Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Сеп 25, 2017 8:47 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Чет Мар 30, 2017 7:00 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 169
Защо по-ниските класове парапланери имат по-малко камери?
Как влияе количеството камери на качествата на парапланера?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Чет Мар 30, 2017 11:47 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 965
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Един от определящите аеродинамичното качество параметри е гладкостта на горната повърхност на крилото - колкото по-изпънато и гладко- толкова по-малко индуцирано съпротивление.
За да се постигне гладка повърхност при парапланера - платът трябва да се опъне и да се намали издуването на камерите - единственият начин това да се получи е като се раздели горната повърхност на повече секции. Това обаче обикновено усложнява конструкцията и е една от причините поради която по-високите класове крила са по-скъпи.
Причината ниските класове да са с по-големи камери е че подобряването на качеството от изпъване на горната повърхност не оказва голямо влияние на по-дебелите профили и крилата които са проектирани с повече паразитно съпротивление първоначално - тоест няма особен смисъл да се оскъпява/усложнява излишно конструкцията.
Ако нещо съм объркал ... някой да ме поправи :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2017 8:57 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 320
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Nova явно не мислят така.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2017 9:06 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1688
Име: Даниел Димов
Viper_Weasel написа:
Един от определящите аеродинамичното качество параметри е гладкостта на горната повърхност на крилото - колкото по-изпънато и гладко- толкова по-малко индуцирано съпротивление.
...


Не индуцираното, а паразитното съпротивление.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2017 9:21 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 77
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Nova малко по малко увеличават броя на клетките при сравнима източеност:
Ментор 3 - 51
4 - 55
5 - 59
Крилата летят по-добре, но стават и по-сложни за производство, оскъпяват се, трябва да се използват по-леки платове за да не се вдигне общото тегло и тн. Ментор 5 има клетки колкото Карера :)

_________________
Chili4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2017 9:47 am 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 167
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Примерът с NOVA е много подходящ. Моделът Phantom (En B) е с 99 камери и по-малко удължение спрямо Mentor серията. Лети по-добре, но цената е двойна. Интересна дискусия има в http://www.paraglidingforum.com/viewtop ... &start=400

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - AIR 4+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2017 10:17 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 320
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Имаше едно интервю с Люк Арман в което го питаха в прав текст дали броят камери е панацея визирайки Фантом. Отговорът беше че броят камери според него е специфичен за всеки дизайн и повече камери не са непременно по-добро. За пример даде Зено което е с по-малко камери от Енцо 2 но го бие по почти всички показатели.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2017 10:20 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 965
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
DVD написа:
Viper_Weasel написа:
Един от определящите аеродинамичното качество параметри е гладкостта на горната повърхност на крилото - колкото по-изпънато и гладко- толкова по-малко индуцирано съпротивление.
...


Не индуцираното, а паразитното съпротивление.


Паразитно по дефиниция е това което се създава от повърхности не-участващи в създаването на подемна сила - горната повърхност със сигурност участва. Но реално бих казал доста препокриващи се понятия тъй като паразитното може да включва и индуктивно и обратното. Важното е че се разбира смисъла :).

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2017 10:22 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1688
Име: Даниел Димов
Ако Зеното биеше Енцото "по почти всички показатели" нямаше Мануел Кинтания да бъде наказан за непозволена смяна на крило по средата на Суперфинала


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2017 4:14 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 169
Количеството камери има връзка с дебелината на профила на крилото.
Крилата с по-тънки профили имат повече камери, а крилата с по-дебели профили имат по-малко камери.
Крилата с по-тънки профили имат по-малко челно съпротивление и летят по-добре.
Ако си представим летящия парапланер като "надут дюшек" и поискаме да го сгънем, предполагам, ще е по-лесно ако е с по "тънък профил"...
Затова си мисля, че крилата с по-малко камери се сгъват по-трудно и затова ниските класове крила са с по-малко камери...
Това си е моя теория и очаквам опровержения....


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2017 5:16 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 31, 2014 9:05 am
Мнения: 30
Местоположение: София
Име: Александър Шопов
Принципно да, ама не съвсем. Съвпадението не винаги е причинно-следствена връзка.
Може да се направи крило с малко камери и тънък профил, но ще е и с малко удължение, или пък камерите ще се надуват като балони в средата си. Тънкият профил пък не гарантира добро летене. Цялостната форма на профила е много по-важна, удължението на крилото, броя камери (т.е. колко равни са повърхностите), броя и дебелината а вървите, тримовката, натоварването на крилото ...
Сгъването зависи от много неща, включително и дебелината на профила, но не само - вътрешното налягане, центърът на налягане и доста други фактори са по-важни. Примерно прословутият shark nose, го водят че се сгъва много по-трудно. Това, което направиха от Swing също на теория води до много по-трудно сгъване. И двете - заради повишено налягане и по-добро задържане на налягането в крилото при такива ситуации на ниски и кратковременни отрицателни ъгли на атака. Като цяло днешните тънки крила се сгъват по-трудно от старите дебели.
А ниските класове са ниски на базата на това как реагират след сгъване, не колко често се сгъват.

P.S. Фантомът е наистина едно много интересно крило, при което са постигнали едновременно реакции като на ниско En B и летене особено на спийд като на En C.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2017 6:18 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 298
Име: Димитър Миладинов
ognian написа:
Ако си представим летящия парапланер като "надут дюшек" и поискаме да го сгънем, предполагам, ще е по-лесно ако е с по "тънък профил"...
Затова си мисля, че крилата с по-малко камери се сгъват по-трудно и затова ниските класове крила са с по-малко камери...
Това си е моя теория и очаквам опровержения....


Чувал съм, че един от най-добрите пилоти в България е дал навремето още по-еретично обяснение защо обраното крило колапсира по-трудно - защото при обиране на спирачката изходящия ръб придобива формата на винкел, а винкелните профили се огъват по-трудно :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Съб Апр 01, 2017 7:18 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 347
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Може би челното съпротивление също играе някаква минимална роля.
Абе някой може ли да ми разкаже квантовата механика с две три думи....ще почерпя

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Съб Апр 01, 2017 12:50 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 965
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Челното съпротивление на профила е без значение ако не се разглежда като част от кривата на профила (camber). Можеш да имаш силно изкорубен профил с голяма дебелина, като кривината на профила ще компенсира дебелината чрез създаване на повече подемна сила - в известни граници естествено.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: количество камери в парапланера
МнениеПубликувано на: Съб Апр 01, 2017 11:21 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1670
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
А ето какво крило в клас ССС готвят брятята Валич :D. Броят на камерите му е само 150...

Изображение
Изображение

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов