Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:16 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Проблем с върви
МнениеПубликувано на: Съб Фев 05, 2011 2:54 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 12:25 am
Мнения: 99
Местоположение: Пловдив
Здравейте летящи приятели:)

Както рано или късно се случва на всички, наскоро ми се наложи да сменя няколко върви протрити на камъни по стартовете - най-горни разклонения на Б линия и на управление.

Проблема с който се сблъсках е следния - вървите, които получих от производителя не съответстват на размера на моите, както и на каталожните размери.

Разминаването от каталога и реалните размери на новите върви за управленията е 3мм за едната и 7мм за другата. Това допустима разлика ли е или да ги връщам??? Тези не съм ги сложил.

Б линията, която смених, за всеки случай е в мен и след като я измерих дава отклонение от 1.5 см от каталожната дължина...новата с която я смених не съм мерил, но беше малко по-дълга от старата, като на око разликата е отново в порядъка на 3-5мм.

Върпроса ми е:

*възможно ли е вървите ми да са се свили с цели 1-2 см? (крилото е мокрено на SIV, но пък за сметка на това уж правя някакви фигури с него и би трябвало да е обратно)

* знам, че някои материали за върви вместо с времето да се разтягат, се свиват, но по тази логика, при положение, че няма начин да са се свили равномерно, крилото ми би трябвало да е тотално разтримовано, а аз не мога да усетя разлика в полет. До колко е опасно това и какви мерки мога да взема, за да си реша проблема???

Ще помоля за коментари от хора които имат реален опит с върви, за да не размиваме темата, а да се получи дискусия полезна и за други пилоти, които се сблъскват с подобни дилеми.

Поздрави!

_________________
Чаво

дилър за България на Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проблем с върви
МнениеПубликувано на: Съб Фев 05, 2011 9:26 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Колкото по-натоварена е линията, толкова по-малко се свиват вървите. От това следва че най-малко се свива B редицата, след нея А, C и D. На едно от крилата ми D редицата се беше свила над 5 см. а най-голямото му мокрене беше при влизане в облак. Същото отношение е и при вървите от центроплана към ушите. Ако летиш с уреди това може да го усетиш с намаляването на скороста на крилото и олекването на управленията. Но с управленията е по-трудно, защото това става постепенно и човек постепенно свиква. Разлика има и от вида на вървите. Спортните върви се свиват по малко, но ако се има предвид на кои крила се слагат и те трябва да се мерят от време на време. Като цяло най-големия враг на вървите е влагата. Най-доброто сушене е когато са натоварени. Или ако си седнал в язовира, после по-добре направи един полет с крилото без да го мокриш, отколкото да го простреш да съхне в ненатоварено положение. Дано съм бил полезен.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проблем с върви
МнениеПубликувано на: Съб Фев 05, 2011 11:29 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Чочо сан, слагай вървите и не се коси.

1. Допустимите разлики са до 1,5 см. В този допуск вървите се считат за точни. Естествено, колкото по-малка е тази разлика е по-добре.
2. Ти няма как да определиш дали връвта е с 3мм по-къса или по-дълга от размера. Причина за това е начина по който ги мериш.
3. Вървите е възможно да се свият не само с 1-2 см, а с 4-5см и повече.
Скъсяването на вървите се влияе от полиестерната обвивка. Най-чуствително това се забелязва в D редицата.
Първия сигнал за скъсени върви е когато вдигнеш крилото и не иска да върви добре напред, а във въздуха скоростта ти е ниска. Или казано, "Абе това крило какво му става, защо не иска да тръгне, защо не върви...?"

ВАЖНО!!!
Спортните върви, които са от кевлар не се свиват, нито разтеглят. Промяната в дължината се получава от ухото на връвта и то при тези, които не са шити.
Напоследък започна използването и на голи върви от dineema.

Ама много съм писъл в този форум за вървите.

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проблем с върви
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 11:56 am 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
Хаджията написа:
2. Ти няма как да определиш дали връвта е с 3мм по-къса или по-дълга от размера. Причина за това е начина по който ги мериш.

Ако не е тайна, някой знае ли какъв е правилният начин за мерене на върви :wink:
Тук - "http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=14&t=1453&start=45", Ivko е дал много хубаво филмче в което от 3:00 до 3:27 се вижда, че вървите се мерят при определен опън.
Интересно с колко килограма опъват връвта при измерването и :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=Dwe3iQx46lc

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Последна промяна Petyof на Нед Фев 06, 2011 12:24 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проблем с върви
МнениеПубликувано на: Нед Фев 06, 2011 12:10 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Няма да ти кажа :wink: :wink: :wink:

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проблем с върви
МнениеПубликувано на: Пон Фев 07, 2011 10:39 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
Хаджията написа:

ВАЖНО!!!
Спортните върви, които са от кевлар не се свиват, нито разтеглят. Промяната в дължината се получава от ухото на връвта и то при тези, които не са шити.
Напоследък започна използването и на голи върви от dineema.

Ама много съм писъл в този форум за вървите.


Би било прекрасно ако беше истина!!!!!
C и D линията на компетишъните се скъсяват и то доста сериозно.Особено при мокрене след като изсъхне кевлара се скъсява . Достатъчно е да се влезе в облак . Добре е да се проверяват на 70-80 часа!!!

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проблем с върви
МнениеПубликувано на: Вто Фев 08, 2011 11:04 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Аз да споделя, така от личен опит.
Вървите се свиват, особено след цопване в морето и последвалото пране със сладка вода, ;)
При това се свиват неравномерно, за да съм сигурен че всичко е нормално, правя следното:
Разтягам всяка връв с натоварване от 20 кг за по 5 сек. това правя като прекарвам едно въженце през ролка заачена на някой клон или нещо подобно, и в единия край връзвам тежеста, а в другия окачвам колана. След което последва дълго и мъчително изтегляне на всяка една връв, като я хващам и повдигам тежеста с нея. Хващам връвта за ухоти с ковто се съединява с дръгите върви и така първо с единия колан и после с другия.
След като приключи процедурата с разпъването, хващам симетрично двата колана например с карабинер и ги фиксиран за нещо неподвижно, след това започвам да сравнявам дължината на вървите лявото и дясното полукрило. Това правя като първо хващам най-вътрешните А-върви, там където са прикрепени за крилото и отпускам тежеста си назад, след това по-външните и т.н.
Това правя и със останалите линий B,C,D и управленияа.
По този начин най-добре се вижда дали има разминаване при лявото и дясното полукрило, съоъеетно дали е нарушена симетрията.
Ако имам връв за смяна, преди да я премеря съшо я разпъвам и я меря когато е под напрежение с тежест от 5 кг. След като измеря дължината и в милиметри се обаждам на Данчо или Митко във Варна ( ELEMENT ) и си поръчвам две върви, една за лявото и едназа дясното.
Сменям ги винаги огледално, защото може моите да са от различен материял с различни характеристики и с времето да се получи разминаване.

Това правя Аз, и не твърдя че е най-правилното, просто ми се струва логично и работи добре при мен.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проблем с върви
МнениеПубликувано на: Сря Фев 09, 2011 10:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 12:25 am
Мнения: 99
Местоположение: Пловдив
мерси много за мненияте и на Петьо за обяснението как се разпъват и мерят. ще го пробвам преди активно да започна да летя този сезон:)

айде

_________________
Чаво

дилър за България на Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов