Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Юли 28, 2017 6:35 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Пет Мар 11, 2016 11:42 am 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 5:41 pm
Мнения: 148
Местоположение: varna
Говорим за тест за пориозност, че е добре да се прави при покупка на крила 2-ра ръка. Никога не съм купувал такова крило, но пък продавам, след нальот от около 4 год. От 10 год. летя и крилата си ги пазя, бих казал до педантичност. Последното крило продадох на едно момче и случайно се срещнахме на старта. Той каза, че не е доволно, защото след теста по цялото крило показало 300 секунди. много ме озадачи това - много ли е, малко ли е - не знам. Точно за това бих искал да поразчепкаме малко темата. Бих искал да знам, колко секунди е пориозноста при ново крило и колко би трябвало да е на 1 год, на 2 и така поне до 5-6. Колко секунди съответстват на дакажем 100 часа... Може ли някой да помести такава таблица, за да имаме някаква отправна точка, защото иначе са само някакви цифри, от които поне аз не разбирам.

_________________
Георги Тодоров
NOVA FACTOR 2 - EN C

Skype: zdrasti741


Последна промяна joro_prodanov на Пет Мар 11, 2016 6:53 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Пет Мар 11, 2016 11:59 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 282
300 сек. си е почти като ново крило. Да не би да е имал в предвид 30 сек?

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Пет Мар 11, 2016 12:35 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 5:41 pm
Мнения: 148
Местоположение: varna
Не, попитах го пак - 300 бяха със сигурност, но молбата ми в този пост е не да се разглежда моя случай, а да се даде яснота какво трябва да очакваме при тези тестове и кога - да кажем 300 с. да ги смятаме за перфектни и кога за доста по малко от нормалното /предполагам ако някой продава демо крило 300 с. няма да е нормално/

_________________
Георги Тодоров
NOVA FACTOR 2 - EN C

Skype: zdrasti741


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Пет Мар 11, 2016 12:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 342
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
На моят тест на крилото имаше таблички:
-къде е замервано
-какви са стойностите
-нещо като легенда - секунди и състояние

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Пет Мар 11, 2016 2:09 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 72
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Като продавах Атласа беше на 80ч ето обявата, тестът за порьозност е по-надолу http://www.paraglidingforum.com/viewtop ... highlight=

_________________
Triton 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Пет Мар 11, 2016 3:04 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 950
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Всъщност мерната единица за порьозитет е литър на кватдратен метър в минута. Секундите просто показват за колко време минава определн обем от въздух през плата за даденият измервателен уред. Различните уреди мерят различни секунди, затова всеки уред има константа която определя крайният порьозитет в литри на квадратен метър в минута.

Новите крила имат порьозитет между 300 (олекотени материали) до 600 - 800 секунди на порьозиметър на JDC който е един от основните порьозиметри на пазара - за JDC това отговаря на 18 до 9 литра на м2/м.

Порьозитетът на всички крила най-общо следва еднакъв профил на стареене като някой фактори влиаят само на отдлени етапи от стареенето на плата.
Остаряването на плата и увеличаването на порьозитета следва формата на S-оразна крива.
В началото на живота на едно крило стойностите на порьозитет спадат рязко поради разместване на нишките и отваряне на нови микро-пори в плата и промазката. През първите 50 часа живот на крилото е възможен спад на порьозитета с до 30 %.. Този спад е естествен и се обуславя от разтеглянето на плата и пренаместването на нишките при натоварване в полет. Обикновенно, ние като крайни потребители не усещаме този спад защото голямата част от него става в процеса на задължителните тестове от страна на производителите.

Множество фактори влиаят на промяната в порьозитета - тип летене (ХС, АКРО) , месност на ползване (крайбрежно летене), цвят на плата и тн.

Изображение
Това е стандартен сертификат за измерване на порьозитет който издаваме в тест центъра с референтни стойности за JDC MK1.

Имам една полузавършена статия точно за порьозитета и как той се влияе от различни фактори, доста интересна се получи тъй като имам данни с измервания от около 4-5 години назад, само нямам време да я завърша, но щом я завърша ще я споделя :)

Та на въпроса - ако приемем че крилото е измервано с JDC или друг JDC калиброван уред то 300 секунди се считат за отлично състояние на плата по отношение на порьозитет!!!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Пет Мар 11, 2016 3:46 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 342
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
"Разтеглен" плат може ли да има хубави стойности ?
Или това "разтегляне" би увеличило "дупките" в плата и въздухът ще минава свободно

Сиреч тримовка и порозитет достатъчни тестове ли са ?

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Съб Мар 12, 2016 3:50 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 950
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Разтеглянто увеличава порите на плата - съответно намалява порьозитета.

Порьозитет и тримовка обикновено са достатъчни за определяне на състоянието на крилото в най-общи граници.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Съб Мар 12, 2016 5:26 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1680
Име: Даниел Димов
Viper_Weasel написа:
Разтеглянто увеличава порите на плата - съответно намалява порьозитета.


Като се увеличат порите, пориозитета увеличава ли се или намалява?!? Кое е по-хубаво - малък или голям пориозитет?


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Нед Мар 13, 2016 10:27 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Здрасти Даниеле. Това, че пада стойността за порьозност значи, че пада времето за преминаване на единицата количество въздух за определеното време измерено в секунди.
Примерно, ако литър въздух премине за 300 секунди е ОК, но ако премине за 100 значи дупките са големи и крилото вече трябва да се пенсионира.
Но има разлика в порьозноста измерена на различните места на крилото, атакуващия ръб или в краищата при ушите. Нормално е по средата да се издуха по-бързо, а при ушите да си е като ново. Това според мен не бива да ни успокоява, че крилото е като ново, защото още тук-таме има стойности за такова.
P.S. Като си спомня с какви издухани дюшеци летяхме, чак ми се изправя косата сега, но тогава материалите бяха други. През мене мина едно крило "ITV Merak", на което бях поне 3-ти собственик и беше ушито някъде в началото на 90-те. Сега вече такива материали не се ползват с определена цел (да е по-леко и да се сменя след 1-2 години летене).

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Нед Мар 13, 2016 10:49 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1680
Име: Даниел Димов
Това бяха въпроси-закачки към Иво...

Пориозност е количествената оценка на това колко пори има тъканта. Нулева пориозност = няма пори; голяма пориозност = много пори. Тази характеристика на платовете се измерва в литри на квадратен метър за секунда, демек колко количество въздух преминава през плата на единица площ и за единица време. Уредите за измерване имат резервоар с фиксиран обем и измерват за колко време ще премине този въздух през плата - получава се обратна зависимост за времето. Ако литър въздух премине за кратко време - значи скоростта на преминаване е висока => лошо. Ако литър въздух премине за много голямо време - значи скоростта на преминаване е много ниска => това е добре.

Секундите имат значение за конкретен уред (с конкретен обем резервоар, конкретен диаметър на отвора и конкретна тежест). Различните уреди имат различни обеми, различни диаметри и различни тежести и затова могат да измерят на един и същ плат различно време, но то в крайна сметка да бъде преобразувано до един и същи пориозитет. Така че, според мен, това че в сертификатите се пишат секундите е неправилно - трябва да се пише само истинската стойност на пориозитета в l/m2/s.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Нед Мар 13, 2016 11:06 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1680
Име: Даниел Димов
Не трябва да се дават секундите защото хората не винаги си дават сметка за различията между уредите и може да започнат да сравняват времето, което няма логика да бъде сравнявано. Така може някой да си направи тотално погрешни изводи.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2016 3:25 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 950
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Дам и аз това се опитах да обясня в първият пост.

Колкото до намаляване увеличаване на порьозитета - обяснението е вярно въпреки че когато се изплзва конкретната дума порьозитет доста често иа обърквания - пример плат тип ZP (Zero Porosity) съм го срещал ато плат със 100% въздухупропускливост. Затова е по добре да се говори за въздухопропускливост според мен - висока - зле,ниска - добре.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2016 11:41 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Според мен е грешно да има разлики в измерваншята на различните порьозометри. Това е като на един струг 10 мм. да са 1 см., а на другия 1,5 см.
Ако има някакви разлики лесно може да се подведе някой, и белята е готова.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Тест за пориозност
МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2016 12:05 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 950
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Няма разлика в измерванията ако се използва мерната единица - l/m2/min. Ако броиш секунди само, грешка винаги ще има защото различните уреди имат различни константи на преобразуване.
По аналогията стс струговете - просто различните стругове имат различен брой чертички в 1 метър - ако всеки си брои собствените чертички - става мазало - ако представиш разстоянието като % от метъра ще дойде долу горе едно и също. - кофти аналогия междудругото!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов