Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 5:29 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Вто Мар 01, 2011 12:13 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Видеоинструкция за скатаване на запасен АЭРОС "Пух" - http://vimeo.com/20483011

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 15, 2011 7:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Здравейте!
Искам да попитам правилно ли е изтеглящото парашутче с вътрешния контейнер да е вързано за купола да не се губи?
Аз лично съм виждал такива изпълнения но не знам дали е редно има ли опасност да влиае на купола? Ако не пречи в коя част на купола трябва да е хванато и каква трябва да е дължината? Моля да отговорят хора който са по навътре с тези неща а не само предположения!

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 15, 2011 9:08 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Яска, ако отваряш запасен всеки ден може да рискуваш с връзването на контейнера за купола на парашута.
Моето мнение е че има по голяма вероятност да се оплете нещо ако е вързано, отколкото ако не е и се отдели свободно в момента в който запасния излезе от контейнера.

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 15, 2011 9:50 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Александър написа:
Яска, ако отваряш запасен всеки ден може да рискуваш с връзването на контейнера за купола на парашута.
Моето мнение е че има по голяма вероятност да се оплете нещо ако е вързано, отколкото ако не е и се отдели свободно в момента в който запасния излезе от контейнера.

+1

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 16, 2011 9:07 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Кофти ще е, ако един запасен тръгне да се изнизва и пълни през вървите на крилото и контейнера му попречи.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Пет Ное 11, 2011 5:35 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Явно някой е на друго мнение. Нека да го чуем.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 11:46 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Купих си нов запасен Аерос модел SX. Изглежда добър матеряла е галвенор. Нещото което ме озадачи е че според видеоинструкцията вървите се слагат във вътрешния контейнер това ми се струва че е някаква недомислица.
http://www.youtube.com/watch?v=bzyZcdVd ... _embedded#!
Би трябвало вървите да са извън вътрешния контеинер за да може купола да се освободи едва когато са се опънали вървите а не преди това защото има по голяма вероятност нещо да се обърка. Аз си го скатах с вървите извън вътрешния контейнер както аз си знам. Моля за компетентното ви мнение.

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 12:16 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Винаги съм слагал вървите вътре в контейнера...
Представи си ситуация ако някоя връв не се "опъне", тогава няма да се отвори и контейнера за парашута.
Идеята на контейнера е да събере парашута и вървите, да има какво да дръпнеш с една ръчка и да се разкара от парашута по най- бързия начин след като си го извадил от сбруята.
Парашута така или иначе се изсипва и вървите се разтягат, опънати от теглото на купола...

Поздрави Сашо

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 1:02 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Това дали вървите трябва да са във вътрешния контейнер или не зависи от схемата на отваряне на парашута. При повечето запасни вървите се разполагат във вътрешния контейнер, прихванати с ластички или на отделен капак на вътр. контейнер посредством ластични килийки.
Затова, следвайте инструкцията на производителя!

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 7:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 14, 2004 9:57 am
Мнения: 90
Местоположение: НОВИ ПАЗАР
според мен трябва да има последователност при отварянето първо трябва да се изпънат вървите а после да се отваря купола ,аз вървите ги слага в външния контейнер а купола в вътрешния така по лесно се изпъват и едва тогава започва да се разпъва купола.а изваждащото парашутче би трябвало да е вързано на върха на купола за да може да го изтегли до край иначе аз не виздам смисала му,а и като гледам на парашутистите и те са вързани за купола при тях вероятноста да се заплете е по голяма заради скороста на падане.
пс.не ангажирам никой за казаното по горе това е аз какво мисля и правя

_________________
които търси намира, който пита разбира


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 7:16 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 14, 2004 9:57 am
Мнения: 90
Местоположение: НОВИ ПАЗАР
но Красьо е прав,да се придържаме към дадения модел защото при всеки е различно
но това си го решава всеки сам
аз съм си правил проби и съм си направил извода за мен

_________________
които търси намира, който пита разбира


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 9:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
При мен външен контейнер няма той е вграден в самата збруя. Сашо представям си го. Вътрешния конейнер ще се отдели щом срещне някакво усилие независимо дали са се опънали вървите. Принципно Красьо е прав да следвам инструкцията но аз се опитвам да расъждавам. bogisan има добра логика. Функцията на вътрешния контейнер е да задържи неразопакован запасния до известно растояние от пилота с цел да се избегне оплитане.Да не се разопакова направо в скута а след като съм го захвърлил. Инече за какво ми вътрешен контейнер мога да си го редя направо в збруята.Е да де и да има за какво да се хване.Това че руснака на видеото слага вървите в контейнера не ми изглежда като силен мотив да променям нещо което вече е проверено че работи безотказно както на сухо така и на истинско отворяне във въздуха.
Щеше да е хубаво и да се включи някой редовен метач на запасни! Нищо за сега оставам на моята версия.Препоръчвам на всеки преди прескатаване да изпробва отварянето при силен вятър да се види как работи системата.Най-добре закачен за збруята на нещо по-високо.

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 10:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
http://www.youtube.com/watch?v=JHDUbntY5Mo Беньо даже няма изтеглящо парашутче само вътрешен контейнер.

Вече съм убеден че не трябва да се доверяваме сляпо на инструкцията.Някой производители не предвиждат изтеглящо парашутче вероятно да си намаляват разходите. На практика запасния се отваря и без изтеглящо. Но ако ползваме (което е предимство- съкращва времето за отваряне и е по-надежно като цяло) нещата се променят и би следвало вървите да са извън вътрешния контейнер а не вътре както е в инструкцията.

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Сря Ное 16, 2011 12:06 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 29, 2006 1:09 pm
Мнения: 159
Местоположение: Gabrovo
Име: Евгений Гичев
http://www.youtube.com/watch?v=1wjAgYq5eiM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Пет Ное 25, 2011 9:02 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
bogisan написа:
.. изваждащото парашутче би трябвало да е вързано на върха на купола за да може да го изтегли до край иначе аз не виздам смисала му,а и като гледам на парашутистите и те са вързани за купола при тях вероятноста да се заплете е по голяма заради скороста на падане.

Изваждащото (изтеглящо) парашутче при спасителните парашути за парапланеризъм (освен Ава спорт незнам дали други производители го ползват) е вързано за вътрешния контейнер.
Ясен Христов написа:
Инече за какво ми вътрешен контейнер мога да си го редя направо в збруята.Е да де и да има за какво да се хване.

Според мен при наредени върви вътре запасният би трябвало да се отвори по-бързо, защото в този случай след хвърлянето и отвярянето на вътр. контейнер, започва едновременно изпъване на вървите и изпълване на купола с въздух, което съкращава времето за задействането му! Също така, когато вървите са вътре, по-лесно се монтира-демонтира парашута. :wink:

Важна за бързото отваряне на парашута е добрата подредба на вървите, да няма усуквания и прехвърляния. При скатаване винаги правете проверка - всяка последна връв на лявата и на дясната половина трябва да излиза съответно най-отгоре отляво и отдясно на централната връв.
Също така при скатаване на купола, платките/секциите трябва да са добре изпънати и по-специално атакуващият ръб да е равен (както ни учиха едно време в аероклуба, все едно да е "отрязан с нож").
Повече инфо за спасителните парашути ит тяхното скатаване - http://www.free-flight.org/resque.htm

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов