SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Критерии за тандемни пилоти
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=9391
Страница 1 от 1

Автор:  niki [ Пон Юли 31, 2017 7:08 am ]
Заглавие:  Критерии за тандемни пилоти

От време на време хора се обръщат към нас с желание да бъдат обучени за тандемни пилоти.
Нямаме нищо против да споделяме опита си и да създаваме конкурентна среда, защото в България все още има много неразработени дестинации и потенциал за развитие.

В тази тема бих желал да обсъдим и чуем гледните точки на всички, които ги засяга този въпрос - бъдещи и настоящи тандемни пилоти, пилоти, които споделят небето, стартовете и кацалките с тандемните пилоти, пасажери и дори просто наблюдатели на процеса.

Първо, за да станеш тандемен пилот, трябва да си наясно че това е сериозен ангажимент и отговорност и да си наясно с мотивацията си.
Основни мотиви някой да стане тандемен пилот са:
- желание да летиш повече
- да споделяш летенето с другите
- пари
- социализация

След като си наясно с мотивацията си, трябва да си наясно с нейната трайност (особено ако е движена от егоистични подбуди) и трябва да я култивираш така, че да не пречи на безопасното навлизане в тази дейност/професия.

Тук, основното правило е че да си тандемен пилот, първо трябва да си добър пилот.
Във Франция, например за да станеш тандемен пилот и инструктор, трябва да си участвал в крос кънтри състезания. Знам, че някой ще каже, че няма връзка с високите спортни умения и работата на тандемния пилот. Но участието в състезание е един реалистичен тест, как се справяш с летенето (по-лесно е да си мислиш че си добър пилот и да не го подлагаш на съмнение или проверка). Участието в състезание е и вид подготовка на това да излиташ, летиш или се приземяваш с много други хора в ограничено пространство, които изобилстват при тандемните полети.
Ето, защо като критерии за тандемен пилот препоръчвам да си участвал поне в 2 състезания.
И поне 3 полета над 50 км, което показва че можеш да летиш в термични условия.

Естествено, за да летиш безопасно с друг трябва да можеш сам уверено да се справяш с извънредни ситуации. Да можеш да симулираш и излизаш от колапси, спирали, сривове, негативки - все неща от реалното летене.
Та за друг критерии предлагам да си изкарал 2 СИВ курса или поне да демонстрираш 2 срива и 2 спирали.

Познавам тандемни пилоти, които заслепени от високо самочувствие, пари или самота са пренебрегнали горните препоръки и сега са доста адекватни тандемни пилоти, но сеганшното им ниво е достигнатo с цената на много осъзнато или неосъзнато рискуване живота и здравето на други хора, което може сериозно да навреди на всички ни.

Автор:  Viper_Weasel [ Пон Юли 31, 2017 10:43 pm ]
Заглавие:  Re: Критерии за тандемни пилоти

Имайки предвид нивото на поеманата отговорност, за мен лично критериите трябва да са изброените вече от Ники +:

Минимум 4 години опит - смелостта (и безотговрността) на един пилот следва формата на камбана през първите 5 години от летателната му кариера - през първите години всички млади пилоти са консервативни понеже осъзнават собственото си ниво на некомпетентност. През 2-4 година човек взема най-смелите решения решавайки че морето му е до колене. Обикновено след 4-тата година младите пилоти започват постепенно да осъзнават че не са безсмъртни и грешните решения водят след себе си лоши последствия. Сигурен съм че ако всички се замислят през кой момент от летателната им кариера са имали най-много разминавания като бройка - отговорът ще е през първите 4 години!

Минимум 300-400 летателни часа за не по малко от 300 -400 полета - Средно-статистическият уикенд пилот прави по около 50 часа годишно - това обаче е минимумът за безопасно летене според мен - подобен лимит би отсял пилотите които не летят достатъчно или би ги принудил да компенсират липсата на нальот с летателен стаж в години. При всички положения обаче според мен това е минимумът часове за които един човек може да мине през достатъчно разнообразие от условия и ситуации. При обсъждането на правилата за настоящите тандемни лицензи имаше точка която искаше заверени 500 летателни часа - незнайно защо тази точка отпадна преди приемането на правилата - подозирам обаче че хора замесени в изготвянето на правилата сами не покриваха някой изисквания и затова ги модифицираха - но това е друга тема.

Поне 100 часа опит на крило клас EN C/ LTF 2 или по-горен - Летенето с различни по килограми пасажери може значително да промени летателните характеристики на едно крило - много често се лети с ненатоварено/претоварено крило. Тандемите по-принцип са с по-високо крило натоварване изискващо по прецизен контрол в някой ситуации.

Прелети над 30 км от поне 3 различни места - облитането на нови места доставя богато разнообразие от опит в преценка на терен и условия. В България все още има пилоти които летят изключително добре ... само на Витоша например или само на Шумен и тн. Свикването с особеностите на едно място не те прави добър пилот - просто те прави приспособен за това място.

За момента се сещам за това.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/