Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:35 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Проблеми с олекотените крила
МнениеПубликувано на: Пон Май 10, 2010 7:50 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Един ученик новозеландец си купи олекотено крило на фирмата Team 5. Скъсаха му се 2 ребра, без да е стресирал крилото особено. Вероятно от нормална спирала със снижение 10 м/с.
Друг белгиец също спомена за скъсани ребра на олекотено крило на Нивюк в следствие спирала.
...

Проблема според мен не е в изработката, а в използваните олекотени, но и отслабени материали.

Мисля че е тъпо да се пестят 2 килограма за сметка на здравината и качеството на крилото.
По-добре е пара планинарите да си летят нормални крила, а да пестят тегло от сбруята и другите неща.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ds
МнениеПубликувано на: Вто Май 11, 2010 4:55 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
ne e teka spomni si lambadata deto padna :) Niki a;) nedoglejdane marliavost

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 28, 2010 6:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Ученикът с олекотеното крило залепи и заши скъсаниете ребра, но въпреки всичко след последните прелети продължиха да му се късат още ребра т.е. проблема е в дизайна, технологията на изработка и материала, а не просто немарливост на някой шивач.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 29, 2010 8:33 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Понеже съм заклен фен на планината, и аз съм се замислял за олекотено крило. И като всеки планинар си правя сметката преди да тръгна на поход колко килограма ми е багажа.

Каква храна бих ял преди да тръгна, каква храна и какви калории съдържа храната която ще сложа в раницата.

Колко вода да взема взависимост от районите през които ще мина. Някъде ще Ви трябва само една празна пласмасова бутилка от 500мл. Вода в балкана много.

След като си направите цялата тази сметка ще се окаже, че тези два-три килограма които ще спестите от крилото ще са най малкия проблем в багажа Ви. Някои ще кажат: А защо не и тях. Мое мнение е че живота е тежък, но не само тези две кила. Така, че аз лично бих ги носил и не бих правил компромис с крилото и запасния си при условие, че знаете понякога какви са условията в планината.

Не Ви трябва спирала с пропадане 10+м/с за да стане крилото Ви на парцали. Лично аз имах скъсана връв на стабилизатора от рязко излизане от колапс пред южния старт в Шумен на ITV-то, крилото което смятъм за едно от най здравите с които съм летял.

Лично мое мнение е: Не пестете от здравината на екипировката. Може естествено да помислите за по-лека сбруя, която да Ви послужи и за раница в походно положение. Да събира крилото, запасния и останалия багаж. Ето едно клипче на Озон с пример за такава сбруя.

http://www.youtube.com/watch?v=LWvmaxjjNzE

Ще се радвам ако има и други летящи планинари с които да обсъдим темата за или против олекотените крила.

P.S. А колко ли е километража на едно олекотено крило в сравнение с другите, макар че цената май не е по различна.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юли 15, 2010 5:56 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
И аз като отявлен баир-будала често се замислям за някакъв по лек вариянт, особено след последното ми премждие, което приключи преди 2 седмици.
Раницата ми беше 42кг а температурата в Севиля около 40 градуса.
Но като се замисля реално, по добре да не се пести от здравината на крилото и парашута, говорим за максимум 4 кг. по добре е човек да се снабди с олекотена подвесна ревърсъбъл.
Относно другата част от екипировката необходима за разходки в планината аз имам една палатка на HighPeeK minilite която тежи само 1кг и събира 2ма човека или мен и парапланера. Имам и един спален чувал 680гр.
Реално погледнато друго не е необходимом, само 2 чифта дрешки, по възможност олекотени и това е. :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юли 16, 2010 9:06 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Не вярвам всички планински крила да са като това което се е скъсало .. не означава че едно крило като се е скъсало всички останали се късат .

Ученика случайно да не го е прал в пералнята или да е падал в морето ?

и 2 кила са си 2 кила ..то не че в българия има много места на които да се усетят тия две кила но 2 кила са много килограми ..

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юли 17, 2010 1:59 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Прав си мен ако не ми се мъкне понякога не взимам запасния, че е към 2 кила. Иначе съм летял Gin Yety от олекотените няма разлика. Ама това не значи, че аз като не си вземам запасния някой да се води по моя акъл, то всеки сам си взима решенията. Риск печели риск губи- да живее Къци Вапцаров и аз покрай него, айде останете си със здраве.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юли 17, 2010 4:55 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
В същност нали идеята за олекотеното крило е да те прибере и да те свали по-бързо от някъде по-високо. Не е предназначено да правиш прелети по 100 км с него, нито пък акро... Така че може и без резервен. Макар че, има и олекотени резервни по 1 кило, но май са само за едно отваряне. :wink: Сбруята за олекотеното крило също не е предназначена за дълги полети. С две-три ленти през задника и краката едва ли ще летиш с часове.... :roll:
Качваш се на някой връх, а от там хвър-кац и да те няма, вместо да си трошиш коляните капачета, за да слизаш. Това е идеята нали? А не качваш се на някой връх, от там правиш прелет поне 100 км с три-четири часа летене, а накрая малко акро за шоу на тълпите, и чак тогава кацаш, ако не се скъсало крилото вече... :lol: :lol:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юли 17, 2010 8:35 pm 
:cry:


Последна промяна VOX на Съб Авг 07, 2010 1:07 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юли 18, 2010 9:35 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Миналата седмица водих двама германци на Ма-ара. Летяха с Gradient Montana. Не ми се видяха толкова леки тия крила. С моя размар 75-95 са кила тежат 4.1 килограма. Тяхното обурудване тежеше 13 килограма, а моето 17 кила. Естаствено аз имам и запасен, а те не. Четири кила разлика не ми се виждат толкова много. Ще си ги нося. Те се давиха 3 пъти защото им трябват по-силни условия. Аз като прострелка се удавих първия път, но не посмях да повторя. Докато си летях те се качиха още два пъти. Техните крила наистина са предназначени за планинско летене и слабите условия в равнината им дадоха възможност да се налетят когато стана по-термично по обед. Разгледах крилата и не намерих хякаква слаба страна в начина на шиене или в самия плат(техния е 40 на 36 g/m², а моя е 45 на 40 g/m²). Моите върви са спортн, а техните облечени. Оттам идва и разликата от 1,3 кила.
Доколкото разбрах единия е в челните редици на Xalps и стъпалата към старта летяха под краката му. :shock:

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Последна промяна Х А Р И на Нед Юли 18, 2010 10:13 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов