Резервните парашути ставатат все по-леки.... и ще стават все по-леки, но дали това ще окаже някакво влияние издръжливостта?! lifespan и брой отварания? До колкото знам DHV теста изисква 3 отваряния със sink rate до 6.8m/s, докато при EN norm преминават само с ЕДНО отваряне до 5.5m/s. Надявам се някой да обясни по-подробно как точно ги тестват от DHV, EN, Afnor,.,.. обаче ми се трува, че често пъти DHV-то с ТРИТЕ фърляния остава най-занакрая!?!
Някой беше казал в paraglidingforum.com, че пратили на DHV един Sky-Ultralight(0.9kg) без никакви надписи по него и издържал теста... така че скоро щяли да го тестват офицялно и на DHV, след вече издържан EN.
Има обаче един резервен дето няма как да не бъде споменат..... (да не кажа N1)
Windtech Windsos lite!
http://www.windtech.es/news/2009/01.html
http://www.windtech.es/images/products/windsos/windtech_windsos_lite-en.pdf
Малък купол, къси линии, компактен и верояно се отваря СУПЕР БЪРЗО..... единственият недостатък е че по-тежките няма да могат да му се насладят!
+ това е едиственият ултралек който струва почти колкото нормален резервен..... или по друг начин казано, осталите леки парашути са близо два пъти по-скъпи от този!!!
И понеже не искам да звуча като разбирко, нито пък съм рекламен Ъгент на Хаджи
ще оставя другите да говорят, че даже ще задам един тъп въпрос! 20.4m2 проекрираната площ ли е? Ако е така значи става въпрос за диаметрър на купола 5.1m и дължина на линията 5.4m..... и пак казвам, предвид тия размери си мисля че това е един от най-бързо отварящите се парашути!
http://www.youtube.com/watch?v=co5Tg6Utyd8
все пак линиите на резервния му бяха по-къси от тези на крилото....
http://www.youtube.com/watch?v=ykpCWM5DUBY
когато и двата се провалят....