SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

количество камери в парапланера
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=9227
Страница 1 от 2

Автор:  ognian [ Чет Мар 30, 2017 7:00 pm ]
Заглавие:  количество камери в парапланера

Защо по-ниските класове парапланери имат по-малко камери?
Как влияе количеството камери на качествата на парапланера?

Автор:  Viper_Weasel [ Чет Мар 30, 2017 11:47 pm ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Един от определящите аеродинамичното качество параметри е гладкостта на горната повърхност на крилото - колкото по-изпънато и гладко- толкова по-малко индуцирано съпротивление.
За да се постигне гладка повърхност при парапланера - платът трябва да се опъне и да се намали издуването на камерите - единственият начин това да се получи е като се раздели горната повърхност на повече секции. Това обаче обикновено усложнява конструкцията и е една от причините поради която по-високите класове крила са по-скъпи.
Причината ниските класове да са с по-големи камери е че подобряването на качеството от изпъване на горната повърхност не оказва голямо влияние на по-дебелите профили и крилата които са проектирани с повече паразитно съпротивление първоначално - тоест няма особен смисъл да се оскъпява/усложнява излишно конструкцията.
Ако нещо съм объркал ... някой да ме поправи :)

Автор:  ppountchev [ Пет Мар 31, 2017 8:57 am ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Nova явно не мислят така.

Автор:  DVD [ Пет Мар 31, 2017 9:06 am ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Viper_Weasel написа:
Един от определящите аеродинамичното качество параметри е гладкостта на горната повърхност на крилото - колкото по-изпънато и гладко- толкова по-малко индуцирано съпротивление.
...


Не индуцираното, а паразитното съпротивление.

Автор:  Marv [ Пет Мар 31, 2017 9:21 am ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Nova малко по малко увеличават броя на клетките при сравнима източеност:
Ментор 3 - 51
4 - 55
5 - 59
Крилата летят по-добре, но стават и по-сложни за производство, оскъпяват се, трябва да се използват по-леки платове за да не се вдигне общото тегло и тн. Ментор 5 има клетки колкото Карера :)

Автор:  Данчо [ Пет Мар 31, 2017 9:47 am ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Примерът с NOVA е много подходящ. Моделът Phantom (En B) е с 99 камери и по-малко удължение спрямо Mentor серията. Лети по-добре, но цената е двойна. Интересна дискусия има в http://www.paraglidingforum.com/viewtop ... &start=400

Автор:  ppountchev [ Пет Мар 31, 2017 10:17 am ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Имаше едно интервю с Люк Арман в което го питаха в прав текст дали броят камери е панацея визирайки Фантом. Отговорът беше че броят камери според него е специфичен за всеки дизайн и повече камери не са непременно по-добро. За пример даде Зено което е с по-малко камери от Енцо 2 но го бие по почти всички показатели.

Автор:  Viper_Weasel [ Пет Мар 31, 2017 10:20 am ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

DVD написа:
Viper_Weasel написа:
Един от определящите аеродинамичното качество параметри е гладкостта на горната повърхност на крилото - колкото по-изпънато и гладко- толкова по-малко индуцирано съпротивление.
...


Не индуцираното, а паразитното съпротивление.


Паразитно по дефиниция е това което се създава от повърхности не-участващи в създаването на подемна сила - горната повърхност със сигурност участва. Но реално бих казал доста препокриващи се понятия тъй като паразитното може да включва и индуктивно и обратното. Важното е че се разбира смисъла :).

Автор:  DVD [ Пет Мар 31, 2017 10:22 am ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Ако Зеното биеше Енцото "по почти всички показатели" нямаше Мануел Кинтания да бъде наказан за непозволена смяна на крило по средата на Суперфинала

Автор:  ognian [ Пет Мар 31, 2017 4:14 pm ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Количеството камери има връзка с дебелината на профила на крилото.
Крилата с по-тънки профили имат повече камери, а крилата с по-дебели профили имат по-малко камери.
Крилата с по-тънки профили имат по-малко челно съпротивление и летят по-добре.
Ако си представим летящия парапланер като "надут дюшек" и поискаме да го сгънем, предполагам, ще е по-лесно ако е с по "тънък профил"...
Затова си мисля, че крилата с по-малко камери се сгъват по-трудно и затова ниските класове крила са с по-малко камери...
Това си е моя теория и очаквам опровержения....

Автор:  Lord Ruthven [ Пет Мар 31, 2017 5:16 pm ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Принципно да, ама не съвсем. Съвпадението не винаги е причинно-следствена връзка.
Може да се направи крило с малко камери и тънък профил, но ще е и с малко удължение, или пък камерите ще се надуват като балони в средата си. Тънкият профил пък не гарантира добро летене. Цялостната форма на профила е много по-важна, удължението на крилото, броя камери (т.е. колко равни са повърхностите), броя и дебелината а вървите, тримовката, натоварването на крилото ...
Сгъването зависи от много неща, включително и дебелината на профила, но не само - вътрешното налягане, центърът на налягане и доста други фактори са по-важни. Примерно прословутият shark nose, го водят че се сгъва много по-трудно. Това, което направиха от Swing също на теория води до много по-трудно сгъване. И двете - заради повишено налягане и по-добро задържане на налягането в крилото при такива ситуации на ниски и кратковременни отрицателни ъгли на атака. Като цяло днешните тънки крила се сгъват по-трудно от старите дебели.
А ниските класове са ниски на базата на това как реагират след сгъване, не колко често се сгъват.

P.S. Фантомът е наистина едно много интересно крило, при което са постигнали едновременно реакции като на ниско En B и летене особено на спийд като на En C.

Автор:  dimitar.miladinov [ Пет Мар 31, 2017 6:18 pm ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

ognian написа:
Ако си представим летящия парапланер като "надут дюшек" и поискаме да го сгънем, предполагам, ще е по-лесно ако е с по "тънък профил"...
Затова си мисля, че крилата с по-малко камери се сгъват по-трудно и затова ниските класове крила са с по-малко камери...
Това си е моя теория и очаквам опровержения....


Чувал съм, че един от най-добрите пилоти в България е дал навремето още по-еретично обяснение защо обраното крило колапсира по-трудно - защото при обиране на спирачката изходящия ръб придобива формата на винкел, а винкелните профили се огъват по-трудно :)

Автор:  GeorgiDobrich [ Съб Апр 01, 2017 7:18 am ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Може би челното съпротивление също играе някаква минимална роля.
Абе някой може ли да ми разкаже квантовата механика с две три думи....ще почерпя

Автор:  Viper_Weasel [ Съб Апр 01, 2017 12:50 pm ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

Челното съпротивление на профила е без значение ако не се разглежда като част от кривата на профила (camber). Можеш да имаш силно изкорубен профил с голяма дебелина, като кривината на профила ще компенсира дебелината чрез създаване на повече подемна сила - в известни граници естествено.

Автор:  Красьо [ Съб Апр 01, 2017 11:21 pm ]
Заглавие:  Re: количество камери в парапланера

А ето какво крило в клас ССС готвят брятята Валич :D. Броят на камерите му е само 150...

Изображение
Изображение

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/