SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

За и против продажбата на стари крила
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=14&t=1453
Страница 5 от 6

Автор:  Хаджията [ Чет Фев 10, 2011 10:31 am ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

ЛюбоМ, не съм го писъл на кило ракия.
Че не съм улучил броя на хвъркатите в Австрия ми е през оная работа. Като се съберат със швейцарците дори ще я минат.
Че цената на контролните проверки е паднала ОК. Да се радват там. Явно оборотът е нараснал.
Ама за другите цифри, като почнеш професионално да се занимаваш с тази материя, тогава ще ми казваш дали съм ги олучил или не. :wink:
Вярно е, че всичко това може да се направи и с по-малко средства, но в никакъв случай няма да изглежда като това на филмчето.
Капризи за цвят на връвта :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Виж, за мотивацията си напълно прав, че няма да я има, което пък ще демотивира инвеститора.
Ако спечеля джак пота, съм решил да си направя не работилница, а цех и да се забавлявам в него без да правя ремонти :D

Автор:  Николай А. Кошаревски [ Чет Фев 10, 2011 11:49 am ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

в друга тема пише че застраховки в БГ не се изплащат, така че на кой му пука за такава проверка, кой ще иска да даде 150 лева та да му проверят крилото, в тази криза сега да получаваш заплата 500 лева е добре. Аз до 2009 взимах 1000, сега и на 500 се радвам. Парапланеризма е най-евтината авиация, раницата може и в градския транспорт да возиш ако нямаш кола или пари за бензин. Скъпи дрогари и дрогарки, ние всички сме дрогари, а господата са в парламента. Някой агитки от замогнали се летящи искат да направят спорта елитен, като голфа. Това желание се поражда от това че има прекалено много летящи по стартовете и това дразни някой. Всичко ще се преебе и в нашата родина, небето ще остане за хора с четрицифрен доход и нагоре. Искам да попитам, защо за някой е приоритет да идват тумби с чужденци да летят тук, да пият и кльопат и чукат евтини проститутки, а не се стимулират българи да летят. Летящите българи които започват този спорт всяка година стават все по-малко. Романтика в спорта вече няма. Всичко се обърна на търговия в най-дива форма. Краят на достъпността до летенето на обикновенния човек идва до година-две.

Автор:  dimitar.miladinov [ Чет Фев 10, 2011 12:45 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

Драги Ники Кошаревски,

В темите за циганите си пръв с предложения за напалм и бомби отгоре (нищо, че миналата година си отишъл един път на Беклемето, мога да ти кажа и датата, така че решаването на тамошния казус е за теб по-скоро интелектуална чиния, а не реален проблем). После дойде ред на тандемните пилоти-счетоводители. Сега роптаеш против чужденците и планеристите с четирицифрен доход. Защо така се опитваш да наложиш изкуствен ценз на летенето, и то базиран на мрачен и не особено широко скроен мироглед? Не е ли по-лесно да напишеш, че летенето с парапланер е най-достойно и полагащо се на теб единствено. Няма ли твърде много етническа и класова омраза в писанията ти?

Нещата поне с летенето засега са доста свободни. Пазарът на екипировка зависи освен от продавачите и от купувачите. Да, има картелни споразумения, аз знам поне за едно :) И понякога се появява по някой Паниковски, който да погази сухаревската конвенция :) Но човек може да купи и старо и ново крило, обикновено на по-ниска цена, отколкото в страна на запад от нас.

Стартовете и кацалките също са свободни - пари никой не иска за излитане и кацане. Дори има места, които някои е закупил или култивирал със свои средства, а ти може да ползваш безвъзмездно. Забележи - закупил или налял пари и труд, а не "метнал напалм" или плашил "правени на ксерокс мангали" по форумите. Аз се сещам за кацалката на Беклемето и Ники Йотов, за старта на Шумен и кампанията с календарите, за пътя на Расник и Митко Ралев. Със сигурност пропускам много хора и места - нека ме извинят. Това са само пример. Тези придобивки ти можеш да ползваш без да си член на елитарен богаташки клуб.

Ако искаш летенето да е достъпно за всички, можеш да се включиш по твой начин. Не винаги е въпрос на пари. Понякога е въпрос на подрязване на храсти и запълване на дупки.

Гледай позитивно на нещата. Ако ти се чука евтино - чукай. Ако ти се лети - лети. И остави и другите да го правят
С поздрави и не настръхвай :)

Автор:  Димитър Илиев [ Чет Фев 10, 2011 11:13 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

dimitar.miladinov написа:
И понякога се появява по някой Паниковски, който да погази сухаревската конвенция :)


Адаш, бях забравил за този литературен разкош!
http://chitanka.info/lib/text/16079-zlatnijat_telets

Автор:  dimitar.miladinov [ Пет Фев 11, 2011 12:13 am ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

:D :D :D :D :D
......
Изходът от това напрегнато положение бил един — конференция. Над нейното свикване Балаганов работи цяла зима. Той водеше преписка с конкурентите, негови лични познати. Непознатите поканваше чрез срещаните по пътя внуци на Маркс. И ето най-после рано през пролетта на 1928 година почти всички известни деца на лейтенант Шмид се събраха в една московска кръчма при Сухаревата кула. Кворумът беше голям — излезе, че лейтенант Шмид има тридесет синове на възраст от осемнадесет до петдесет и две години и четири дъщери — глупави, възстари и некрасиви.
В кратка встъпителна реч Балаганов изрази надежда, че братята ще намерят общ език и ще изработят най-сетне конвенция, чиято необходимост се диктува от самия живот.
Според проекта на Балаганов целият Съюз на републиките следваше да се раздели на тридесет и четири експлоатационни участъци, според броя на събралите се. Всеки участък се предава за дългосрочно ползуване на едно от децата. Никой от членовете на корпорацията няма право да преминава границите и да се вмъква в чужда територия с цел да печели.
Срещу новите принципи на работа не възразяваше никой, с изключение на Паниковски, който още тогава заяви, че ще преживее и без конвенция. Затова пък при разпределянето на страната се разиграха безобразни сцени. Високите договарящи страни се изпокараха още в първата минута и вече не се обръщаха един към друг другояче освен с прибавяне на ругателни епитети.


и сега ако ми кажеш, че не е актуално тук....

Автор:  Skyhiker [ Нед Фев 20, 2011 10:10 am ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

Стари, стари ама колко стари :?: :roll:

Автор:  paratech2 [ Съб Юни 04, 2011 6:16 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

привет на всички тук,в форум парашоп има статия -обурудване летателна екипировка 2ра ръка- там много точно е написано от" НОВА" преведете си го през гугала и прочетете. още повече се обяснява процентното съотношение овехтяване на месец а то е 3%.какво правя аз, летял или не на третата година задължително си продавам екипировката било то подвесна или крило и си купувам нови.по този начин давам шанс на нямащите да получат почти нови изделия на 1/3та от цената.ето по този начин би могъл да се отрегулира пазара и всички ще летят с относително нови крила а не да се продават крила на по 10 години за по 1000 лева , като се има в предвид че това е цената за 3 годишно крило на старо.

Автор:  Х А Р И [ Нед Юни 05, 2011 6:19 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

Търся крило на 3 години, стояло в гардероб и стайна температура не повече от 20 градуса. Да не е ползвано за летене и да не е виждало слънце. Давам 1000 лв. :D

P.S. Може да е Елемент Fire 2 или Ozone-MANTRA R09. Ще се прежаля.

Автор:  Красьо [ Нед Юни 05, 2011 9:48 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

paratech2 написа:
още повече се обяснява процентното съотношение овехтяване на месец а то е 3%.какво правя аз, летял или не на третата година задължително си продавам екипировката било то подвесна или крило и си купувам нови.

Уважавам Нова много,но те могат да си пишат 10000000 неща само и само да си сменяш екипировката често...
2009 година си купих от Sky едно Аресче на половин цена стояло 4 години на склад. Крилцето си беше супер и летеше яко! :D

Автор:  paratech2 [ Чет Юни 09, 2011 5:23 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

Хари,остроумнико! дали си запознат с понятието иновационни технологии и прилагането им в производството на парапланери??? извесно ли ти е че за 3 години скокът в качествата на крилата и техните параметри е доста съществен.да, обади ми се след 3 години ще ти продам крилото си за 1000лв, ако си жив!!!

Автор:  pba [ Чет Юни 09, 2011 5:31 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

paratech2 написа:
обади ми се след 3 години ще ти продам крилото си за 1000лв, ако си жив!!!


:twisted: :roll: :!: :!: :!: доста некултурно изказване.

Автор:  paratech2 [ Чет Юни 09, 2011 5:42 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

колега , прочети в елемент фаер3 бащинските съвети с културното изказване на г-нХари,като се има в предвид че нито ме познава нито ме е виждал някога,така че каквото повикало такова се обадило!

Автор:  Х А Р И [ Чет Юни 09, 2011 6:32 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

Като чета какви процентни овехтявания даваш за крилата идея значи си нямаш понятие от материали и прочие и не мога да се сдържа да не пиша нещо, за да не бъдат подведени всички от постовете ти. Това, че ти летиш по 30 часа с едно крило за цели две години и после го продаваш не значи, че всички трябва да се прекарат и да си продават крилата. Щом имаш пари купувай си ги и след пет часа летене и 6 месеца в гардероба ги продавай. Повечето хора в БГ летят с парапланери защото нямат пари да си купят самолети, а са толкова зарибени с летенето, че са дали всичко което имат за да са във въздуха. Така че тези съвети детo ги даваш, ги запази за себе си. И като казваш, че едно крило е вече овехтяло след 3 години, защо го продаваш за 1000 лв. след като по своемо си сигурен, че вече не става за летене с него и е опасно крило. Това значи, че тези 1000 лв. за тебе са по-ценни от живота на човека на когото си му продал крилото, а номера е да си вземеш парите пък каквото ще да става после.

Автор:  paratech2 [ Чет Юни 09, 2011 9:03 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

Наборе,да си жив и здрав! сполаи ти за хубавите думи,беше ме нарекъл момче.Всъщност разбрах че съм с година по голям от теб!така че вместо да се дъвчем по форумите -нека си подадем ръка за приятелство и да си сътрудничим.като се има в предвид че ти започна пръв ,а нито ме знаеш нито ме познаваш. по отношение овехтяването аз не го давам, а съгласно сертификационните документи третиращи ДХВ,и ЛТФ е 3 процента месечно. овори го де, отвори го саита и си го преведи през гугала. и особенно гаранциите които дава НОВА или по ИСО-3+1.години като след 3тата задължително тест за пориозност. а що се касае за продажбите пак се повтарям, продавам защото искам да притежавам последните иновации на производителя за годината в която купувам.Я да ме поканиш да направим по един старт да се запознаем че с моите 30 часа годишно направо съм го окъсал.

Автор:  Х А Р И [ Чет Юни 09, 2011 10:03 pm ]
Заглавие:  Re: За и против продажбата на стари крила

Нямаш проблеми. И бира пия след това, ама на фирмите не им вярвам толкова за тази порюзност, защото това е начин да се продават повече крила. Вярно е че някои материали са калпави както на Gradient пробутаха плат с лошо качество за тандемите BIGOLDEN и после масово се продаваха след година употреба. А аз много харесвам тази фирма, защото RSF-а ми е на доста повече часове и още е ОК, а е на 6 години. Затова има материали дето се скапват за 0-ла време и такива дето държат като GELVENOR-а. Ozone произвеждаха много от крилата си с този плат(произвежда се само в Южна Африка), но се усетиха, че няма текучество в производството и минаха на други платове, като зарязаха GELVENOR-а от 55 грама. А за бирата, идвай в Шумен да си полетиш без мотор на гърба, а после и на нея ще и дойде реда.

Страница 5 от 6 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/