Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 9:42 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Ластици за запасен
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 11:44 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 20, 2006 5:34 pm
Мнения: 11
Местоположение: Русе
Здравейте,
Неотдавна си купих нов запасен Sup Air, та дойде ред за прескатаване и се чудех откъде да намеря нови ластичета.
Откъде си купувате ластичета за запасния?
При използване на ластичета, които "гният" лесно, рискът от неотваряне на запасния парашут при нужда е напълно реален!
Дистрибуторът не предлага ластичета, така че разчитам на вашите отзиви.



Благодаря предварително.

Стефко

_________________
SR-71-Blackbird


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 12:05 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Добър въпрос!

Ето моето мнение:

1. Досега не съм виждал из нета някой някъде да продава специални ластици за запасен, което означава, че и в другите страни хората се спасяват с подръчни средства.

2. Въпросът с гниенето на ластиците се решава на две стъпки:
2.1. Използват се нови гумени (не латексови) ластици, които предварително се покриват с талк. Това силно забавя стареенето им.
2.2. При прескатаване на запасния по предписание и съответно смяна на ластиците (тоест не по-рядко от всеки шест месеца и пазене от влага), мисля че риск от загниване на ластиците няма.

3. Тук (а и не само тук :wink: ) размерът има значение. Добре е ластиците да не са прекалено големи за да не се налага да се слагат "двойно". Това може да доведе до усукване на ластиците, пристягане и съответно забавяне на отварянето на запасния.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 2:24 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Изкопай си отнякаде някоя стара велосипедна гума и си нарежи нови. А ако искаш си дай адреса - ще ти пратя истински :) .


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 2:56 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Определено не съветвам да се правят ластици за запасен от велосипедна гума! (Вероятно Митака се шегува, но с тия работи шега не бива...) Първо, защото гумата е прекалено твърда и недостатъчно еластична, и второ - защото това ВЕЧЕ е остарял каучук (сигурно няма са си купиш нова гума за да си я нарежеш за ластици).

Подходящи ластици за тази цел се продават във всяка книжарница на грамаж - примерно 100 гр са някъде към 500 ластика и ще ти стигнат за бая време. :wink: А талк може да се купи от всяка аптека.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 3:31 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Не се шегувах, защото този чалъм с рязаните ластици се използва и в парашутизма(е, разбира се, не от Балканчето, което не е карано петнайсет години, а гумите са му на двадесет :D ), а и основната идея на тези ластици е да задържат вървите, за да не се прехвърли някоя от тях през купола. При парашутите за BASE даже и не се употребяват, с цел максимално бързо разтваряне. А че истинските ластици са талкирани спор няма, обаче не "овъргаляни", а сякаш са пропити в нещо такова.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 3:33 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
А иначе трябва да си вървят ластици от ремонтните комплекти, понеже това е консуматив. Поне моите са от такива комплекти.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 3:43 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
mitaka написа:
Не се шегувах, защото този чалъм с рязаните ластици се използва и в парашутизма....


Митак, не забравяй, че в парашутизма силата при отваряне (от свободно падане) е огромна и само тел би могла да забави или спре отварянето :lol:

При нас не е така и често струята при отварянето на запасен е толкова малка, че един перкалено твърд или прекалено стегнат ластик може да има доста нездравословни последици ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 4:12 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Hacko написа:
При нас не е така и често струята при отварянето на запасен е толкова малка, че един перкалено твърд или прекалено стегнат ластик може да има доста нездравословни последици ...


Питайте Пецана от Асеновград за тая работа.

Относно ластиците, по-рано при Ники Йотов в Сопот имаше ластици на MacPara. Може да го питате за дребни "разфасовки". Друг добър вариант е използването на презервативи.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 4:49 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
АВА-спорт също имат ластици за парашутите. Те са два модела в зависимост от дебелината на вървите. По-големите са като ластици за пачки пари, а по-малките, като нарязан пръст от гумена ръкавица. :)
Пецана го има записан на видео в Олудениз как хвърля запасен, поради вързано крило, но запасният изобщо не изпада от вътрешният контейнер...... Параплана се оправя сам и Пецанов си прибира в скута фала и вътрешният контейнер със сгънатият запасен.....
После се оказва, че той не си е прескатавал запасния няколко години и първият ластик, който държи вървите на входа на самият вътрешен контейнер е станал като тел......
Весела история, която можеше да приключи много тъжно. :?

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 6:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Ное 01, 2004 7:30 pm
Мнения: 73
Местоположение: Асеновград
Едно "малко" уточнение...Запасния на Пецана беше прескатан седмица преди заминаването му за Олудениз (все пак там се лети основно акро).Там е присъствал и представител на АВА спорт,който е разяснил ,че въпросния проблемен ластик трябва да се сменя на всеки 6 месеца,нещо за което не бяхме нито чували нито чели дотогава...

_________________
Поздрави от клуб "Тангра"-Асеновград


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 6:44 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Юли 02, 2004 8:40 pm
Мнения: 99
Местоположение: София
У нас имам цяло пликче с ластици. Продават ги в книжарниците и стотина бройки струват 1-2 лева. Много приличат на ластичета за коса, но са по-малки - на външен вид не виждам да имат разлики със старите ми ластици на запасния. Купил съм ги преди 8 месеца и кой знае колко са били в складовете, а изобщо не виждам по тях признаци на стареене. Латексови са. Върху плика има стикер със следния надпис:
Ластици
Произведено:Турция
Вносител: Меридиан ООД
гр. Хасково ул. Драгоман 52А

Който има път към Свиленград мога да му дам.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 6:46 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
ТАНГРА написа:
Едно "малко" уточнение...Запасния на Пецана беше прескатан седмица преди заминаването му за Олудениз (все пак там се лети основно акро).Там е присъствал и представител на АВА спорт,който е разяснил ,че въпросния проблемен ластик трябва да се сменя на всеки 6 месеца,нещо за което не бяхме нито чували нито чели дотогава...


Ама за кой ластик става дума? Този, който затваря вътрешния контейнер, или ластичетата, които служат за подреждане на вървите? Защото тука говорим за втория случай. Ако и този ластик, с който се затваря контейнера, също трябва да се сменя на всеки шест месеца, значи трябва да отворим нова тема, защото единия тип ластици (за които говорим тука) нямат нищо общо с този, за контейнера.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 9:40 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 20, 2006 5:34 pm
Мнения: 11
Местоположение: Русе
Благодаря за отзивите. Бяха полезни :D
Въпроса се отнасяше наистина за вътрешните ластичета, държащи вървите. Ластика, който "заключва" контейнера с запасния е с нишковидна оплетка, при него стареенето е по-бавно. Въпроса е дали веднъж в годината е препоръчително сменянето му? На якетата например се използват подобни (същите), едно такова яке се пере, амортизира .... и ластика си запазва еластичността за най-малко 1година. Мисля, че не задължителна смяната му на 6месеца, а по-скоро 1година.
Имам ластици от АВА, но диаметъра им е по-малък от тези на Sup-Air. T.e. ще са прекалено тясни и биха изисквали по-големи сили за отваряне. Бяха подарък и не ми е било присърце да предендирам за ...

@ Митака: наистина при Base Jumping-a се ползват ластици поместени в купола, за да се предотврати прехвурляне на управление по време на отварянето. Там те са по-скоро консуматив, и се слага нов на всеи скок в т.н. "Tail Gate". Силите са в друго измерение, и не мойем да ги сравним с нашите скромни запасни. Но това е др. тема.

Между другото, в Германия един приятел си поръчваше от някъде "специални" ластици 50бр. Прескатава и хвърля останалите. Та той ми разказа за случай, при който на някого не му се отворил запасния защото използвал "домашен" ластик.



Ще погледна в книжарничките за ластичета и в аптеката за талк.

Много Ви благодаря.


Стефко

_________________
SR-71-Blackbird


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 11:31 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
SR-71-Blackbird написа:
Ластика, който "заключва" контейнера с запасния е с нишковидна оплетка...

Не всички вътрешни контейнери са с такъв ластик :wink: .

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 11:54 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 20, 2006 5:34 pm
Мнения: 11
Местоположение: Русе
Давам ти право, Красьо. Пропуснал съм уточнението, че се отнася за Sup Air и някои други запасни (не всички).



Поздрави,
Стефко

_________________
SR-71-Blackbird


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов