-назад.
http://translate.google.com/#en/bg/line


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -6 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Вто Фев 18, 2014 5:52 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Думата сама по себе си има много значения, едно от които е "линия", но когато се превежда - се превежда по смисъл. Не се използва смисъла по подреждането от речника, а се мисли и съобразява.

Например "I had a good lifty line" може да се преведе като "Попаднах на хубава възходяща линия"

но примерно "I had a branch tangled in my brake lines" ще се преведе като "Имах клонче оплетено във вървите на управлението"


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Вто Фев 18, 2014 7:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Mitko.Dqkov написа:

Вътрешната торба на моя запасен идва с изтеглящо парашутче. Имах голяма дилема дали да го оставя. Както често се случва аз не съм първия, който има този проблем.

Основните доводи против въпросното парашутче са, че запасния се хвърля. Не може да хвърлиш нещо като хората, ако има парашут завърза за него. Също така за да бъде ефективен при ниски скорости трябва да е доста голям.

Дойде време за прескатаване на запасен и се провиснах на сбруята и си извадих запасния. Въпросния парашут се беше осукал около линиите. Веднага след това и велкрото на дръжката се лепна за мрежичката от долната страна. Смятам да го разкарам.


Отварял съм два пъти запасен в реална ситуация и двата пъти беше с изтеглящо. Малкото парашутче не пречеше въобще при замятането даже го подпомага ако е скатан културно. Според мен той е измислен не случайно. Целта му е ако не успееш да го заметнеш да го понесе въздушния поток. Не да увисне в край на вървите си от собствената тежест има не малко такива случай. Като си купих втория запасен ми дойде без изтеглящо парашутче ама аз отделно си поръчах да ми ушият такова заради предимствата който има.

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Вто Фев 18, 2014 9:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 20, 2010 10:10 pm
Мнения: 150
Местоположение: Rousse - Varna - Sofia
Може ли да споделиш как точно го слагаш при запасния и как го скатаваш. Ако има и снимки още по-добре. В момента живо се интересувам.

Горе долу ми я ясна каква е идеята за въпросното парашут. Просто тези, които са на скайдавъри изпълняват ролята си по по-различен начин и за това смятам, че може да пречат при парата. Не съм мятал запасен до сега, дано не ми се налага.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тренировка за отваряне на запасен.
МнениеПубликувано на: Вто Фев 18, 2014 9:48 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Всъщност изтеглящото парашутче винаги е било и ще бъде спорен атрибут.

Проблемът на изтеглящият парашут е че може да забави падането на парашута до скорост еднаква с тази на нашето снижение (която обаче не е безопасна). В този случай може да се получи забавяне на отварянето вместо просто парашутът да се отвори от собствената си тежест (тогава пак има забавяне, но напълването се ускорява от по-голямата площ на излезлият от контейнера основен парашут. Сещам се че Орлин ми е разказвал как хвърля запасният, и чака да се отвори, а след малко вижда че запасният си пада заедно с неговата скорост и бааааавно изостава.

При високи скорости на снижение (спирала) изтеглящият парашут може да бъде полезен, при САТ-образни движения обаче каквито са повечето омазани ситуации може да бъде нож с 2 остриета.

Аз лично съм с изтеглящо парашутче, ползвал съм запасният веднъж по предназначение, но не мога да кажа дали парашутчето помогна или попречи ( със сигурност помогна на контейнера да се залепи за вървите и да не се налага да го търся :) )

При всички положения обаче е добре запасният да се хвърля не само по посока на въртенето, но и по възможност леко нагоре (въпреки че не винаги има възможност/сила а и време за мислене накъде точно хвърляш.)

Ако изтеглящото ти пречи при хвърляне просто го скатай на S-ки или леко навий единият край - така ще забавиш отварянето му докато не пуснеш ръчката.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов