SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Плата на купола - специфично тегло http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=9893 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | petrun [ Пон Сеп 17, 2018 2:01 pm ] |
Заглавие: | Плата на купола - специфично тегло |
Писано беше преди време за различните платове и промазките ползвани от различните производители, но не помня да е дискутиран избора на различни материали за купола при дизайна на едно крило. Интересна ми е логиката при тази селекция от конструктроска гледна точка. Освен тенденцията за непрекъснато олекотяване (която си има логично обяснение, като цялостно олекотяване на екипировката, по-леко изпълване и издигане на купола, от там по-лесен старт), могат да се забележат и някакви общи принципи, които са валидни при всички крила. Това което може да се види при повечето производители и модели е, че обикновено за горната повърхност на купола се избира по-плътен и тежък материал, отколкото за долната, в по-редки случаи може да са еднакви. Същото може да се види и при материала за атакуващия ръб, който обикновено е по-плътен. Най-логичното обяснение което вероятно хрумва на повечето хора е, че причината е по-високата степен на износване на горната повърхност - излагане на UV по време на полет, камъчета, пясък и тръни по стартовете, тъй като преди полет крилото се полага обърнато върху горната си повърхност и т.н. Наскоро се загледах в спецификацията на едно крило, няма да уточнявам производител и модел, като там пише следното: Цитат: Upper surface leading edge: Dominico Dokdo 30D (water repellent) 41 g/m2 Upper surface: Dominico Dokdo 20D (water repellent) 34 g/m2 Lower surface leading edge: Dominico Dokdo 30D (water repellent) 41 g/m2 Lower surface: Porcher Skytex (water repellent) 40 g/m2 Освен при този конкретен модел, поне аз не съм попадал на случай плата на горната повърхност да е по-лек. Любопитен съм за критериите/причините, които стоят зад това дизайнерско решение. |
Автор: | DVD [ Пон Сеп 17, 2018 2:52 pm ] |
Заглавие: | Re: Плата на купола - специфично тегло |
Причината е че горната повърхност е по-натоварената в полет и затова горния плат трябва да е по-здрав механично (което го прави и по-тежък). |
Автор: | petrun [ Пон Сеп 17, 2018 3:34 pm ] |
Заглавие: | Re: Плата на купола - специфично тегло |
DVD написа: Причината е че горната повърхност е по-натоварената в полет и затова горния плат трябва да е по-здрав механично (което го прави и по-тежък). Да именно, 2/3 подналягане, 1/3 надналягане, а при въпросното крило, чиито данни цитирах е обратното, горната повърхност е с 34g/m2, долната 40. |
Автор: | DVD [ Пон Сеп 17, 2018 4:57 pm ] |
Заглавие: | Re: Плата на купола - специфично тегло |
ОК, сега ти разбрах въпроса - ти питаш защо на това единствено крило е обратното. Ами най-вероятно причината е простата бакалска сметка - вероятно единия плат е по-нов или по-здрав или нещо друго по- и съответно по-скъп, а другия е по-стар, по-тежък и т.н. и по-евтин. Понеже за отдолу не е толкова важно какъв плат ще сложат - слагат по-евтиния. |
Автор: | petrun [ Пон Сеп 17, 2018 6:25 pm ] |
Заглавие: | Re: Плата на купола - специфично тегло |
DVD написа: ОК, сега ти разбрах въпроса - ти питаш защо на това единствено крило е обратното. Ами най-вероятно причината е простата бакалска сметка - вероятно единия плат е по-нов или по-здрав или нещо друго по- и съответно по-скъп, а другия е по-стар, по-тежък и т.н. и по-евтин. Понеже за отдолу не е толкова важно какъв плат ще сложат - слагат по-евтиния. Мерси Даниеле, вероятно е така. Аз бях готов да спекулирам от сорта на по-добро оформяне на профила на изходящия ръб, намаляване на издуването (балониране) между ребрата, но навярно причината е много по-прозаична |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |