Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 3:43 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Advance Epsilon 6
МнениеПубликувано на: Чет Авг 12, 2010 12:50 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:50 pm
Мнения: 20
Местоположение: Улм - Германия
Някой от вас да лети с епсилон 6?
В момента летя с Алфа 4 (от 2008 година, когато изобщо започнах да се занимавам с парапланеризъм), което си е чисто DHV 1 и искам да мина на възможно най-добродушно крило в клас 1-2, което все пак да е с по-прецизно управление (Алфата е доста тромаво крилце). Мислих си за Текила 2, обаче тук ми казват, че разликата по отношение на тромавостта с Алфа 4 не била голяма.
Естествно ще пробвам крилото, но много често в зависимост от времето човек не може да види всички отрицателни и добри черти в рамките на 1 или 2 пробни полета (ще успея да направя максимум 2 полета на планински старт в Алпите).
Преди 10 дена изпробвах Wild Cat (Icaro). Направих 6 полета на лебедка в сравнително термично време и чак на 5тия и 6тия забелязах, че крилото не е за мен. Нестабилно (за моите представи) с издърпани уши, ушите се оправят без помощ чак след 5-6 секунди. На последния полет получих 70% колапс, който доста трудно оправих, след като пререагирах (явно не съм дораснал за това крило). Иначе термиките се центрираха идеално.
Описвам тези неща за да получите повече информация за досегашното ми ниво.

Предварително благодаря за мнения

_________________
http://www.bochev.de


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 12, 2010 4:05 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Ясно е, че си фен на крилата на Адванс и има защо. Който е имал крило на тази фирма знае за какво става въпрос. Аз съм имал Епсилон 1, имам и около 2 часа с Епсилон 3. Помежду им голяма разлика няма, е вярно с 6-ца не съм летял. Може съвсем скоро и то да ти се стори тромаво. Има хубави нови неща на Gin, Ozone, Sungliders. Поразгледай ги.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 12, 2010 5:11 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
Юри Дудев от Русе може да ти даде информация за прехода от dhv 1 към Epsilon 6 :)
Към настоящия момент си лети щастливо с него след кратък опознавателен период.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Advance Epsilon 6
МнениеПубликувано на: Пет Авг 20, 2010 12:54 am 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
el_dentista написа:
Някой от вас да лети с епсилон 6?
В момента летя с Алфа 4 (от 2008 година, когато изобщо започнах да се занимавам с парапланеризъм), което си е чисто DHV 1 и искам да мина на възможно най-добродушно крило в клас 1-2, което все пак да е с по-прецизно управление (Алфата е доста тромаво крилце). Мислих си за Текила 2, обаче тук ми казват, че разликата по отношение на тромавостта с Алфа 4 не била голяма.
Естествно ще пробвам крилото, но много често в зависимост от времето човек не може да види всички отрицателни и добри черти в рамките на 1 или 2 пробни полета (ще успея да направя максимум 2 полета на планински старт в Алпите).
Преди 10 дена изпробвах Wild Cat (Icaro). Направих 6 полета на лебедка в сравнително термично време и чак на 5тия и 6тия забелязах, че крилото не е за мен. Нестабилно (за моите представи) с издърпани уши, ушите се оправят без помощ чак след 5-6 секунди. На последния полет получих 70% колапс, който доста трудно оправих, след като пререагирах (явно не съм дораснал за това крило). Иначе термиките се центрираха идеално.
Описвам тези неща за да получите повече информация за досегашното ми ниво.

Предварително благодаря за мнения


А мен ме интересува колко тромава е алфата в сравнение с брайт-а на градиент?!

ако някой е летял и на двете крила .. нека да сподели?!

коментарите, които съм чела са повърхностни, и общо взето казват, че брайта е по-швратлив от алфата, която била като дюшек. Но аз си летя от както се помня на 1-чка и не съм забелязала брайта да ми е като дюшек, че да направя разлика, защото пък в същото време не съм летяла алфа!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 25, 2010 2:16 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 10:50 pm
Мнения: 20
Местоположение: Улм - Германия
Първо благодаря за отговорите, а сега ето и моите впечатления след четиридневно тестване на какво ли не :)
Изпробвах Tequila 2 (M), Epsilon 6 (26) и Chilli 2 (M)

През два от дните времето беше много добро за полети, термично. Не мога да кажа, че намерих голяма разлика между Текила и Алфа, с иълкючение на това, че ушите на текилата са склони да трептят при влизане в термика и при уинговер, но крилото си е добродушно. разчета за кацане - като при алфата т.е. Текила няма много по-добър глайд. Изработката на Адванс е определено по-добра (поне като гледах шевовете, вървите и материала).
Разликата между Епсилон и Алфа вече е по-осезателна. Епсилон е доста по-чувствителен на управление с тяло, позволява доста прецизни завои. Проблемът беше по-скоро в това, че на 26 съм му над горната граница и го товаря доста, което и се усещаше доста при нормален глаид.
Изработката на Адванс се познава от далече и там нямам какво да кажа.
Крилото което на мен най-добре ми пасна е Чили 2 (М). Прецизно управление, добър глаид (товаря го горе долу в средата на диапазона). Много добре се управлява с тяло. При гръбен старт също ми харесва повече от епсилона - вероятно заради Jet-Flaps, не съм сигурен, но дори и при слаб вятър имах повече време да огледам крилото преди да съм се обърнал. Ушите излизат няколко припомпвания, но пък от друга страна веднъж сложени няма нужда да ги държиш постоянно. След колапс е доста по-динамично от алфата, но е в рамките на предвидимото. За разлика от Епсилон, изисква доста по-силен натиск върху управлението (след 2 часа полет го забелязах). Изработката не отстъпва много на Адванс. Галерийните върви са без обшивка, но въпреки това изглеждат стабилни. Твърди се, че не са толкова светочувствителни както е било преди с необлечени върви, но по този въпрос не съм специалист. С Чилито въртях като за край 45 минути над черния покрив на една болница, над която обикновено с Алфата минавам транзит защото не мога да центрирам термиката.

Решението обаче е следното - оставам за сега със старото си крило за още поне 1 година. Тестването на различни крила ми подейства отрезвяващо. В 80% от случаите дали ще се задържа дълго във въздуха зависи от мен и не толкова от крилото. Епсилон и Чили са много добри крила за класа си, повратливи са, но си искат летене, повече рефлекси от единиците и умна глава. След последния полет бях супер накефен, но все ми се въртеше образът на един съученик, които казваше: "На крива ракета и космосът и е крив". Така че продължавам да събирам опит, а до година пак ще си помисля.
За сега пасивната сигурност ми остава приоритет.

_________________
http://www.bochev.de


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 25, 2010 3:29 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
el_dentista написа:
В 80% от случаите дали ще се задържа дълго във въздуха зависи от мен и не толкова от крилото.


Това трябваше да го напишеш в BOLD. :D

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 30, 2010 4:22 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Авг 24, 2006 9:09 pm
Мнения: 198
Местоположение: Холандия
el_dentista написа:
Първо благодаря за отговорите, а сега ето и моите впечатления след четиридневно тестване на какво ли не :)
Изпробвах Tequila 2 (M), Epsilon 6 (26) и Chilli 2 (M)

През два от дните времето беше много добро за полети, термично. Не мога да кажа, че намерих голяма разлика между Текила и Алфа, с иълкючение на това, че ушите на текилата са склони да трептят при влизане в термика и при уинговер, но крилото си е добродушно. разчета за кацане - като при алфата т.е. Текила няма много по-добър глайд. Изработката на Адванс е определено по-добра (поне като гледах шевовете, вървите и материала).
Разликата между Епсилон и Алфа вече е по-осезателна. Епсилон е доста по-чувствителен на управление с тяло, позволява доста прецизни завои. Проблемът беше по-скоро в това, че на 26 съм му над горната граница и го товаря доста, което и се усещаше доста при нормален глаид.
Изработката на Адванс се познава от далече и там нямам какво да кажа.
Крилото което на мен най-добре ми пасна е Чили 2 (М). Прецизно управление, добър глаид (товаря го горе долу в средата на диапазона). Много добре се управлява с тяло. При гръбен старт също ми харесва повече от епсилона - вероятно заради Jet-Flaps, не съм сигурен, но дори и при слаб вятър имах повече време да огледам крилото преди да съм се обърнал. Ушите излизат няколко припомпвания, но пък от друга страна веднъж сложени няма нужда да ги държиш постоянно. След колапс е доста по-динамично от алфата, но е в рамките на предвидимото. За разлика от Епсилон, изисква доста по-силен натиск върху управлението (след 2 часа полет го забелязах). Изработката не отстъпва много на Адванс. Галерийните върви са без обшивка, но въпреки това изглеждат стабилни. Твърди се, че не са толкова светочувствителни както е било преди с необлечени върви, но по този въпрос не съм специалист. С Чилито въртях като за край 45 минути над черния покрив на една болница, над която обикновено с Алфата минавам транзит защото не мога да центрирам термиката.

Решението обаче е следното - оставам за сега със старото си крило за още поне 1 година. Тестването на различни крила ми подейства отрезвяващо. В 80% от случаите дали ще се задържа дълго във въздуха зависи от мен и не толкова от крилото. Епсилон и Чили са много добри крила за класа си, повратливи са, но си искат летене, повече рефлекси от единиците и умна глава. След последния полет бях супер накефен, но все ми се въртеше образът на един съученик, които казваше: "На крива ракета и космосът и е крив". Така че продължавам да събирам опит, а до година пак ще си помисля.
За сега пасивната сигурност ми остава приоритет.



Викторе,

Аз летя на Epsylon 5 и съм много доволен от нея. 6-тицата е просто малко по-добър вариант на 5-цата, като при 6-цата именно управлението е направено по-директно.

Но на твое място именно заради проблема с килограмите бих тествал и NOVA Mentor или Mentor2, крило което като показатели за пасивна сигурност е досущ като Epsylon, но би ти паснало по-добре погледнато откъм килограми. Казвам ти го защото съм се сблъсквал със същия проблем.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 30, 2010 11:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
http://www.youtube.com/watch?v=sxr237N4y4M

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ?
МнениеПубликувано на: Вто Авг 31, 2010 10:44 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 12:39 pm
Мнения: 206
Местоположение: Варна
Име: Адриан Атанасов
:shock: :shock: :shock: Това абсолютно идиотско ли беше или аз, защото съм новобранец нещо не го разбирам :? Първо помислих, че иска да го държи на земята, защото се учи, после останах потресен.

_________________
Ozone Mantra M6 - червено-черно-бяло
Ozone Zeno - синьо-бяло
Element AIR - Tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 31, 2010 11:44 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Това беше супер опасно и ултра мега голяма глупост, което го направиха!!!!!! Височината беше напълно достатъчна за да се пребият, ако крилото беше трепнало нещо!!! :evil: :evil:
Не знам кой се опитваха да впечатлят?!?!

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 31, 2010 8:53 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Окт 29, 2009 10:00 pm
Мнения: 89
Местоположение: Балчик
Поне да беше с някоя мацка...

_________________
Веселин Великов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 01, 2010 8:00 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
adit0, щом си разбрал, че е абсолютно идиотско значи не си съвсем новобранец да ти кажа. Ако съм член от комисията която раздава лицензиите, на тия двамата веднага бих им ги взел, ако изобщо имат такива.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 01, 2010 12:02 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
По подобен начин се стига до първия в България смъртен случай с парапланерист. В началото на деветдесетте години (не помня точно коя година) на Расник ... Никога не правете такива неща.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2010 7:32 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
songbird написа:
http://www.youtube.com/watch?v=sxr237N4y4M


ужасссссссс :shock: :shock: :shock:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 03, 2010 9:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
Относно клипа-
пише,че това са Марио и Валтер, най-вероятно става дума за Марио Едер и Валтер Холзмюлер.Летят откакто има парапланеризъм,тест пилоти,имат световни купи (от преди повече от 15 години).Общо взето знаят какво правят,но не бива да им се подражава
:lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов