SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Излитане при силен вятър.
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=6838
Страница 2 от 2

Автор:  viik [ Вто Апр 01, 2014 9:40 am ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

само бих искал да вметна едно пояснение, горе долу спеед крилата се разделят на няколко вида, като между тях има много голяма разлика..

-speed riding - за излитане със ски с размери 6-14м трим спеед около 60-120км
тук са два под типа
-с големи камери и сравнително бавни и много устойчиви – примерно Gin Nano или Ozone XT16
-с по малки камери повече на брой, по-тънак профил, доста бързи с много пропадане в завоя за да може да останеш близо до терена – примерно Gin Fluid, за тези крила да ги излиташ без ски си трябва добър старт, стръмна планина и добра кацалка

-speed flying – по голямо спеед крило направено с повече глайд 5-8 и скорост 40-70км, не са много източени, стоят компактно и губят прилична височина в завой - като Gin Bobcat, Ozone Firefly или skywalk Tonik 14m (сертифицирано C)

-появяват се и разни мелез модели между спеед райдинг и спеед флайинг, като Mirage или Little Cloud Spiruline 12 или Goose 13(което е с 9 глайд)

-mini-wing по-източени можеш да правиш така наречения flat turn тоест не губиш супер много височина при завой и можеш да си въртиш термики, с глайд м/у 7-8-9 и скорости м/у 35-40-50км тези крила обикновено са пак с къси върви, по-директно управление има сертифицирани модели като LC Spiruline 20m(B) или Tonik 16/18m (B) което дава доста добра сигурност на weekend пилоти, какъвто съм и аз :)

- за mini wing прелети са Spiruline GT 20/22m и Goose 19/21m към 9 глайд, къси върви, директно управление, не много източени, което ги прави сравнително сигурни защото е по-малка вероятността да се вържат

Разликата според мен м/у мини крило и акро крило е че мини крилото е с по-къси върви, по-малко източено и по-стабилно pitch и roll
Големи прелети с мини крило е трудно да се правят защото в момента в който се набереш, е супер готино да слизаш бързо надолу на wingover-и, спирали и тн.. като там натоварването е по-малко заради по-късите върви и реално увеличава удоволствието без да се натоварваш много физически, като е при акро-то

Автор:  dimitar.miladinov [ Вто Апр 01, 2014 12:26 pm ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

ppountchev написа:
Сега съм стигнал до извода че за летене е добре да имаш три крила: XC, freestile и speed.


да се повтарям ли за хазяйката и ключовете ... :)

Тези глайдове които Виктор цитира са сигурно измерени някога. Но май не са много използваеми. L/D 9 имаха до скоро 1-2ките с които се правеха прилични прелети, а тук-там и 100 километрови триъгълници. Този глайд е при определена скорост. И совалката има L/D 7 при хиперзвукови скорости, но при кацане има 3 и лети като радиатор. Та в тази връзка как така Спирулината с глайд 7 като долети до кацалката на Златица и после черпите?

Автор:  viik [ Вто Апр 01, 2014 12:50 pm ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

dimitar.miladinov написа:
ppountchev написа:
Сега съм стигнал до извода че за летене е добре да имаш три крила: XC, freestile и speed.


да се повтарям ли за хазяйката и ключовете ... :)

Тези глайдове които Виктор цитира са сигурно измерени някога. Но май не са много използваеми. L/D 9 имаха до скоро 1-2ките с които се правеха прилични прелети, а тук-там и 100 километрови триъгълници. Този глайд е при определена скорост. И совалката има L/D 7 при хиперзвукови скорости, но при кацане има 3 и лети като радиатор. Та в тази връзка как така Спирулината с глайд 7 като долети до кацалката на Златица и после черпите?

все пак някой трябва да кацне на кацалката с усмивка и да дойде да те събере заедно с киселото ти настроение след неуспешния прелет на отчаян глайд :mrgreen:

Автор:  Xaoc [ Вто Апр 01, 2014 12:53 pm ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

Виктор е написал както качеството на планиране, така и при какви скорости е то. Изобщо, заслужава бира за хубавия пост, ама май не пие бира... Добра класификация на крила/размери/скорости/използваемост е спретнал.
Ясно е, че не всеки има финансови възможности за много крила. В случай, че вятърът мине 10м/с, ако не разполагате с крило 12 м2, не летите. Толкова е просто. Или ако вятърът е 8м/с и имате 15м2 крило - правите доволно приятно реене. Ако нямате 15 м2 крило - мъчите се с големия парапланер, тичате след него, влачи ви по старта, ако допуснете грешка... А във въздуха се притеснявате да не ви отвее зад баира.

Автор:  dimitar.miladinov [ Вто Апр 01, 2014 12:58 pm ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

viik написа:
dimitar.miladinov написа:
ppountchev написа:
Сега съм стигнал до извода че за летене е добре да имаш три крила: XC, freestile и speed.


да се повтарям ли за хазяйката и ключовете ... :)

Тези глайдове които Виктор цитира са сигурно измерени някога. Но май не са много използваеми. L/D 9 имаха до скоро 1-2ките с които се правеха прилични прелети, а тук-там и 100 километрови триъгълници. Този глайд е при определена скорост. И совалката има L/D 7 при хиперзвукови скорости, но при кацане има 3 и лети като радиатор. Та в тази връзка как така Спирулината с глайд 7 като долети до кацалката на Златица и после черпите?

все пак някой трябва да кацне на кацалката с усмивка и да дойде да те събере заедно с киселото ти настроение след неуспешния прелет на отчаян глайд :mrgreen:




touché :) :) :)

Автор:  ppountchev [ Вто Апр 01, 2014 3:59 pm ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

Бих ти отговорил Миладинов, но Виктор ме изпревари. Ще разбереш че съм прав при следващата ти въоръжена разходка.

Автор:  Djubaca [ Сря Апр 02, 2014 10:24 pm ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

Помня един такъв случай.

Един дето много го разбираше ... дойде с крилото за силен вятър после муча като говедо че не могъл да се извади.

Ма то нали знаете ... колкото повече разбираш от нещо толкова повече се катериш по покривите на колите ...

Автор:  viik [ Сря Апр 16, 2014 5:45 pm ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

http://vimeo.com/91976052 :mrgreen:

Автор:  Skyhiker [ Пон Апр 28, 2014 10:27 pm ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

Ето нагледен пример как не се прави https://www.youtube.com/watch?v=lX6DvOAlIDY

Автор:  dimitar.miladinov [ Сря Апр 30, 2014 3:46 pm ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

Това го гледам 10ти път и не мога да спра да се хиля... Дано да е добре тоя, макар че си заслужава наградата дарвин отвсякъде. Най-смешното е дългото приготвяне и късия полет... Току нема нема, и си .... Това не е за гнездото, а за маняна :)

А и екипът от помагачи е повече, от колкото при изстрелване на спътник... И всички едни адски сериозни и концентрирани :D

Автор:  Skyhiker [ Сря Апр 30, 2014 5:56 pm ]
Заглавие:  Re: Излитане при силен вятър.

dimitar.miladinov написа:
Това го гледам 10ти път и не мога да спра да се хиля... Дано да е добре тоя, макар че си заслужава наградата дарвин отвсякъде. Най-смешното е дългото приготвяне и късия полет... Току нема нема, и си .... Това не е за гнездото, а за маняна :)

А и екипът от помагачи е повече, от колкото при изстрелване на спътник... И всички едни адски сериозни и концентрирани :D

Интересното е, че не се отказват https://www.youtube.com/watch?v=aacepD-_cAY

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/