SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланеризъма
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=9056
Страница 1 от 1

Автор:  Buga [ Вто Дек 06, 2016 12:33 pm ]
Заглавие:  Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланеризъма

Здравейте,
Пиша темата след първи успешен и сравнително лек откъм контузии първи сезон като парапланерист. Идеята е да споделя наученото с други начинаещи, а също така и да провокирам позитивна дискусия относно относително безопасни упражнения във въздуха, които биха подобрили летаталните ни способности. Относно летенето ми до сега: 2 курса в Сопот, 90 летателни часа, от които около 60 самостоятелно, 30-40 часа кайтване.
Хронологията:
1. 1-ви курс - за начинаещи
2. 2-ри курс - pitch-roll control, асиметрични и фронтални колапси, влизане и излизане от спирала.

* Започнах да правя самостоятелни упражнения след втория ми курс с инструктор, при салби условия и абсолютно перфектна физичска и психическа кондиция, голяма височина, визуализация на движението и упражнение на същото в закачна на лост сбруя в гаража.

Упражнения, които се стремя да правя по време на полет:

1. Pitch&roll контрол - https://www.youtube.com/watch?v=jykyGtBH4zg&t=187s
2. Симулация на асиметрични колапси, придържане с лакът и пренасяне на тежеста на другата страна,управление и завои с колапсирало крило - https://www.youtube.com/watch?v=8G1joXde73c&t=334s
3. Фронтален колапс - относително скучно упражнение, но мисля че е добре да се свикне с рязкото пропадане и изтупване при издуването на крилото. Поне при мен намали стреса и изненадата при първия ми истински колапс
4. Влизане и излизане от спирала, контрол на спиралата с външно управление, обиране на енергията при излизане - пак с пример от същия филм https://www.youtube.com/watch?v=XEwUFluVE30 . Относно опасностите при спирала - има достатъчно описано в нета.
5. Забавяне на крилото, предсривна точка (само при кайтване и къси полетчета на 2-3 метра от земята)
6. Wingovers - заклащане с тяло и прогресивно добавяне на упрявлене - изядох 2-3 сериозни колапса докато усетя правилния тайминг. https://www.youtube.com/watch?v=4swQvPacxWU&t=3009s 43:00
https://www.youtube.com/watch?v=Y6nrf8s ... -P2WFC4OrR
7. Assymetric 360 - не хващам тайминга все още https://www.youtube.com/watch?v=4swQvPacxWU&t=3009s 47:34
8. Немците го наричат бързи осморки - не съм го правил, но според мен има опасност от влизане във спин https://www.youtube.com/watch?v=woSV1S- ... F152BxOFTl

Това е от мен за момента. Ако на някой му се пише, бих се радвал да провбам и други неописани от мен упражнения. Сривовете ги оставям настрана за момента, поне докато направя първия си СИВ :mrgreen: .

Автор:  GeorgiDobrich [ Вто Дек 06, 2016 3:17 pm ]
Заглавие:  Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери

Помисли и за времето, в което се излита, мястото на излитане/кацане, линии на полета(свързани с релефа и въздуха)

Автор:  Mitko.Dqkov [ Вто Дек 06, 2016 3:40 pm ]
Заглавие:  Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери

Здравей отново,

Може ли да споделиш разбирането ти за "голяма височина". И условията, в които си си напарвил въпросните 90 часа. Това ще ни даде някакъв контекст и да сложим нещата в преспектива :) Разбирай го като продължение на коментара на Жорката.

Автор:  Buga [ Сря Дек 07, 2016 10:08 am ]
Заглавие:  Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери

Здрасти,

Около 30-40 съм направил с инструктор, останалите сам, около 10-13 в силни турболентни условия (бягам далеч от терена и експериментирам с термики, активно летене и тн.) Нямам прелети - правя триъгълничета по 5-10 км, като не навлизам навътре в планините по разбираеми причини :mrgreen:

Височина - максимална набрана около 2600 метра. Спирали не опитвам под 400 метра от терена, уинговъри под 300 (тъпо е, имайки предвид че уинговътите би трябвало да са по-опасни, но психиката си казва думата).

Линии на полета, релеф, излитане - добро попадение. Не отделям достатъчно време да наблюдавам циклите на старта. Трудно ми е да планирам глайд и също така да преценявам релеф летейки по-близо до терена. В книгите е лесно - ако летиш към точка Б и точка А по средата се покачва спрямо Б - няма да прелетиш. На практика обаче е малко по- различно - покачва ли се А , вече си прецакан . Предполагам всеки си спомня първия път и чуството, когато осъзнаваш , че няма да прелетиш поредното хълмче, но спасителното балонче отървава придървяването.

Като цяло в момента съм по-ориентиран към опознаване на крилото и неговото поведение в различни ситуации, а и времето в момента позволява само това - парашутки и експерименти с поведението на крилото.

Автор:  niki [ Чет Дек 08, 2016 7:38 am ]
Заглавие:  Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери

Бързите 360 градусови завои са част от изпита в Швейцария и са показателни за това колко добър е усета за въздушната скорост и маневреността на крилото. Има риск да го изнегативиш или да гмурнеш в спирала, чието овладяване ти разтройва чистотата и минималното време на изпълнение.
...
При кайтване на крилото, добър показател за владеенето му е да успееш да обиколиш близко колата си, докато го държиш над главата си.
...
"опипване" на сривната точка от високо (над гора или вода) е сравнително безопасно. Ако тръгне да срива, го пускаш и спираш последвалото гмуркане. Важно е да се прави симетрично. Наскоро научих защо някои крила предупреждават за срива с леко тръгване напред. Любопитно ми е дали и други са наблюдавали този ефект и на какви крила?

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/