SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Морска болест :)
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=9977
Страница 1 от 1

Автор:  jespy [ Пон Ное 19, 2018 1:10 pm ]
Заглавие:  Морска болест :)

Техниката вече ми повзволяваше да се забивам в спирален срив с мотоделтата, но се появи ... МОРСКАТА БОЛЕСТ. При това директно с по-тежичък симптом - стомаха ти се е смачкал + прилошаване, с чувството че ще припаднеш всеки момент. Почнах да не ям преди полети(ГРУБА ГРЕШКА!) но нещата се влошаваха - не издържах и един оборот вече. А спиралният срив ме привлича като наркотик! Оплаках се на невролог - момичето ме прегледа и казва - вестибуларният ти е железен(а аз си знам, щото и плавам по малко). Пита ме - хапваш ли нещо преди полет? -Не. Похапвай по нещо, стомаха произвежда вещества, които помагат при морска болест. После намерих и статия - може да е от полза на някой. Сега си се забивам като пирон надолу, остава само претоварването при излизане и гасненето на мотора :)
Ето и превода от руски на НАСА: http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/12353/Morska_bolest.pdf

Автор:  Иван Матеев [ Пон Ное 19, 2018 3:33 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Има едно хапченце, казва се Дименхидринат. Специално е направено за предпазване от морска болест. Страничния ефект на хапчето е че действа като общо успокоително, което е също плюс, когато тряба да се лети в гадни условия (намалява шубето :lol: ). Съветвам обаче който иска да го пие първо да се съветва с лекар. На мен няколко пъти ми се е налагало да кацам за да не повърна във въздуха, последния път преди две седмици на Златица. За сметка на това следващия уикенд си пих предварително хапченцето и си бълбуках и двата дена докато имаше условия без да ми се гади и повръща :wink:

Автор:  jespy [ Пон Ное 19, 2018 3:51 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Да, в зависимост от сериозността са и подходите - с похапване и тренировки постигнах достатъчно - верно, и много време ми трябваше. Статията е интересна - най-безвредно е похапване и тренировки, след това са витамините(Аеровит, В-комплекс, от парашутист знам Супрадин), а има и тежка медикаментозна артилерия - както казваш - консултация с лекар тогава - някои са успокоителни. Но "мени ма и страх" от такива :) Оригиналът на руски сигур ще е по-четим. Сега като гледам степените - за секунди съм получавал симптоми от най-висока степен - имаш чувството, че ще умреш и като че ли от слънчевия сплит и откъм тила идеше всичко, макар че, слава Богу, не съм повръщал а и свят не ми се е завивал.

Автор:  Viper_Weasel [ Пон Ное 19, 2018 8:04 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Вестибуларен апарат се тренира по принцип - не е приятно но се тренира.
Преди години се бях навил да кандидатствам за военен пилот в Долна Митрополия - та заедно с няколко приятеля с които кандидатствахме бяхме проучили какви а тестовете във ВМА - всички ни казваха че на вестибуларен апарат (стола) и на психо отпадали най-много хора.
Псхото няма как да го тренираме ама вестибуланрния апарат се тренираше лесно - изпита във ВМА беше - въртене на специален стол 5 х 1 минута като на всяка минута си клатиш главата в различна посока - най-гадно е напред назад със затворени очи - това побърква мозъка. Та ние тренирахме всеки ден само че 3 по 5 минути - първия ден имахме 3-ма издрайфани на 2-ра минута а на мен ми беше лошо в продължение на около 20 часа -кажи го цял ден.
След една седмица упражнения обаче всички бяхме желязни - така че преглъщаш една седмица да ти се иска да умреш от гадене и след това няма какво да те разбърка :)

Автор:  Vlad [ Пон Ное 19, 2018 9:30 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Здравей колега JESPY. Ако си снимал забиването в спирален срив , кажи къде мога да го видя.
Поздрави и успешни полети.

Автор:  Lord Ruthven [ Вто Ное 20, 2018 8:59 am ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

При мен Дименхидринатът само забавя драйфането. Открих обаче, че от момента в който се издрайфам имам към час, час и нещо спокоен полет. След това - пак. Не ми става лошо, не ми се вие свят, само получавам ужасно силен позив за повръщане, който не мога да подтисна след около 45-60 минути полет в по-активни условия... затова развих техника за безопасно драйфане във въздуха без омазване по мен и екипировката. Също така и като усетя, че ще се драйфа гледам да се дръпна малко настрани, та под мен да няма други крила.
Между другото последните няколко пъти забелязах, че кока кола по време на полет може би успява да подтисне по-добре от дименхидринат, но трябва да тествам още.
Колкото до храната - малко лека храна определено помага, но при по-сериозно ядене нещата стават по-зле отколкото без.

Автор:  Иван Матеев [ Вто Ное 20, 2018 11:00 am ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Lord Ruthven написа:
При мен Дименхидринатът само забавя драйфането. Открих обаче, че от момента в който се издрайфам имам към час, час и нещо спокоен полет. След това - пак. Не ми става лошо, не ми се вие свят, само получавам ужасно силен позив за повръщане, който не мога да подтисна след около 45-60 минути полет в по-активни условия... затова развих техника за безопасно драйфане във въздуха без омазване по мен и екипировката. Също така и като усетя, че ще се драйфа гледам да се дръпна малко настрани, та под мен да няма други крила.
Между другото последните няколко пъти забелязах, че кока кола по време на полет може би успява да подтисне по-добре от дименхидринат, но трябва да тествам още.
Колкото до храната - малко лека храна определено помага, но при по-сериозно ядене нещата стават по-зле отколкото без.


При мен правилото е: Хапвам малко около 3 часа преди полет. Когато пристигна на старта или малко преди това пия цяло хапче Дименхидринат и го пия с кола. Важно е стомахът да не е много пълен, за да може бързо да се резорбира лекарството. Когато съм приключил с приготвянето за летене хапчето вече започва да действа. Важно е да му се даде време да подейства преди излитането. Ако вече ми се е сгадило дименхидринатът както и при теб само забавя драйфането, но не го отменя :wink:

Също така съм свикнал да разпознавам кога има опасност от драйфане и кога да пия хапче-това е най-често на Сопот или на Златица при ниска инверсия, когато се редуват кратки остри качвания с резки пропадания. Именно резките пропадания ми причиняват проблемите. Другия случай е когато влажността е много ниска и се лети на синьо, ефектът е подобен. Случвало ми се е и когато изляза с малко височина зад Витоша над Ярлово, ама там според мен беше ротор.
В нормални условия с кумулуси и висока база проблеми не съм имал никога :)

Автор:  Vlad [ Сря Ное 21, 2018 8:24 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Здравей колега JESPY. Ако си снимал забиването в спирален срив , кажи къде мога да го видя.
Поздрави и успешни полети.

Автор:  Buga [ Съб Ное 24, 2018 7:55 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

При мен, ако ще друса много, рецептата е:

- Добра физическа и психическа кондиция

- без алкохол предишната вечер и особено бира, защото дехидратира

- добра хидратаця , но не непосредствено преди полета, за да не ми се допикае следващите 3-4 часа.

- Добра, но не прекалена закуска

- Установил съм, че една вафла в сбруята помага по време на полет

- Кемъл бек с малко вода

- Джинджифилови бонбони - https://sopharmacy.bg/original-ginjer-b ... -40gr.html. Действат безотказно с ефект околко час при нужда. Лошото е че ти се допива вода, но минава след 5 минути.

Автор:  Vlad [ Съб Ное 24, 2018 8:54 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Четете началото на темата господа ЧУКЧИ.
Човека лети с мотоделта и прави забиване в спирален срив и при излизане от него му спира двигателя и му прилошава.Дайте му други съвети докато не се е убил и после компетентните органи да подгонят всички летящи.

Автор:  jespy [ Пон Ное 26, 2018 5:16 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Vlad написа:
Четете началото на темата господа ЧУКЧИ.
Човека лети с мотоделта и прави забиване в спирален срив и при излизане от него му спира двигателя и му прилошава.Дайте му други съвети докато не се е убил и после компетентните органи да подгонят всички летящи.

Ще потърся филмче от времето, когато ми прилошаваше, ще направя и едно сега - когато вече не ми прилошава, или поне не прилошаването ме спира(а високата скорост на падане и очакваното претоварване на конструкцията, както и приближаването на земята). Двигателят спира още докато съм в спирала, т.к. липсва нужната центробежна сила, да държи горивото на дъното. Прилошаването се случваше също докато съм в спиралата, не при излизането. Но идеята ми бе да споделя как се справих с прилошаването - техниката спирален срив бе само илюстрация - кога ми прилошава. При мотоделта с крило, което е поне неутрално спрямо спирален срив и достатъчна височина, това не е критично опасна маневра ако е осъзната и контролирана. Не разбирам сарказма. Говоря за мотоделти, които съм вкарвал няколко пъти в режими близки до спирален срив и крилото е излизало уверено, без сигнали за неподчинение. И чак тогава истински спирален срив. При това бях изчел и изгледал предварително по темата, и първите по-плахи тестове показваха, че всичко е така, както съм си представял. Ето първите ми опити, на които редувам заостряне с отпускане на спиралата. https://youtu.be/aj42UXI557c

Автор:  Vlad [ Вто Ное 27, 2018 4:52 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Видях че не правиш някакви опасни маневри ,както ги описва в началото на темата.
Извинявай за острия тон .Последните 12 години поради прекалена самоуверенност загинаха доста отлични пилоти на мотоделти.Даже твоята първа едноместна машина е изработена от супер пилота и конструктор Стефан Стефанов от Павликени ,който загина с двуместна мотоделта .
Мир брат.

Автор:  Xaoc [ Вто Ное 27, 2018 8:01 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Мисля, че имаше някакъв съвет, при спирала да се гледа в земята под теб, а не например в крилото. Казвам с идеята да помогна. Ти накъде гледаш не личи на видеото :)

Автор:  jespy [ Сря Ное 28, 2018 1:25 pm ]
Заглавие:  Re: Морска болест :)

Xaoc написа:
Мисля, че имаше някакъв съвет, при спирала да се гледа в земята под теб, а не например в крилото. Казвам с идеята да помогна. Ти накъде гледаш не личи на видеото :)

Земята се следи задължително, за да не се забиеш в нея. На филмчето си гледам точно вляво, леко напред(надолу). То си е инстинктивно - към посоката в която завиваш(чакай - сега се сещам, че парапланеристите си поглеждат и крилото, а делтапланеристите не, защото на трапеца се усеща състоянието на крилото - и да го гледам, файда нема:). А когато гледаш надолу, а не хоризонта - най-бързо ти прилошава, при това не говорим само за спирала - и при нормален полет гледане само надолу води до по-бързо прилошаване, особено от ниско. А с бинокъл най-ме побърква(и бе безмислено). С парапланер за мен е неразумно и безмислено да се доближават условия на спирален срив - вие си имате други техники на бързо пропадане, които пък делтите(и мотоделтите) не могат.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/