Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:32 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: "Домашен" порозометър за оценяване състоянието на
МнениеПубликувано на: Чет Ное 06, 2008 5:02 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 29, 2006 1:09 pm
Мнения: 159
Местоположение: Gabrovo
Име: Евгений Гичев
Ето една интересна идея за тези, които искат да измерят пропускливистта на плата на крилото си:
http://pg.c2.hu/articles/Szakirodalom/S ... check.html

DHV зползва JDC метода - за колко секунди се пропускат 250 милилитра въздух през площ 38.5 кв. см при наляане 10 милибара.

Това се постига като 2 бутилки с изрязани гърла 2л и 1.5 л. се поставят една в друга, като в голямата има вода. Няколко дупки на дъното на малката осигуряват преминаването на въздуха. парчето плат се закрепва на дъното на малката, като по периферията се затиска с изрязаното гърло на голямата и подходяща лепенка с гума за да не пропуска отстрани а само през плата. Вдига се малката бутилка, така че да се осигури 10 см воден стълб засмукан в нея = 10 милибара разлика (подналягане). Тези 10 см. разлика се поддържат през цяло време чрез издърпване постепенно нагоре а поддържане на константно налягане.
С хронометър се засича времето. Когато малката бутилка се вдигне толкова че да е влязъл 250 млл. въздух се спира хронометъра. тези 250 млл са предварително маркирани на скала върху малката бутилка.

Малко сложно звучи но е елементарно на практика.

ето и резултата в секунди:

>200mp Нов
70-200mp Добро състояние
25-70mp Иползван
18-25mp Яко използван

<18mp Не лети !!!

Поздрави,
Евгений.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 06, 2008 5:13 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Има и друг начин...
1-Като хвръкна от Добростан в умряло време, когато няма никакви термики и само на глайд, без да се извадя и см над старта стигна до танкодрума, това значи че крилото ми е ново...
2-Когато при същите условия кацна, преди чешмата на около 500 м от танкодрума, значи крилото ми започва леко да се сдухва...
3-Когато при същите условия, едвам прелитам Червен и кацам на 4 км преди танкодрума, то значи че е крайно време да сменя крилото... :wink:
:lol: :lol: :lol:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов