Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Ное 20, 2017 3:42 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 75 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 9:36 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1269
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Някой беше написал, че двете линии (червената и зелената) образуват ли нещо като лъжица, то става за летене.... :lol: :lol:
На тези графики, които тук сте дали и на двете не образуват лъжица, така че не е добре за летене. :wink:
Така ли е?

_________________
Лети с Element Air ... Жълто червен.
Моята първа цел е да се пазя здрав! Не ми пука за славата. Аз искам да занеса в къщи преживявания, които да ме обогатят! Райнхолд Меснер


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 10:39 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 840
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
ВладиЧ написа:
Някой беше написал, че двете линии (червената и зелената) образуват ли нещо като лъжица, то става за летене.... :lol: :lol:
На тези графики, които тук сте дали и на двете не образуват лъжица, така че не е добре за летене. :wink:
Така ли е?

Ти лъжиците остави- по добре сондажа разбери :D

1- за да има термика , температурният градиент трябва да се движи успоредно със сухата адиабата , ако изкривява на дясно , лошо, изотермия или инверсия (няма термика),значи термиката ще стига до там докъдето червената линия изкривява надясно

За да разберем до къде ще стига сухата термика трябва просто да пуснем една мислена линия, която да почва от дъното(началото) на червената крива(температурния градиент), и която да върви успоредно със най близката линия на сухата адиабата,
и където се пресече отново ( мислената линия) с червената ,
до тази височина ще стигат сухите или сини термики

2- Как да открием на каква височина ще е базата
(малко по късно ще напиша за това , че имам малко работа)
(я, той Даниел е подготвил по ясно обяснение по долу) :)


Последна промяна BONCHO на Нед Ное 23, 2008 6:40 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 3:18 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1689
Име: Даниел Димов
Изображение

обясненията ще напиша довечера че сега излизаме да разходим малката


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 5:33 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1269
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Ха така. Я колко просто било. :wink: :wink:
Айде чакаме обясненията! :idea:

_________________
Лети с Element Air ... Жълто червен.
Моята първа цел е да се пазя здрав! Не ми пука за славата. Аз искам да занеса в къщи преживявания, които да ме обогатят! Райнхолд Меснер


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 9:57 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1689
Име: Даниел Димов
обясненията са следните:

при хубаво време (без инверсии) базата се образува на 125 м нагоре за всеки градус температурна депресия

LCL = 125 * (T - Td)

където
LCL - Lifting Condensation Level - ниво на кондензиране при механично (плавателно) издигане на въздуха над земята
T - температура на въздуха при земята
Td - точка на оросяване на въздуха при земята

за да получим надморското ниво на базата естествено трябва да прибавим към LCL надморската височина на мястото за което смятаме


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 10:12 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1689
Име: Даниел Димов
графичния метод е следния:

от температурата при земята пускаме крива линия успоредна на DALR линиите нагоре към по-малките налягания - по тази линия ще се изменят температурата и налягането на нашия балон който тръгва от земята. приема се че процеса е адиабатен (без топлообмен) - тоест нашия балон не се смесва и не обменя топлина с околния въздух през който преминава. за още по-голяма точност трябва да тръгнем от малко по-висока температура защото за да получи плаваемост нашия балон той трябва да е малко по-загрят от околния въздух (вижте как е на анимирания gif)

от точката на оросяване пускаме успоредна права линия на Isomixture линиите

там където пътя на балона се пресече с mixture линията - там е базата. за да получим височината трябва да преобразуваме налягането във височина - това става най-лесно от тексовата таблица която излиза със сондажа

от точката в която нашия балон ще кондензира той започва да се движи по SALR линиите. ще се движи успоредно на тях докато опре в ELR (температурата на околния въздух) - по-нагоре не може да се движи защото няма плаваемост - неговата собствена температура и плътност са равни на околните

тук идва голямата разлика за нас - ако околния въздух във височина е много студен и не спира движението на балоните те формират облаци с много голямо вертикално развитие които после стават Cb-та

ако над нивото на кондензация има инверсия то тя спира вертикалното развитие на облаците и няма опасност от Cb-та


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Пон Ное 24, 2008 12:20 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 347
Местоположение: Пловдив
Сърдечни благодарности, Даниеле.

Сега за да стане напълно ясно, ако намериш време, вземи намери два сондажа, един за отличен ден и един за скапан ден и нарисувай върху тях успоредните линии, пресечните точки и изводите отстрани. Всички ще можем да си ги разпечатаме и да си ги гледаме за сравнение с конкретните условия.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 01, 2009 8:18 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 09, 2006 12:44 pm
Мнения: 220
Местоположение: Дупница
Някой ще се наеме ли да обясни това http://skyhike.free.bg/6711715_stabplot.gif

_________________
Колкото повече летя, толкова повече осъзнавам, колко повече трябва да летя, за да продължавам да летя !!!

Петьо Кюркчийски
Gin Gliders "Zoom" / Gin ''Gingo ll"
http://facebook.com/theskyhiker
Skype: sky-hiker


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 02, 2009 10:04 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 09, 2006 12:44 pm
Мнения: 220
Местоположение: Дупница
djubaca написа:
Koe точно не ти е ясно ?

Кой, на мен ли ? Абе на мен Фсичко ми е ясно :roll:

_________________
Колкото повече летя, толкова повече осъзнавам, колко повече трябва да летя, за да продължавам да летя !!!

Петьо Кюркчийски
Gin Gliders "Zoom" / Gin ''Gingo ll"
http://facebook.com/theskyhiker
Skype: sky-hiker


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 02, 2009 1:15 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1689
Име: Даниел Димов
Ами то на страничката на графиката за стабилността си има описание кое какво значи и също така има подробно описани класовете стабилност.

Изображение

моето лично разбиране за класовете е следното:

A - супер нестабилно време - термики се късат от всякъде и хвърчат нагоре като стрели - перфектно за бърз прелет с много бързи вадения от ниско
B - доста нестабилно време - доста термично, но с по-леки термики (и по-мазни съответно) - идеално за голям крос-кънтри полет
C - леко нестабилно време - има термики, ама слаба работа - подходящо е за прелети в райони които са добре познати и се знае точно от къде се късат термиките
D - неутрално време - почти няма термики - не става за прелети
E - леко стабилно време - не става за нищо
F - доста стабилно време - не става за нищо
G - супер стабилно време - нищо не помръдва на никъде, мъгла и миризма на кюмюр - перфектно за първи полет на крило с източеност 8 и нагоре

http://www.ready.noaa.gov/ready/pgclass.html

тези класове (особено първите три) трябва да се гледат в комбинация с височината на пограничния слой (червената линия) - ако пограничния слой е висок и има нестабилност - може да дойдат големите прахосмукачки :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 02, 2009 8:07 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 385
Местоположение: Sofia
Изображение

За по добра прегледност на коментарите публикувах в мнението на DVD графиката за която иде реч и линк към помощната страница на NOAA

_________________
http://flywithus.pusulacamping.com


Последна промяна Vancho laifa на Сря Ное 07, 2012 12:41 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Какво представляват метограмите
МнениеПубликувано на: Съб Окт 20, 2012 9:47 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 137
Местоположение: Казанлък/EU
Име: Пилот
http://stpxml.sourceforge.net/skygod/We ... NDING.html Просто и нагледно обяснение на сондажа

_________________
Element X-Fire


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Какво представляват метограмите
МнениеПубликувано на: Вто Окт 23, 2012 3:41 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 57
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
Изображенията не ми излизат - само при мен ли е така :?

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 75 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов