Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Авг 20, 2017 7:51 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Калибровка на speed система?
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 26, 2014 2:00 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 4:34 pm
Мнения: 12
Име: Кубер Сапарев
Покрай инцидента на bojo, където описва, че е натиснал спийда повече от 50%, се замислих че всъщност не разбирам какво означава това? Колко е 50% и колко - 100%?

При моята сбруя съм забелязал, че speed-системата не е натегната, както трябва и съответно трябва да се скъси още преди следващия полет. Но колко още? Така че да не виси така свободно изобщо, или дори още повече, или пък да има все пак малко резерв? И как да го измеря с точност?

Ето снимки без спийд, и респективно - с натегнат докрай (на втора степенка):

Изображение

Изображение

Докъде е възможният максимум на натягане? Докато макаричката стигне до самия колан или по-малко?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Калибровка на speed система?
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 26, 2014 2:22 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1268
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Ако на втората снимка ти е изтеглен спиида, то изобщо нямаш спиид в момента. 50% си е наполовина изтеглен спиид. Наполовина от разстоянието, което е определено за дължината на спиида в см на съответното крило. 100% е когато си събрал макарите на спиида и няма повече, какво да се изтегля. Обикновенно спиидовете са с две степенки. Така се регулират, че изпънат крак на първата спепенка ти дава 50%, а изпънат крак на втората степенка 100%. Обикновенно е така. Дължината на изтегляне на спиида се регулира на сбруята, а не на крилото, но пък понеже всяко крило има различна дължина на изтегляне на спиида щом закачиш друго крило за регулираната вече по-рано сбруя отново проверяваш регулировката и отпускаш, или затягаш спиида преди излитане. Има и спидове с три степенки и по-голямо изтегляне от нормалното, но те се ползват обикновенно от състезатели на състезания.

_________________
Лети с Element Air ... Жълто червен.
Моята първа цел е да се пазя здрав! Не ми пука за славата. Аз искам да занеса в къщи преживявания, които да ме обогатят! Райнхолд Меснер


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Калибровка на speed система?
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 26, 2014 6:00 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 566
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Кубере, за да си настроиш спийда окачи сбруята с две въжета за някоя греда, закачи кколаните на крилото за карабинереите и седни в нея, все едно си в полет. Помоли някой да мине зад теб и да вдигне коланите и да ги изпъне, както са в полет. Закачи кукичките на спийда и ако дължината на въжетата за спиийда се регулира от кукичките разхлаби възлите. Като натиснеш спиида до край (тоест като си изпънеш краката до край на втората стъпенка ако си с двойна) ролките на коланите трябва да опират една в друа. Тогава спиида е натиснат на 100%. В свободно положение стъпенката не трябва да опира плътно в сбруята и в никакъв случай не трябва да има напрежение във въженцата на спиида.
Гледай да ги настройш така, че дължината на двете въжета да бъде абсолютно еднаква. Ако спиида се регулира от към стъпенката, правиш същото, само дето е по досадно, защото трябва да направиш няколко опита за да намериш точната дължина.
В интерес на безопасността е по-важно спийда да не е натегнат в свободно положение отколкото да е 100% натиснат при максимално опънати крака.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Калибровка на speed система?
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 26, 2014 9:36 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 143
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
Не е зле и да отрежеш веещите се въженца от излишъка.Веднъж заради флеъра неусетно си ги навих заедно със спирачките около ръцете и се получи зрелищно "кацане" :D

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Калибровка на speed система?
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 27, 2014 12:40 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 4:34 pm
Мнения: 12
Име: Кубер Сапарев
Добре, макаричките трябва да опрат в колана - това е 100% натягане. Merci, Петьо, ще пробвам на някой лост да го проиграя това, или в краен случай ще си взема ролетка и в полет ще замеря колко точно да скъся въженцата - ще измеря дължината, която се получава в момента при максимално натягане - от кукичките до макарата, и след това на земята ще видя колко наистина може да се изтегли, така че да опре в колана надолу и ще отпусна въжетата с разликата, така би трябвало да стане точно. 8)

Наистина тези остатъчни въженца са дразнещи, както пише Светльо, но пък ако при следващото ми крило, разстоянието от края на колана до макаричката е различно, трябва да си оставя малко резерв. По-скоро ще се опитам да ги омотая и залепя с нещо като черно тиксо, така че да не се мандахрецат толкова.

Иначе, друг възможен сакатлък е да си прекараш въженцата на спийда през ръчката за запасния. Веднъж за малко щях да излетя така, но в последния момент направих проверка и го оправих овреме. :roll:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Калибровка на speed система?
МнениеПубликувано на: Чет Окт 23, 2014 1:16 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Sioux написа:
Добре, макаричките трябва да опрат в колана - това е 100% натягане.

Не разбирам.. Имаш две макари, които са закачени за колана, трябва на 100% двете почти да се опират една в друга, не разбирам какво визираш под "макаричките да опрат в колана"
Внимавай и да не затегнеш прекалено много и когато не си настъпил спийда да са ти по-близо макарите, все едно си го натиснал.
Иначе и аз не бих рязал вървите...
Абе най-добре направи това упражнение с някой, който знае какво прави... И знае възли


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -5 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов