Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 1:21 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 76 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

За и против продажбата на стари крила
Нека се продават, лошо няма. 35%  35%  [ 35 ]
Да се продават, но да има начин на контролиране. 57%  57%  [ 57 ]
Продажба на старо крило ?! Това е престъпление! 8%  8%  [ 8 ]
Общо гласове : 100
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Мар 15, 2010 9:58 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
притежаването на каквото и да е крило не е проблем (следователно и купуването и продаването)

проблем е когато НЕЗНАЕЩ човек (демек ученик) лети с негодно крило (независимо негово ли е или не е) - това е действието което трябва да се контролира.

пилотите които имат знания могат сами да си преценяват с какво да летят - при тях няма нужда от контрол, но при учениците има...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: para2000
МнениеПубликувано на: Сря Мар 17, 2010 6:37 am 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 5:41 pm
Мнения: 163
Местоположение: varna
В сайта на http://www.para2000.org/wings/aad/index.html се предлагат цени за крила 2-ра ръка. Някой взимал ли си е от там и как стои въпроса с оглед, получаване на крилото и т.н


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Вто Ное 23, 2010 9:27 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
В контекста на тази тема и доста „интересните” предложения в раздела за продажби, искам да споделя съботния инцидент, на който бях свидетел.

Един пилот падна в гората над манастира, защото крилото се скъса – в нормален полет. Разпрал се беше плата от мястото, където се захваща А линията по дължина към Б линията. Крилото е било предназначено за някой друг, но при тесването се скъса!?! Шанс е, че случилото се стана на толкова подходящо място и че пилота е реагирал, до колкото може адекватно...

Не споменавам лицата с имената им и не разкавам историята в цялата и пищност, защото не целя да предизвиквам излишни полемики. За мен важно още веднъж да заостря вниманието на търсещите крила втора употреба. Няма нищо лошо в крилото втора употреба, само по себе си - но има крила, които определено са мъртъвци.

Спестяването на пари и проучване в този случай може да струва скъпо. Може да проверите порьозността на плата на бъдещото си крило, втора употреба, в Сопот.

Бъдете здрави!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Вто Ное 23, 2010 6:52 pm 
Искам да обясня на колегите- ясно е, че крилото не е ставало, просто е мнооо старо-няма значение от марка..........сега говорих с човека, който го е свалял от боровете-инцидента е заради скъсана /и/? връва /и/? на А линията /на място, където е имало оголване преди това/ Плата е скъсан при свалянето на крилото от боровете.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Сря Ное 24, 2010 1:10 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 20, 2010 10:10 pm
Мнения: 150
Местоположение: Rousse - Varna - Sofia
Някой знае ли как се порверяват крилата дали са годни за летене, както ги тестват от DHV в Германия?
Ако някой знае и може да го прави защо не се захване със задачата? При проверка ще се дава уникален номер на крилото или на збруята. Ще има и един сайт на който ще се държи инфото за продуктите. Ако искаш да видиш какво казват специалистите, отиваш на сайта пишеш номера, там се вижда дали става или нестава. Така хората ще могат да видят за какво си дават парите. Ако крилото е ок ще го продадеш за повече пари, а не да се надлъгвате все едно продавате картофи. Имаше една тема дето цената от 950е падна на 450е, жива порнография. Мен скоро ми предстои да си взема крило и ме интересуват тези неща!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Сря Ное 24, 2010 1:58 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
организацията по проверката е направена - прочети правилника за Парапланеризма на официалния сайт...

до колкото ми е известно още нямаме нито едно лицензирано техническо лице, но рано или късно ще има и то ще започне да прави проверки на крилата... регистъра ще е на официалния сайт.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 11:05 am 
Offline

Регистриран на: Съб Фев 05, 2011 3:02 pm
Мнения: 81
Местоположение: Алпите
Име: Ивайло Митев
@Mitko.Dqkov

Ето филмче как ги проверяват в Австрия.

http://www.youtube.com/watch?v=Dwe3iQx46lc

Текст във филмчето:

0:22 - Закачане на Крилото за проверка на въжетата и платното.
0:32 - Измерване на пропускливостта на платното.
0:45 - Записване на данните.
0:59 - Проверка на въжетата.
1:19 - Подмяна на повредените въженца.
2:11 - Проверка на здравината на въженцата.
2:27 - Проверка на платното за дупчици и закъсвания чрез осветяване от двете страни.
3:22 - Измерване дължината на всички въженца(с нашата лазерна система за измерване).
3:28 - Проверка на измерените данни със заданията на производителя.
3:36 - От- и закачане на основните въжета за по-добро тримване.
3:55 - Подпис и печат от проверяващия и принтиране на чек-протокола

Сервизът трябва да е от DHV - Сертифициран.

Поздрави,
Ивайло

_________________
Крило: 777 - Rook2 S - Lilac....................................XContest - Ivko
Сбруя: Woody Valley GТО Light - S......................... Страницата на Клуба ни.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 12:06 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Много красиво, много красиво...

Приложимост в България = 0

Аргументи:
1. Една такава работилница, оборудвана дори с това, което се вижда е 150 000 - 200 000 лв.
а/ помещение дълго мин.15м и широко 10м.
б/ върви (от всички размери, цветове и видове) приблизително 20 000 лв.
в/ 2 шевни машини - 5 000 лв.
г/ порозиметър - приблизително 2500-3000лв.
д/ другите неща дребни, но много на брой са мин. 10 000лв.

2. Оборудването на такава работилница е инвестиция обоснована единствено на възвращаемост на капитала, заплати и печалба.
Но в България, човек който се занимава професионално с парапланеризъм е обявен за печелбар.

3. Стойността на един такъв тест контрол в Германия и Австрия, до колкото знам е около 600 Евро. Може и да греша, който знае нека да каже.

4. Парапланеристите в Австрия са над 50 000, а в България???? Реално летящите са 200-250 души.

5. Кой в България ще си плати такъв тест - А ???

6. В следствие на всичко това, кой разумен човек би се набутал с такива инвестиции и някой пикльо да почне да му се лигави после ?

Така, че избийте си ги тези мисли от главите, за тест работилници по образец на Германия и Австрия.

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 12:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Сега е модата на проектите за разните му европейски пари. Ако дадат може и да стане. Ама с тази бюрокрация и крадене на средства и за порозиметър няма да останат, ако ще и 2 милиона да дадат. Така както е казано, кръга остава затвотен.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 12:46 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
Ivko написа:
3:36 - От- и закачане на основните въжета за по-добро тримване.

Какво точно се прави при тази процедура :roll:

Хаджията написа:
3. Стойността на един такъв тест контрол в Германия и Австрия, до колкото знам е около 600 Евро.Може и да греша, който знае нека да каже.

През 2002 си купих крило от Германия веднага след тест от "Paracontrol" като цената на теста помня беше 200 DM - тогава още бяха в Дойче Марки :lol:
Ако цената вече е 600 Евро - Е Много Бе :wink:

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 3:32 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Фев 05, 2011 3:02 pm
Мнения: 81
Местоположение: Алпите
Име: Ивайло Митев
Споко не е толкова скъпо.
Както по горе писа Хаджията в Австрия много парапланериста всеки е задължен на 2 години да направи чек.

Линкче към работилницата и ценоразписа:
http://www.aufwind.at/werkstatt/preisliste/

превода е както следва:

2 годишен контролен тест за единично крило 160,00 €
2 годишен контролен тест за тандемно крило 190,00 €
Премерване на въженцата за единично крило 75,00 €
Премерване на въженцата за тандемно крило 95,00 €
Работен час / шиене вкл. материал 60,00 €
Поправка на платното вкл. материал - малка планка* 50,00 €
Поправка на платното вкл. материал - средна планка* 110,00 €
Поправка на платното вкл. материал - голяма планка* 160,00 €
важенце за крилото ново 10,00 €
ново сгъване и проверка на запасен 40,00 €


@Petyof

Въжетата по време на експлоатация се скъсяват или удължават зависи от материала и натоварването на крилото.
Тримването(не знам точно как се превежда) е именно коригирането на това скъсяване или удължаване, така че да е със същите показатели както от производителя зададено.

поздрав, Ивайло

* - Заменят целият повреден детайл на камерата с оригинален материал.

_________________
Крило: 777 - Rook2 S - Lilac....................................XContest - Ivko
Сбруя: Woody Valley GТО Light - S......................... Страницата на Клуба ни.


Последна промяна Ivko на Нед Фев 06, 2011 10:41 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 8:44 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Ихаааа, благодаря много за цените.
Ще мога да ги сверя и покорегирам.
Какво е то това тука:
Прескатаване на парашут 10-15 Евро.
Ремонт на крилото 10-20 Евро.
Връв за метър 1 Евро.
и т.н. и т.н....

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 11:23 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
Хаджията написа:
Ихаааа, благодаря много за цените.
Ще мога да ги сверя и покорегирам.
Какво е то това тука:
Прескатаване на парашут 10-15 Евро.
Ремонт на крилото 10-20 Евро.
Връв за метър 1 Евро.
и т.н. и т.н....

Хаджи, не забравяй къде живееш :!:
Тя и жена ми знае, колко е заплатата на медицинска сестра "на запад" :wink:
Ама я вземи я питай тука колко взема :lol: :lol: :lol:

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За и против продажбата на стари крила
МнениеПубликувано на: Сря Фев 09, 2011 11:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 20, 2010 10:10 pm
Мнения: 150
Местоположение: Rousse - Varna - Sofia
Дайте да не правим никакви проверки тогава. Една свещитчка в църквата и молитва по-евтино излиза.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Да лъжем умерено!
МнениеПубликувано на: Чет Фев 10, 2011 4:24 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 8:29 pm
Мнения: 111
Местоположение: Пловдив
Хаджията написа:
Много красиво, много красиво...

Приложимост в България = 0

Аргументи:
1. Една такава работилница, оборудвана дори с това, което се вижда е 150 000 - 200 000 лв.
а/ помещение дълго мин.15м и широко 10м.
б/ върви (от всички размери, цветове и видове) приблизително 20 000 лв.
в/ 2 шевни машини - 5 000 лв.
г/ порозиметър - приблизително 2500-3000лв.
д/ другите неща дребни, но много на брой са мин. 10 000лв.

2. Оборудването на такава работилница е инвестиция обоснована единствено на възвращаемост на капитала, заплати и печалба.
Но в България, човек който се занимава професионално с парапланеризъм е обявен за печелбар.

3. Стойността на един такъв тест контрол в Германия и Австрия, до колкото знам е около 600 Евро. Може и да греша, който знае нека да каже.

4. Парапланеристите в Австрия са над 50 000, а в България???? Реално летящите са 200-250 души.

5. Кой в България ще си плати такъв тест - А ???

6. В следствие на всичко това, кой разумен човек би се набутал с такива инвестиции и някой пикльо да почне да му се лигави после ?

Така, че избийте си ги тези мисли от главите, за тест работилници по образец на Германия и Австрия.



Хаджи,

Ти на кило ракия ли писа тоя коментар?!
Как пък не можа поне едно число да нацелиш приблизително поне! ...освен броя на хвъркатите у нас, може би.
Населението на ФРГ е 10 пъти по-голямо от това на Австрия и там се говори за макс. 30000 парапланеристи - http://www.gleitschirmdrachenforum.de/s ... -L%E4ndern.
Проблемът засега е в това, че тези 2-годишни проверки не са мотивирани при нас. В Немско не ти признават застраховката при сакатлък с непроверено крило. Цената от 150 евро за там е нормална, при нас може да бъде същото число в лева, все пак най-скъп си остава трудът. Като се отчете броят на такива пунктове спрямо хвъркатите в Австрия, Германия и пр. ще се окаже, че такова начинание може да бъде печелившо и тук - напр. в Шумен или Сопот. Но - народът трябва да е убеден в необходимостта на тези проверки, това е.

_________________
ЛюбоМ


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 76 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов