SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
количество камери в парапланера http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=9227 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | ognian [ Чет Мар 30, 2017 7:00 pm ] |
Заглавие: | количество камери в парапланера |
Защо по-ниските класове парапланери имат по-малко камери? Как влияе количеството камери на качествата на парапланера? |
Автор: | Viper_Weasel [ Чет Мар 30, 2017 11:47 pm ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Един от определящите аеродинамичното качество параметри е гладкостта на горната повърхност на крилото - колкото по-изпънато и гладко- толкова по-малко индуцирано съпротивление. За да се постигне гладка повърхност при парапланера - платът трябва да се опъне и да се намали издуването на камерите - единственият начин това да се получи е като се раздели горната повърхност на повече секции. Това обаче обикновено усложнява конструкцията и е една от причините поради която по-високите класове крила са по-скъпи. Причината ниските класове да са с по-големи камери е че подобряването на качеството от изпъване на горната повърхност не оказва голямо влияние на по-дебелите профили и крилата които са проектирани с повече паразитно съпротивление първоначално - тоест няма особен смисъл да се оскъпява/усложнява излишно конструкцията. Ако нещо съм объркал ... някой да ме поправи |
Автор: | ppountchev [ Пет Мар 31, 2017 8:57 am ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Nova явно не мислят така. |
Автор: | DVD [ Пет Мар 31, 2017 9:06 am ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Viper_Weasel написа: Един от определящите аеродинамичното качество параметри е гладкостта на горната повърхност на крилото - колкото по-изпънато и гладко- толкова по-малко индуцирано съпротивление. ... Не индуцираното, а паразитното съпротивление. |
Автор: | Marv [ Пет Мар 31, 2017 9:21 am ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Nova малко по малко увеличават броя на клетките при сравнима източеност: Ментор 3 - 51 4 - 55 5 - 59 Крилата летят по-добре, но стават и по-сложни за производство, оскъпяват се, трябва да се използват по-леки платове за да не се вдигне общото тегло и тн. Ментор 5 има клетки колкото Карера |
Автор: | Данчо [ Пет Мар 31, 2017 9:47 am ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Примерът с NOVA е много подходящ. Моделът Phantom (En B) е с 99 камери и по-малко удължение спрямо Mentor серията. Лети по-добре, но цената е двойна. Интересна дискусия има в http://www.paraglidingforum.com/viewtop ... &start=400 |
Автор: | ppountchev [ Пет Мар 31, 2017 10:17 am ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Имаше едно интервю с Люк Арман в което го питаха в прав текст дали броят камери е панацея визирайки Фантом. Отговорът беше че броят камери според него е специфичен за всеки дизайн и повече камери не са непременно по-добро. За пример даде Зено което е с по-малко камери от Енцо 2 но го бие по почти всички показатели. |
Автор: | Viper_Weasel [ Пет Мар 31, 2017 10:20 am ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
DVD написа: Viper_Weasel написа: Един от определящите аеродинамичното качество параметри е гладкостта на горната повърхност на крилото - колкото по-изпънато и гладко- толкова по-малко индуцирано съпротивление. ... Не индуцираното, а паразитното съпротивление. Паразитно по дефиниция е това което се създава от повърхности не-участващи в създаването на подемна сила - горната повърхност със сигурност участва. Но реално бих казал доста препокриващи се понятия тъй като паразитното може да включва и индуктивно и обратното. Важното е че се разбира смисъла . |
Автор: | DVD [ Пет Мар 31, 2017 10:22 am ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Ако Зеното биеше Енцото "по почти всички показатели" нямаше Мануел Кинтания да бъде наказан за непозволена смяна на крило по средата на Суперфинала |
Автор: | ognian [ Пет Мар 31, 2017 4:14 pm ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Количеството камери има връзка с дебелината на профила на крилото. Крилата с по-тънки профили имат повече камери, а крилата с по-дебели профили имат по-малко камери. Крилата с по-тънки профили имат по-малко челно съпротивление и летят по-добре. Ако си представим летящия парапланер като "надут дюшек" и поискаме да го сгънем, предполагам, ще е по-лесно ако е с по "тънък профил"... Затова си мисля, че крилата с по-малко камери се сгъват по-трудно и затова ниските класове крила са с по-малко камери... Това си е моя теория и очаквам опровержения.... |
Автор: | Lord Ruthven [ Пет Мар 31, 2017 5:16 pm ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Принципно да, ама не съвсем. Съвпадението не винаги е причинно-следствена връзка. Може да се направи крило с малко камери и тънък профил, но ще е и с малко удължение, или пък камерите ще се надуват като балони в средата си. Тънкият профил пък не гарантира добро летене. Цялостната форма на профила е много по-важна, удължението на крилото, броя камери (т.е. колко равни са повърхностите), броя и дебелината а вървите, тримовката, натоварването на крилото ... Сгъването зависи от много неща, включително и дебелината на профила, но не само - вътрешното налягане, центърът на налягане и доста други фактори са по-важни. Примерно прословутият shark nose, го водят че се сгъва много по-трудно. Това, което направиха от Swing също на теория води до много по-трудно сгъване. И двете - заради повишено налягане и по-добро задържане на налягането в крилото при такива ситуации на ниски и кратковременни отрицателни ъгли на атака. Като цяло днешните тънки крила се сгъват по-трудно от старите дебели. А ниските класове са ниски на базата на това как реагират след сгъване, не колко често се сгъват. P.S. Фантомът е наистина едно много интересно крило, при което са постигнали едновременно реакции като на ниско En B и летене особено на спийд като на En C. |
Автор: | dimitar.miladinov [ Пет Мар 31, 2017 6:18 pm ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
ognian написа: Ако си представим летящия парапланер като "надут дюшек" и поискаме да го сгънем, предполагам, ще е по-лесно ако е с по "тънък профил"... Затова си мисля, че крилата с по-малко камери се сгъват по-трудно и затова ниските класове крила са с по-малко камери... Това си е моя теория и очаквам опровержения.... Чувал съм, че един от най-добрите пилоти в България е дал навремето още по-еретично обяснение защо обраното крило колапсира по-трудно - защото при обиране на спирачката изходящия ръб придобива формата на винкел, а винкелните профили се огъват по-трудно |
Автор: | GeorgiDobrich [ Съб Апр 01, 2017 7:18 am ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Може би челното съпротивление също играе някаква минимална роля. Абе някой може ли да ми разкаже квантовата механика с две три думи....ще почерпя |
Автор: | Viper_Weasel [ Съб Апр 01, 2017 12:50 pm ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
Челното съпротивление на профила е без значение ако не се разглежда като част от кривата на профила (camber). Можеш да имаш силно изкорубен профил с голяма дебелина, като кривината на профила ще компенсира дебелината чрез създаване на повече подемна сила - в известни граници естествено. |
Автор: | Красьо [ Съб Апр 01, 2017 11:21 pm ] |
Заглавие: | Re: количество камери в парапланера |
А ето какво крило в клас ССС готвят брятята Валич . Броят на камерите му е само 150... |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |