SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Проблеми с олекотените крила
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=14&t=3928
Страница 1 от 1

Автор:  niki [ Пон Май 10, 2010 7:50 am ]
Заглавие:  Проблеми с олекотените крила

Един ученик новозеландец си купи олекотено крило на фирмата Team 5. Скъсаха му се 2 ребра, без да е стресирал крилото особено. Вероятно от нормална спирала със снижение 10 м/с.
Друг белгиец също спомена за скъсани ребра на олекотено крило на Нивюк в следствие спирала.
...

Проблема според мен не е в изработката, а в използваните олекотени, но и отслабени материали.

Мисля че е тъпо да се пестят 2 килограма за сметка на здравината и качеството на крилото.
По-добре е пара планинарите да си летят нормални крила, а да пестят тегло от сбруята и другите неща.

Автор:  THE KITE [ Вто Май 11, 2010 4:55 am ]
Заглавие:  ds

ne e teka spomni si lambadata deto padna :) Niki a;) nedoglejdane marliavost

Автор:  niki [ Пет Май 28, 2010 6:50 pm ]
Заглавие: 

Ученикът с олекотеното крило залепи и заши скъсаниете ребра, но въпреки всичко след последните прелети продължиха да му се късат още ребра т.е. проблема е в дизайна, технологията на изработка и материала, а не просто немарливост на някой шивач.

Автор:  Х А Р И [ Съб Май 29, 2010 8:33 am ]
Заглавие: 

Понеже съм заклен фен на планината, и аз съм се замислял за олекотено крило. И като всеки планинар си правя сметката преди да тръгна на поход колко килограма ми е багажа.

Каква храна бих ял преди да тръгна, каква храна и какви калории съдържа храната която ще сложа в раницата.

Колко вода да взема взависимост от районите през които ще мина. Някъде ще Ви трябва само една празна пласмасова бутилка от 500мл. Вода в балкана много.

След като си направите цялата тази сметка ще се окаже, че тези два-три килограма които ще спестите от крилото ще са най малкия проблем в багажа Ви. Някои ще кажат: А защо не и тях. Мое мнение е че живота е тежък, но не само тези две кила. Така, че аз лично бих ги носил и не бих правил компромис с крилото и запасния си при условие, че знаете понякога какви са условията в планината.

Не Ви трябва спирала с пропадане 10+м/с за да стане крилото Ви на парцали. Лично аз имах скъсана връв на стабилизатора от рязко излизане от колапс пред южния старт в Шумен на ITV-то, крилото което смятъм за едно от най здравите с които съм летял.

Лично мое мнение е: Не пестете от здравината на екипировката. Може естествено да помислите за по-лека сбруя, която да Ви послужи и за раница в походно положение. Да събира крилото, запасния и останалия багаж. Ето едно клипче на Озон с пример за такава сбруя.

http://www.youtube.com/watch?v=LWvmaxjjNzE

Ще се радвам ако има и други летящи планинари с които да обсъдим темата за или против олекотените крила.

P.S. А колко ли е километража на едно олекотено крило в сравнение с другите, макар че цената май не е по различна.

Автор:  Skyhiker [ Чет Юли 15, 2010 5:56 pm ]
Заглавие: 

И аз като отявлен баир-будала често се замислям за някакъв по лек вариянт, особено след последното ми премждие, което приключи преди 2 седмици.
Раницата ми беше 42кг а температурата в Севиля около 40 градуса.
Но като се замисля реално, по добре да не се пести от здравината на крилото и парашута, говорим за максимум 4 кг. по добре е човек да се снабди с олекотена подвесна ревърсъбъл.
Относно другата част от екипировката необходима за разходки в планината аз имам една палатка на HighPeeK minilite която тежи само 1кг и събира 2ма човека или мен и парапланера. Имам и един спален чувал 680гр.
Реално погледнато друго не е необходимом, само 2 чифта дрешки, по възможност олекотени и това е. :wink:

Автор:  Djubaca [ Пет Юли 16, 2010 9:06 am ]
Заглавие: 

Не вярвам всички планински крила да са като това което се е скъсало .. не означава че едно крило като се е скъсало всички останали се късат .

Ученика случайно да не го е прал в пералнята или да е падал в морето ?

и 2 кила са си 2 кила ..то не че в българия има много места на които да се усетят тия две кила но 2 кила са много килограми ..

Автор:  Николай А. Кошаревски [ Съб Юли 17, 2010 1:59 pm ]
Заглавие: 

Прав си мен ако не ми се мъкне понякога не взимам запасния, че е към 2 кила. Иначе съм летял Gin Yety от олекотените няма разлика. Ама това не значи, че аз като не си вземам запасния някой да се води по моя акъл, то всеки сам си взима решенията. Риск печели риск губи- да живее Къци Вапцаров и аз покрай него, айде останете си със здраве.

Автор:  ВладиЧ [ Съб Юли 17, 2010 4:55 pm ]
Заглавие: 

В същност нали идеята за олекотеното крило е да те прибере и да те свали по-бързо от някъде по-високо. Не е предназначено да правиш прелети по 100 км с него, нито пък акро... Така че може и без резервен. Макар че, има и олекотени резервни по 1 кило, но май са само за едно отваряне. :wink: Сбруята за олекотеното крило също не е предназначена за дълги полети. С две-три ленти през задника и краката едва ли ще летиш с часове.... :roll:
Качваш се на някой връх, а от там хвър-кац и да те няма, вместо да си трошиш коляните капачета, за да слизаш. Това е идеята нали? А не качваш се на някой връх, от там правиш прелет поне 100 км с три-четири часа летене, а накрая малко акро за шоу на тълпите, и чак тогава кацаш, ако не се скъсало крилото вече... :lol: :lol:

Автор:  VOX [ Съб Юли 17, 2010 8:35 pm ]
Заглавие: 

:cry:

Автор:  Х А Р И [ Нед Юли 18, 2010 9:35 am ]
Заглавие: 

Миналата седмица водих двама германци на Ма-ара. Летяха с Gradient Montana. Не ми се видяха толкова леки тия крила. С моя размар 75-95 са кила тежат 4.1 килограма. Тяхното обурудване тежеше 13 килограма, а моето 17 кила. Естаствено аз имам и запасен, а те не. Четири кила разлика не ми се виждат толкова много. Ще си ги нося. Те се давиха 3 пъти защото им трябват по-силни условия. Аз като прострелка се удавих първия път, но не посмях да повторя. Докато си летях те се качиха още два пъти. Техните крила наистина са предназначени за планинско летене и слабите условия в равнината им дадоха възможност да се налетят когато стана по-термично по обед. Разгледах крилата и не намерих хякаква слаба страна в начина на шиене или в самия плат(техния е 40 на 36 g/m², а моя е 45 на 40 g/m²). Моите върви са спортн, а техните облечени. Оттам идва и разликата от 1,3 кила.
Доколкото разбрах единия е в челните редици на Xalps и стъпалата към старта летяха под краката му. :shock:

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/