Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Апр 17, 2024 1:41 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 07, 2010 4:26 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
ниско окачване имат UP, AVA Sport и още една-две фирми

с високо окачване са Advance, Gin, Mac Para, Kortel Design и Woody Valley


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 07, 2010 5:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Влизането и излизането от затворените сбруи, които пробвах .. не е никакъв проблем(Ава Спорт Самурай, AI2+, Gin Race ). ако някой не може да влезе в сбруята за 2 сек .. значи не я е настроил като хората .. както е моя случай.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 07, 2010 9:29 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 03, 2005 9:03 am
Мнения: 170
Местоположение: София
Име: Пламен Делчев
DVD написа:
ниско окачване имат UP, AVA Sport и още една-две фирми

с високо окачване са Advance, Gin, Mac Para, Kortel Design и Woody Valley


А това значи ли, че всеки начинаещ или средно напреднал може директно да се метне на една от спортните сбруи? Защо въобще производителите на сбруи си играят да ги делят на "За начинаещи, за напреднали и състезателни"?

А като цени моята класация е (от най-евтини към по-скъпи):
1-во място: АВА
2-ро място: GIN/Karpofly
3-то място: MacPara
4-то място: Advance/UP
5-то място: Woody Valley/Kortel (... гледам обаче, че малко пилоти летят с тях ... сигурно щото са некачествени ... :lol: )

Добре е да се вземе предвид обаче, благинките и пасивната сигурност, която предлагат различните производители ... а разлики има определено ... някои от които се измерват в още кеш.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 07, 2010 10:22 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:07 am
Мнения: 14
Местоположение: Шумен
Аз пък от 13 години си летя с CONTOUR на APCO и нямам никакво намерение да я сменям.
Кеф ти седнал, кеф ти излегнал, кеф ти високо окачване, кеф ти ниско окачване, кеф ти поопънат, кеф ти присвит а и ръчката за парашута е с жило, а не със шпилки.
Интересното е, че височината на окачване може да се променя по всяко време - дори и в полет. Общо 4 вида настройки. Седалището е с ергономичен протектор, има странични протектори и общ седалищно-гръбен airfoam протектор + външна кевларена плата обхващаща долната и задна част на сбруята.
И като бонус, сбруята може да променя дълбочината на сядане без да се пипат другите 4 настройки. Зимен вариант (когато човек е натъгарен с дрехи) и летен.
Няма да ти се отпускат колани, няма ала-бала.
Може и да има някъде, но за 17 години по-добре защитена и в същото време компактна и удобна сбруя не съм виждал, колкото и да се пънат някои.
Проектира я един датчанин през 1997г. - който от няколко години е в контролната комисия на FAI. Евала на пича, сътвори нещо уникално.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 08, 2010 10:07 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
крилата се делят на "за начинаещи", "за напреднали" и т.н. защото се управляват

сбруите за разлика от крилата не се управляват - следователно всеки пилот може да лети на всякаква сбруя и въпроса на каква сбруя да лети всеки един от нас е въпрос на вкус

аз когато си избирах сбруя имах следните изисквания:

1. затворена (заради коленете ми - не исках на 40 г да съм с артрит или нещо друго подобно)
2. удобна
3. здрава
4. с добра спийд система

цената не ме интересуваше защото на практика цените на един и същ клас сбруи са много близки, така че това не беше фактор в избора

първо си купих Gin Genie Race, но след няколко полета с нея разбрах че не е много удобна - аз съм доста едър (190 см, 100 кг) и тая сбруя въпреки че беше L размер ми беше малка - чувствах се като затворник в нея, в полет не можех да си наместя топките, да се почеша и т.н. след няколко състезания започнаха да се проявяват и другите и слаби страни - отвора за спийд-системата се проряза от въженцето защото ролката не беше позиционирана правилно, лентата която държи дъската за краката се разпори от плата за който беше зашита, неопрена на "роклята" много лесно се нараняваше... след като с един шивач оправихме всички проблеми продадох сбруята и си купих Impress2+ и всичко приключи :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 08, 2010 1:00 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 03, 2005 9:03 am
Мнения: 170
Местоположение: София
Име: Пламен Делчев
DVD написа:
сбруите за разлика от крилата не се управляват - следователно всеки пилот може да лети на всякаква сбруя и въпроса на каква сбруя да лети всеки един от нас е въпрос на вкус


Ами за това може да се поспори и съм сигурен, че сбруята също определя поведението на крилото, но аз нямам толкова богат опит за да го потвърдя.

А относно цените, наистина разликите не са чак толкова фрапантни за еднакви класове сбруи, но варират в широкия диапазон 150-400 ЕВРО ...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 08, 2010 1:08 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Моят избор е на аватара ми.:)
Летял съм с доста сбриу и мога да твърдя,
че Импрес2 е най-здравата и удобна такава,
но както каза Даниел всичко е въпрос на личен избор.
Лошото е, че като се пробва подвесна с чохъл много трудно се
постигат приемливи настройки от пърнвите пъти и в началото
всеки модел може да ви се стори неудобен.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 08, 2010 1:40 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
до колкото ми е известно цените са следните:

Impress 2 ~ €700
Kanibal Race ~ €800
Genie Race ~ $900
Tanto ~ €600
X-Rated 4 ~ €700


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 08, 2010 7:05 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
Още един глас за Impress 2, в моя случай се спрях на Impress 2+ заради по-дебелия протектор.
Другите предимства са написани вече :)
Относно влизането в чохъла правилно е написал Songbird, ако не можеш значи не е настроена коректно. Изкарването на краката не е никакъв проблем, става за почти същото време, нужно да пуснеш степенката примерно.

Не бих казал, че се чувствам по-несигурен в затворена сбруя, даже напротив.

И още една добра забележка е тази на Доктора, пробвал съм няколко затворени сбруи и наистина на първи полет може да ти се стори много зле, но като я настроиш според твоето тяло и предпочитания всичко си идва на мястото. Държа да отбележа, че това понякога изисква повечко полети.
В моя случай оптималните настройки ги открих след 10тина полета.

Не пестете пари за сбруя, крилото е консуматив, докато сбруята си остава и една добра сбруя ще си я летите дълги години! :)

И както каза Бончо по-горе... I love it!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 09, 2010 7:46 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Вярно е това за настройките. И на мен ми трябваха, около 10 полета, за да си настроя Импреса, както трябва, но от тогава повече нищо не съм барал по него вече втора година. Трябва да се има в предвид, че тази сбруя, (Импреса) има 8 (осем) места за настройки. :wink: Пиша само за тази, защото останалите просто спряха да ме интересуват. :) И още, аз с Импреса си летя без чувала (чохъла). Нямам и намерение да го слагам. Така се чувствам по свободен.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 12, 2010 9:21 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Темата е хубава и ми е полезна, защото се оглеждам за нова сбруя.

Така, като чета нещо започват да се формира мнение за Адванс и останалите.

Та искам да ви попитам някой летял ли е с тази сбруя?

http://www.advance.ch/PROGRESS.35.0.html?&L=1.

Споделете вашия опит. Един приятел каза, че приличала много на първия Success.

Може и за нея да поразкажете:)

Също исках да ви попитам и за кокпита на Адванс. Как се закача и по - добре ли с адванска сбруя да имаш техния кокпит?

_________________
Eden 4 Orange (оранжевото дяволче)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 12, 2010 2:06 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
Да допълня след вчерашния ми експеримент, че импрес2 с чохъл става и за тандем :D
Малко е трудно, докато си прибереш краката в чохъла, но после е удобно и приятно.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 31, 2010 2:22 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Още търся :)
В Събота гледах XCL MAc PARA http://www.macpara.com/en/xcl.html - хареса ми, че е лека 5,4кг или 5 с карбонова дъска, има три настройки за позицията на сядане - успях за 3 минути да докарам позиция която ми е удобна, изглежда много удобна, дъската и се отделя за да е удобна докато, човек е на земята, ушита е много добре направо впечатляващо (предполагам, че дори в европа а не китай), спид системата е закачена много хитро за степенката. предполагам че цената е разумна. това което ме спира е че няма ABS система. Аз не съм летял с такава система ма съм чувал че клати по-малко и е по-конфортно (което като е турболентно е проблем за мен). Някой има ли мнение по тоя върпос с ABS системата.

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 31, 2010 3:36 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Ангеле .. предполагам визираш това
http://www.paraglidingbg.com/2009/10/19/stability

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Пон Май 31, 2010 3:51 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 15, 2006 5:55 am
Мнения: 39
Име: Димитър Николов
:!:


Последна промяна Edel на Вто Апр 12, 2011 12:19 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов