SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Тренировка за отваряне на запасен.
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=6729
Страница 1 от 3

Автор:  Viper_Weasel [ Съб Май 18, 2013 8:55 am ]
Заглавие:  Тренировка за отваряне на запасен.

Упражнение по отваряне на запасни.

http://www.youtube.com/watch?v=jMhO0hqoYV0

Усилието при скъсване на ластиците е около 7 килограма.
Тестовете показаха че може да бъде увеличено, тъй като отцепването става малко раничко.
Също така беше установено че скатаването може да се изинтерпретира доста :), и все пак е силно препоръчително придържането към стандартният метод!

Автор:  Jokicha [ Нед Май 19, 2013 8:50 am ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

Този метод за скатаване е уникален. Въпреки това не мисля да го пробвам!

Автор:  Xaoc [ Нед Май 19, 2013 8:56 am ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

Доколкото разбирам основните правила за скатаване на парашут са 2-3.
1. да няма нищо навито на руло.
2. да няма посукани върви/плат
3...?...

Изглежда, че парашутите се конструират така, че да са максимално дуракоустойчиви. Чудя се /без сарказъм, сериозно питам/ при такова положение на нещата, какви са обикновено гафовете при уингсют-ите и бейс-джъмпинга? Там май основна причина за смъртните случаи е "неуспешно отваряне на парашута. Мисля си, че и техните парашути, макар и по-различни, се правят възможно най-дуракоустойчиви.

Автор:  ppountchev [ Нед Май 19, 2013 9:18 am ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

Мисля си че не е толкова важно скатаването на самия парашут, дали е перфектно или близко до перфектното. Струва ми се че проблемите идват от това дали можеш да го извадиш изпод седалката и дали след това ще излезе от вътрешния контейнер. За да се случи второто е необходим добър мах или ако не изтеглящо парашутче. Аз лично си тренирам вадене при всяко прескатаване или местене на парашут от една сбруя в друга.

Автор:  viik [ Нед Май 19, 2013 11:17 am ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

Xaoc написа:
Изглежда, че парашутите се конструират така, че да са максимално дуракоустойчиви. Чудя се /без сарказъм, сериозно питам/ при такова положение на нещата, какви са обикновено гафовете при уингсют-ите и бейс-джъмпинга? Там май основна причина за смъртните случаи е "неуспешно отваряне на парашута. Мисля си, че и техните парашути, макар и по-различни, се правят възможно най-дуракоустойчиви.

уингсутерите се удрят в разни обекти - дървета или скали още преди да са отворили.

Автор:  YaHooooO [ Сря Юли 03, 2013 12:32 am ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

Парапланеристкия запасен е кръгъл с един колан- няма по-прост парашут. Бейсджъмпарите скачат с крила ( два колана, камери, управления , хоризонтална скорост на крилото...) и въпреки,че нещата много са напреднали , нивото на безопасност не може да достигне това, на нашите парашути.

Автор:  Viper_Weasel [ Съб Юли 06, 2013 3:20 pm ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

В Сряда 5 начинаещи успешно оттренираха отваряне на запасен по новата система.
Мисля че е много полезно упражнение особенно когато нямаш на представа какво точно представлява хвърлянето на запасният.
Всички се справиха отлично!
Изображение

Автор:  Angel_Sim [ Вто Фев 18, 2014 12:44 am ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

браво! и аз мисля, че е полезно.
...
все пак редно е да отбележа, че при такива тренировки е редно обучаемия да лети с два запасни, единия от които да е боеспособен :lol:

Автор:  Mitko.Dqkov [ Вто Фев 18, 2014 9:00 am ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

ppountchev написа:
Мисля си че не е толкова важно скатаването на самия парашут, дали е перфектно или близко до перфектното. Струва ми се че проблемите идват от това дали можеш да го извадиш изпод седалката и дали след това ще излезе от вътрешния контейнер. За да се случи второто е необходим добър мах или ако не изтеглящо парашутче. Аз лично си тренирам вадене при всяко прескатаване или местене на парашут от една сбруя в друга.


Вътрешната торба на моя запасен идва с изтеглящо парашутче. Имах голяма дилема дали да го оставя. Както често се случва аз не съм първия, който има този проблем. Тук има една дискусия в международния форум - http://paraglidingforum.com/viewtopic.php?p=p11679 .

Основните доводи против въпросното парашутче са, че запасния се хвърля. Не може да хвърлиш нещо като хората, ако има парашут завърза за него. Също така за да бъде ефективен при ниски скорости трябва да е доста голям.

Дойде време за прескатаване на запасен и се провиснах на сбруята и си извадих запасния. Въпросния парашут се беше осукал около линиите. Веднага след това и велкрото на дръжката се лепна за мрежичката от долната страна. Смятам да го разкарам.

Edit:
Във видеата за обучение на парашутисти при отваряне на запасен изрично се казват: погледни - хвани - издърпай (нещо в този ред). Така си спестяваш време за търсене на дръжката на запасния. Смятате ли това за добър подход?

Поздрави!

Автор:  DVD [ Вто Фев 18, 2014 9:56 am ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

само да отбележа че английската дума line/lines се превежда на български като връв/върви, а не линии

това вървите да се наричат линии мисля че дойде от кайт-сърфистите, но явно е навлязло и при нас (за съжаление)

Автор:  Ivailo [ Вто Фев 18, 2014 4:05 pm ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

Всъщност line си е линия, редица, черта и т.н.
въже и влакно са доста по-назад.
http://translate.google.com/#en/bg/line

Автор:  DVD [ Вто Фев 18, 2014 5:52 pm ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

Думата сама по себе си има много значения, едно от които е "линия", но когато се превежда - се превежда по смисъл. Не се използва смисъла по подреждането от речника, а се мисли и съобразява.

Например "I had a good lifty line" може да се преведе като "Попаднах на хубава възходяща линия"

но примерно "I had a branch tangled in my brake lines" ще се преведе като "Имах клонче оплетено във вървите на управлението"

Автор:  Ясен Христов [ Вто Фев 18, 2014 7:24 pm ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

Mitko.Dqkov написа:

Вътрешната торба на моя запасен идва с изтеглящо парашутче. Имах голяма дилема дали да го оставя. Както често се случва аз не съм първия, който има този проблем.

Основните доводи против въпросното парашутче са, че запасния се хвърля. Не може да хвърлиш нещо като хората, ако има парашут завърза за него. Също така за да бъде ефективен при ниски скорости трябва да е доста голям.

Дойде време за прескатаване на запасен и се провиснах на сбруята и си извадих запасния. Въпросния парашут се беше осукал около линиите. Веднага след това и велкрото на дръжката се лепна за мрежичката от долната страна. Смятам да го разкарам.


Отварял съм два пъти запасен в реална ситуация и двата пъти беше с изтеглящо. Малкото парашутче не пречеше въобще при замятането даже го подпомага ако е скатан културно. Според мен той е измислен не случайно. Целта му е ако не успееш да го заметнеш да го понесе въздушния поток. Не да увисне в край на вървите си от собствената тежест има не малко такива случай. Като си купих втория запасен ми дойде без изтеглящо парашутче ама аз отделно си поръчах да ми ушият такова заради предимствата който има.

Автор:  Mitko.Dqkov [ Вто Фев 18, 2014 9:14 pm ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

Може ли да споделиш как точно го слагаш при запасния и как го скатаваш. Ако има и снимки още по-добре. В момента живо се интересувам.

Горе долу ми я ясна каква е идеята за въпросното парашут. Просто тези, които са на скайдавъри изпълняват ролята си по по-различен начин и за това смятам, че може да пречат при парата. Не съм мятал запасен до сега, дано не ми се налага.

Автор:  Viper_Weasel [ Вто Фев 18, 2014 9:48 pm ]
Заглавие:  Re: Тренировка за отваряне на запасен.

Всъщност изтеглящото парашутче винаги е било и ще бъде спорен атрибут.

Проблемът на изтеглящият парашут е че може да забави падането на парашута до скорост еднаква с тази на нашето снижение (която обаче не е безопасна). В този случай може да се получи забавяне на отварянето вместо просто парашутът да се отвори от собствената си тежест (тогава пак има забавяне, но напълването се ускорява от по-голямата площ на излезлият от контейнера основен парашут. Сещам се че Орлин ми е разказвал как хвърля запасният, и чака да се отвори, а след малко вижда че запасният си пада заедно с неговата скорост и бааааавно изостава.

При високи скорости на снижение (спирала) изтеглящият парашут може да бъде полезен, при САТ-образни движения обаче каквито са повечето омазани ситуации може да бъде нож с 2 остриета.

Аз лично съм с изтеглящо парашутче, ползвал съм запасният веднъж по предназначение, но не мога да кажа дали парашутчето помогна или попречи ( със сигурност помогна на контейнера да се залепи за вървите и да не се налага да го търся :) )

При всички положения обаче е добре запасният да се хвърля не само по посока на въртенето, но и по възможност леко нагоре (въпреки че не винаги има възможност/сила а и време за мислене накъде точно хвърляш.)

Ако изтеглящото ти пречи при хвърляне просто го скатай на S-ки или леко навий единият край - така ще забавиш отварянето му докато не пуснеш ръчката.

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/