Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:41 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и нормативи
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2007 6:19 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 1:23 pm
Мнения: 9
Здравеите.Реших да пусна темата защото и аз а забелязвам че и от други летящи често пишат по въпроса.Бих искал да се наблегне доста навътре в материяла и да се обяснят максимално ясно нещата относно теглови диапазон,варянти за закачване към поджесната система,възможности за изхвърляне на различните варянти в зависимост каде е разположен на подвесната система.Да се коментират предимствата и недостатаците на всеки варянт,всички части поотделно и заедно-купол,въжета,съединително въже и контеинерите да неги изброяжам и тях.Много ще съм благодарен а и се надявам че информацията ще е полезна несамо за мен но и на други млади и интересуващи се летящи :wink: Благодаря ви на всички предварително.

_________________
...cамо парапланеристите знаят защо птиците пеят в небето.
Airwave Sport 3 S (черно/жълто/червено)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2007 6:35 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Малейииии...
sky_boyy, само като прочетох въпросите, които си изброил и ме заболя главата, като си помислих колко трябва да се напише. Ами че то е цял "роман" бе :cry:
Дано се включат 10-20 души да пишат, че ще е по-леко.
Ами то на всеки отговор за даден "възел" ще има още няколко допълнителни въпроса...
Вземай направо един нов парашут, следвай инструкциите на производителя и не се кахъри!
Иначе, както си поставил темата само ще я забатачиш.

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2007 7:01 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 1:23 pm
Мнения: 9
Еми така е,доста трябва да се попише но мисля че е добре да се знае колкото може повече за запасния,мисля че каквото и да се пише ще е отполза,леко полеко с помощ оттук от там и ще се сабере информация,смятам че има много и достатачно компетентни хора тук които могат да попишат по въпроса,мисля че непречи да се знае на какво разчитаме недаиси да потрябва да използваме запасен.Напълно съм сагласен с всичко казано от теб бай Хаджи.

_________________
...cамо парапланеристите знаят защо птиците пеят в небето.
Airwave Sport 3 S (черно/жълто/червено)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2007 9:36 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
sky_boyy, като чета отговора ти ми става ясно, че ти наистина си бос относно раздел парашути. В това няма лошо. Никой не се е родил научен, а и докато сме живи все се учим.
Препоръчвам ти да обмислиш това, което те интересува и да напишеш въпросите си добре формулирани, защото както ти писах по-горе ще се забатачи много тази тема.
Въпреки това ще я подкарам отнякъде, но на части.
1. Парашутът е спасително средство и като такова има за цел да ни достави живи на земята, но не и 100% здрави (това зависи от много обстоятелства).
Извод: Очаквай всичко!
2. Нашите парашуте се считат за ефективни до 50м, но има случаи, когато са приземявали пилота и от по-ниско.
Извод: Колкото и да си ниско - хвърляш!
3. "Животът" на нашия парашут е 10 години (дори и да е поддържан според всички изисквания и да не е отварян аварийно).
Извод: Купувай НОВО!
4. Има 3 вида окачване: а/ директна (колан с колан), б/ чрез карабинер и в/ чрез два карабинера. Видът на окачване зависи от сбруята ти.
Извод: Купувай парашут същата марка като сбруята или такъв, който е пригоден за нея.
5. Куполът на парашута трябва да стои под купола на парапланера.
Факти: Фала на парашута при различните марки е с различна дължина. Така също и различните марки сбруи имат различна дължина на "V" коланите (свързващия елемент на системата "парашут-сбруя").
Поставянето на парашута (фронтално, странично или гръбно) също влияе на дължината на системата.
...
Спирам, че голямата щерка припира за компа.

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: gdf
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2007 10:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
bai Xadji 4akam 6terka ti za tandem polet s kacANE NA rAVNEC IHAHIAIHAIHAIH l) .......

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 09, 2007 11:57 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Ihahahahahahahha.... Фърчило, те са 3 бе :lol:

Тъй, нататък...

6. Всички производители се стремят да конструират бързо отварящи се, максимално стабилни и с малко пропадане парашути, но не на всички се отдава това. Има които са стабилни, има които се люлеят при пропадането, някои се снижават с 4м/сек, а други с 6м/сек.
Извод: Какъвто и да се вземе, зависи при какви МТО условия го използваш и къде ще се приземиш. Може да е с малко снижение, но да се стовариш в/у скали. Може да е с голямо пропадане, но да се приземиш на някоя равна морава :D Зависи как ще те гепне "Закона на Мърфи"...има и по-лошо.
7. Фронтално, странично или гръбно поставяне?
Зависи от сбруята, но и трите варианта си имат своите предимства и недостатъци.
а/ фронтално - удобен е за изхвърляне настрани и назад;
б/ страничен - удобен е за изхвърляне настрани;
в/ гръбен - удобен е за изхвърляне напред, настрани и назад. Недостатък - по-бавно и трудно достигане в сравнение с останалите два варианта.
Извод: Всеки сам си носи кръста!
8. Размери (квадратура).
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ако можеше да е със сегашния обем и тегло, да се отваря до 2 сек. и да е 70 кв.м....оххааааааа...
Извод: Ами колкото е по-голям, толкова е по-добре.
9. Относно купол, върви и др. технически данни и качества...има кой да мисли за това и да взема решения. Не сме ние тези, които да коментираме конструктивните решения.

sky_boyy - Конструкторите на парапланери, парашути и сбруи са много по-вещи и можещи в този спорт от нас (пишещите във форума), че да коментираме техните конструктивни решения.

Заключение: Няма идеален вариант! Всеки прави своя избор и дерзай!
Допре ли до спасителния парашут... я камилата, я камиларя...
А може и да стане като: "Асан и Моше вървели през пустинята..."

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Ное 10, 2007 2:46 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
И трите дядо попе, и трите...
Страхотни са да знаете, хубави парчета е изваял Дяд ти хаджи да знаете, ако не ми бе приятел?
И :lol: ТРИТЕЕЕЕЕЕЕЕ

_________________
www.shumen-xc.org Trafficant
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: dfs
МнениеПубликувано на: Съб Ное 10, 2007 3:09 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
i trite li dqdo Xadji i trite Far4i i trite ,...aide stiga sme razvodniqvali i spamili ...

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Ное 10, 2007 5:19 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
И аз нещо да добавя.
Както написа Хаджията, запасният е "по-къс" винаги от крилото(сиди винаги под крилото). Това е направено така, за да не пречи крилото при отварянето на запасния (да не се заплете крилото във връвите на запасния). Това го има и в парашутизма. Обаче работата много зависи от дължината на фала на сбруята. Скоро Евгени от Ст.Загора ми спомена, че при него фала на сбруята бил доста дълъг и сметките не излизали както трябва.
Относно до колко кг парашут трябва да се вземе, битува мнение, че горната граница на запания трябва да е с 30% повече от макс. полетно тегло на пилота. Обаче след промените които въведоха DHV вече положението е друго.
Основно има 3 конструкции при запасните - класическа, с двоен купол и рогало. Класическата схема с централна връв е най-разпространена поради своята простота и надеждност. С помощта на централната връв се увеличава работещата площ на запасния, като по този начин се намаля значително площта му.

Изображение

Още през 80-те Апко и Чарли започват да произвеждат спасителни парашути по тази схема.
При Double Canopy запасните стабилността при снижение и скоростта на отваряне са по големи благодарение на схемата със двоен купол.

Изображение

При нея въздухът равномерно се изпуска през отворите между двете повърхности. Избягва се клатенето. Работната площ е увеличена и запасният работи по-ефективно в сравнение с класическата схема.

Изображение

Реномирани производители като Чарли, Паратек, СОЛ, Аерос и др. произвеждат парашути по тази технология.
Парашутите тип "Рогало" са разработени в края на 60-те години в НАСА от Франсис Рогало. Този запасен е управляем и има качество на планиране около 3. Има сравнително малка площ и в скатано положение заема малко място.

Изображение

Не са много разпространени поради високата си цена, несъвместимост с доста сбруи и по-сложното скатаване.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2007 12:01 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Като говорим за запасен, кой е тоз юнак бе? http://www.youtube.com/watch?v=VZOlwCYeAcU
Браво за реакцията! Много гадно го изплющя и ако не беше реагирал бързо, можеше да свърши зле ...

P.S. Сега видях че бил "russian paraglider". Ама пак браво де ... :wink:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: /
МнениеПубликувано на: Нед Ное 11, 2007 11:22 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
mai e na6iqt priqtel Bari no ne sam 100% sigoren ...

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Яну 04, 2008 6:00 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 09, 2006 12:44 pm
Мнения: 220
Местоположение: Дупница
Красьо, аз съм със "Doble cap" Чарли, имаш ли представа дали има някаква разлика при скатаването. опитах се да намеря схема в нета но не успях :roll:

_________________
Колкото повече летя, толкова повече осъзнавам, колко повече трябва да летя, за да продължавам да летя !!!

Петьо Кюркчийски
Gin Gliders "Zoom" / Gin ''Gingo ll"
http://facebook.com/theskyhiker
Skype: sky-hiker


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 12:32 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Мисля че разлика в скатаването няма да има. Обаче обърни внимание на затварянето на външния контейнер. :wink:

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Пон Фев 28, 2011 9:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Видеоинструкция за скатаване на запасен с двоен купол PS1 - http://www.vimeo.com/20368379

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма
МнениеПубликувано на: Пон Фев 28, 2011 10:28 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Красьо написа:
Видеоинструкция за скатаване на запасен с двоен купол PS1 - http://www.vimeo.com/20368379


6+ Красьо, още не съм гледал видеото, но тъкмо ще видя дали съм гоо скатал правилно онзи ден :roll:
Следвах схемата на Калоян "как и да го сгънеш, все ще се отвори, само да не са осукани вървите" :D

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов