Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:18 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2011 12:46 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Неделята със Ставел направихме първи тестове на Фаер 3-ката.
Като за първи проби, смятам резултатите са повече от задоволителни. :D

leonardo/flight/1441 /непълен запис от 283 км/
leonardo/flight/1455


Като усещане, крилото се държи доста по-различно от всичко на което съм летял досега.
Много лесно управляемо, типичен термичар. В качването се ускурява и тръгва напред.
Проявава опасна склонност да се самоцентрира в термиката, което леко депресира пилота
и го кара да се чувства някак излишен. :lol:

Много стабилно. За 7 часа в умерено турбулентни услоия на силен вятър - нито един колапс.
Единствено дразни наличието на шляпане в ушите при излизане в граничните зони
на термиката. Това не променя траекторията на полета и коригирането му е въпрос на тримовка.

Върти много плоско. Минималното пропадане наистина е минимално.
Запазва енергията в завоя и ти позволява да катериш в балони,
в които със стария си Фаер ще съм с -0,2 надолу.

В силните качвания също няма проблеми. Може да върти доста тясно, ако се наложи.
При влизане се ускорява напред и нагоре. Няма тенденция да се клати напред назад.
Стои доста солидно над главата ти.

На трим лети с около 39-40. При наближаване на термика завива към нея и се ускорява. :D
Ако дръпнеш едното управление в качването и го задържиш фиксирано без да променяш
нищо се случва следното. При първия завой към центъра на термиката само разширява
и със всеки следващ завой се самоцентрира, докати стигнеш зоната около ядрото.
Това се случва без никаква намеса на пилота. Нито тяло нито управления.

На спид профила се опъва. Скоростта се увеличава бързо с леко гмуркане.
Спид системата е изключително лека като услия и много ефективна.
Наблюденията ми са до 50 процента. Лесно се управлява с Б коланите.
На спид стои още по-стабилно от трим или на убрани управления.

При кацане установих, че сривната точка се достига трудно
и с известно забавяне.
Позволява дълбоко дърпане на управленията.
Просто крилото не му се каца, иска да лети.

В заключение мога да кажа, че като изключим лекото шляпане на ушите,
крилото е перфектно. Данчо и Митко са сътворили едно бижу, което убеден съм
ще ни радва дълго време.
Качтвено ново усещане за летенето.
Горещо го препоръчвам на всеки.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +17 / -0 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2011 8:21 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Браво на тестовите пилоти и на Елемент. Може би това е първата фирма която с тестов полет е направила и национален рекорд. Браво и много поръчки от страната и чужбина.

P.S. Много ми е интересно кой е мераклията да слага минуси кагато някой похвали български пилот и екипировка. Зависта е голяма явно. Но каквото и да прави това си е изцяло българско.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Последна промяна Х А Р И на Вто Апр 19, 2011 1:49 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2011 8:56 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Мисля, че най-хубавото е тясната връзка между Element (Данчо и Митко) и пилотите. В другите страни фирмите производители се надуват и крият зад маркетинг образи, докато при нас отношенията са чисти. Резултата от това ще бъдат още много знания и хубави преживявания.
От няколко години се замислям по въпроса за склонността на едно крило да се самоцентира в термика. При едни го има при други не. Като си напиша домашното ще се отида при Данчо за още въпроси и отговори.
...
между другото според мен тази тема е за форума "Екипировка"

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2011 9:39 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Да, видях си грашката, но след като я публикувах.
Моля, нека модераторите я преместят в "Екипировка".

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2011 7:44 am 
Offline

Регистриран на: Пет Май 08, 2009 6:50 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
Хари, ето коментар на един набеден пилот - паратеч2/Пешо Молекулата/:
Petar Kovachev: Ас ене отлетях се тез 2 дни и разбрах мноооого неща,та ти да не си си помислил че като попрелитваш си топ пилот? знаеш ли колко още трябва да се лети и то не само по уикендите за да се добие опит?а да не ти казвам наще елементи какви запорожеци са, е не са трабанти това е успокояващото!та не деи дуи бузи с тез огромни бавноподвижни чаршафи от които можеш да желаеш само сигурност,кокло имам да ти разказвам,ама ти ще се защитиш в опит на самозащита без аз да те нападам просто превантивно за да ти е спокоино на душата като ще ми кажеш че аз нищо не разбирам, но уви така само ще заблудиш себе си за свое успокоение,
[8:58:55 AM] Petar Kovachev: джина ми които бе 1ка се движеше с 36-38км в час а елемента се движи с 22- 26км в час.на другия ден бях с п45 и то показа 36-38км в час и аз издивях, каде е сега АС ен аз незнаещия с лошите уреди на гармин маи сега и уредите за теб ще са дефектни???
[9:00:37 AM] Petar Kovachev: страхотно е крилото, българско от свога!!!
[9:00:53 AM] Petar Kovachev: своге
[9:08:40 AM] Petar Kovachev: виждаш не го плюя само хубави неща говоря за него, страхотно крило!булгаристан крило отвсякаде стърчат конци от него , карфици бол,едно с едно не си приличат всяко има свои кавества при производството им от един и същ модел всяко лети по различен начин,да ти разказвам ли още
[9:13:01 AM] Petar Kovachev: нямаш база за сравнение за това си го възкачил на пиадестал и постоянно го величаеш я ела да ти дам ама на сопот п45цата да литнеш и да ти се дръпне лаиното и ти гарантирам че вече ще има обява за продажба на елемент в скаиномад,
[9:14:39 AM] Petar Kovachev: ходи вземи успокоителни сега преди да ми одговориш ((ro

Ето един неблагодарник, на който Данчо и Митко му направиха безброй услуги...ето това е неговия отговор..."храни куче да те лае"!

_________________
airwolf

We do not need better wings, we need better weather conditions!

Assen


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2011 10:12 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Аз съм летял две години на Паратеч П 60 и две години вече летя на Елемент Еър. Елемента е в пъти по-добро крило от Паратеча и по-летящо, и по-сигурно.
Паратеч П 45 е клас 1-2. Какво му е толкова страшното на летенето с него, че нещо не схващам!?!? :roll:
Но да не спамим повече темата за новият Елемент и да не пълним форума с глупости.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Чет Май 12, 2011 12:38 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 2:10 pm
Мнения: 497
Местоположение: Varna
Въпрос: Какви са крилата, с които са направени трите най-дълги прелета в България?
Нямам повече въпроси.
;)

_________________
Ozone Mantra M6
Element Air4+


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Чет Май 12, 2011 7:17 am 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Поздравления на Доктора, Жиро и Ставел за чудесните прелети и интересни разкази!

Първите впечатления от Element FIRE 3 се потвърдиха и на първото му участие в състезание. Останах много доволен когато видях Даниел да пристига първи над Равнец, а Ясен трудно да го догонва с новия Boom 8. Течо пристига 15 минути преди всички на Калофер но от бързане не затваря задачата. В крайното класиране първи станаха бавните пилоти, с по-предпазлива тактика.

Приемам изцяло критиката на Петър Ковачев, че крилата Element "едно с едно не си приличат всяко има свои кавества при производството им от един и същ модел всяко лети по различен начин". Такава е и нашата цел - да предлагаме уникални крила за конкретния пилот и неговите предпочитания. Който желае конфекция от Китай и Виетнам - има много други производители, светът е шарен.
Говорих с Петър и останах изумен, че не прави разлика между въздушна и наземна скорост, измерена с GPS. Моля някой негов познат да му обясни нещата преди да е влязъл в раздела Инциденти.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +15 / -0 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Съб Май 14, 2011 7:58 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Все едно да сравняваш как лети тухла спрямо безмоторник. Летял съм Еър и ако не бяха финансовите въпроси оттдавна щях да летя с някое от произведенията на Елемент. То се знае, щеше да е новата 3-ка. Нея пък мога да я сравнявам само с Мантрата на Озон. Кои са тези Паратеч, че нещо не ги виждам в класациите. Като им гледам данните - пълна трагедия. Не всичо швейцарско е като шоколада и часовниците.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Съб Май 14, 2011 10:49 am 
Offline

Регистриран на: Съб Фев 05, 2011 3:02 pm
Мнения: 81
Местоположение: Алпите
Име: Ивайло Митев
Здравейте,

първо моите уважения и респект за Данчо!
Изображение

Искам да попитам нещо, Данчо има ли статии по чуждата специализирана преса за вашите крила?
Много от немско говорещите летящи тук четат и се доверяват на мнението на списанието Thermik, та моя въпрос е пробвали ли сте да им пратите едно тест крило за да понапишат нещо? Честно казано не знам как точно функционира при тях избора на тест крила, но предполагам, че няма да са незаинтересовани когато видят резултатите(не че разбирам много).
Със сигурност ще е интересно да се прочете нещо за вас и крилата от БГ, а не само за AVA-Sport.


Още много нови рекорди през сезона,
Ивайло.

П.П.: Отдаван ме гризат тези въпроси. :?: :roll:

_________________
Крило: 777 - Rook2 S - Lilac....................................XContest - Ivko
Сбруя: Woody Valley GТО Light - S......................... Страницата на Клуба ни.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Пон Май 16, 2011 3:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Fire 3 е доста приятно крило за летене... до колкото мога да имам мнение от два полета то е следното:

1. много лека спийд-система - мога да кажа че почти нямам нужда вече от рачет-блоковете които си сложих в сбруята
2. вози меко - на всички предишни крила с които съм летял съм изпитвал буквално удари когато влизам в силна термика! при това крило не е така вероятно защото има малко върви и много лати които се огъват при натоварване - влизането в силни термики в плавно, без скачане напред или пък зависване назад - крилото си остава само над главата
3. доста стабилно на спийд-система - през тези два полета натисках най-много до 60%, но не усетих никакви признаци за нестабилност! крилото е тримовано за въртене на термики, така че при прелитанията между термиките задължително трябва да се натиска поне 20% (това е нормалния режим на летене на крилото - нека Данчо да каже точно на колко % го е проектирал) и в този полетен режим е по-стабилно отколкото на нулево положение на тримерите и спийд-системата
4. понеже е с два реда върви е все едно дали работиш с тримерите или натискаш спийд-системата, управлява се добре с дърпане на Б-коланите
5. при въртене на термика няма нужда да се работи с външното управление
6. ушите колапсират лесно, но се усеща когато спират да имат подемна сила и имаш време за реакция да ги обереш за да предотвратиш колапса
7. като летателни качества изглежда да е на нивото на останалите "топ" крила - нямахме възможност да се гоним с другите крило до крило, но на следващите състезания и това ще се изясни - с Доктора решихме да отидем на PWC-то в Байраморен
8. с тримерите се работи трудно защото са под голямо натоварване - ще видим как ще е след като ми оправят коланите (като сложат още една степен на полиспаста)

в общи линии съм много доволен от крилото - разликата в летенето спрямо предишното поколение крила е драстична!!!


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Вто Май 17, 2011 8:29 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
От преди няколко дни с Данчо сложихме антиспид :) .
Това е единична полиспасна система на -Б колана, по подобие на спида на а-коланите,
но с една ролка. Дръжките са твърди, къси около 6 см за захват с 2-3 пръста.
Използват се подобно на спирачките, които през това време ти стоят нахлузени на китките.
Спид системата стои натисната, а крилото се коригира и управлява с тия допълнителни управления.
Доста ефективен метод и удобен. При тая лека спид система и наличието на такава система смятам,
че ползването на тримерите ще се ограничи само до леки корекции на трима по желание на пилота според деня.
Като направя снимки, ще ги постна тук да добиете по-пълна представа.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Пет Май 20, 2011 6:47 am 
Offline

Регистриран на: Нед Май 02, 2010 7:41 am
Мнения: 42
привет на всички тук,останах изумен като ми казаха че личната ми кореспонденция в скаипа с АС ен урманов (от АС-велик пилот) е публикувана тук?! но много ми е интересно защо не е публикувал остатъкът от кореспонденциятя ни? още веднага се усеща в писанието ми към него че аз се базикам с него, проблем си е за него че тои си се връзва и подскача с което ми носи на мен невероятен психологически гъдел.Лично аз нямам НИКАКВИ забележки към ЕЛЕМЕНТ!!! още повече в Албания това крило ми спаси задника! а що се касае за п45цата вече има инструктор които може да даде точни мнения за него,Стефан Милушев!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -6 
 
 Заглавие: Re: Element FIRE 3
МнениеПубликувано на: Пет Май 20, 2011 2:36 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Момче, явно ти трябва инструктор.
1. Обърни се към някой инструктор от твоя край, да те понаучи малко как се работи с GPS и каква е разликата м/у двете скорости както ти е препоръчал Данчо по-горе.
2. Не говори пред трети лица срещу когото и да е. После човека може и да ти помогне. Има хора които ще ти помогнат въпреки, че си приказвал срещу тях.
3. Радвай се и на малкото което си постигал. Важното е често да се случва, а не един път в живота. Тогава е случайност.
4. Старай се да бъдеш по-добър от най-добрия. Така ще изпревариш тези пред теб. Не само в летенето. По -добре 5 пъти бавно до финала, отколкото 5 пъти бързо до средата. За това питай Ясен Савов, Доктора и др. топ пилоти.
5. Чуй какво ти казват хората, някой ден ще разбереш, че са били прави, ако си жив.

P.S. А за личната информация: Тя престава да е лична, когато говориш за хора които не присъстват, и нямат възможността да се защитят. Лична е, когато говориш за себе си. Твоите лични данни са лични и др. подобни от рода.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -2 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов