Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Апр 17, 2024 12:08 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: По-голям запасен паршут?
МнениеПубликувано на: Сря Юли 27, 2011 11:54 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
прокарва се идеята, че е добре човек да си вземе по-голям запасен парашут от колкото "нормален". аз си мисля, че може да е по голям, но да се влиза в долната теглова граница допускана от производителя.
Какво мислите колеги?
Някой да не би да мисли, че е по-добре да се вземе по-малък или че размера няма значение?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: По-голям запасен паршут?
МнениеПубликувано на: Чет Юли 28, 2011 7:42 am 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Аз се ръководя от правилото,че запасният трябва да е с 20 процента запас спрямо пълното полетно тегло- т.е. пълно полетно тегло 100 кг- запасен до 120кг.
Отвярях запасен ,който мисля по данни беше до 100 кг ,при полетно тегло 90 кг и си спуках прешлен,заради птропадане от -6,7 м/с,което не мисля,че е нормално ,въпреки маховете,които се виждат на видеото.

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: По-голям запасен паршут?
МнениеПубликувано на: Чет Юли 28, 2011 5:18 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Цитат:
Размера няма значение - важното е да е голям! - женска мъдрост
:)

Не съм виждал запасен с долна граница - всъщност мисля че само джин имаха упомената такава и мисля че тя беше към 50 кг. Ако пълно полетно тегло си 50 кг., силно вероятно е да имаш проблеми с намирането на крило (вероятно е и да имаш анорексия). Запасният не е крило което да трябва да влиза в стандарти и да е по-нестабилно при ненатоварване. Ненатовареният запасен би трябвало просто да се отваря малко по-бавно и то при "лабораторни" условия. Всъщност скороста на отваряне зависи главно от ситуацията в която сме и много по-малко от теглото ни.
От друга страна по-големият запасен има нужда от малко повече време за да се изпъли и отвори, но за сметка на по-ниското пропадане, времето на отваряне е незначително по-голямо според мен.
Моят запасен е до 140 кг. пълното ми полетно тегло варира между 96 кг. лятото и 103 кг. зимата. Когато го хвърлих преди седмица бях 96 пълно полетно тегло - тоест доста по-лек от горната граница - отварянето беше с ниска скорост и въпреки всичко запасният се отвори за около 3-4 сек. А пропадането беше <4 м/с.
Друг е въпроса че с по-голям запасен относа от вятъра ще е по-голям, ама ако вече си опрял до запасен - пука ти за относа, това не е целно кацане, още повече с куполен запасен.
По принцип най-доброто решение е рогалото, но са - по-скъпи и по-сложни за скатаване.
Накратко казано според мен - по-голям - по-добре, естествено разумно голям 20% над пълното полетно тегло е ОК, според мен 40% са още по-добре, но 50 - 60 % вече са много.
Това е!
Стига с тези запасни - меки кацания на всички!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: По-голям запасен паршут?
МнениеПубликувано на: Чет Юли 28, 2011 7:14 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
аз пък препоръчвам на всички по-малък парашут....
обикновено е само допълнителен товар и по-малък е по-лек....
ако пък се наложи да се отваря......смятам че е по-важно бързо да се отвори....отколкото малката скорост на пропадане....
ако не са 4-5м/сек ,а 5-6 пропадане.....много важно....обикновено нищо не се случва ,ако човек е с правилните обувки и се групира и стегне при падането...а има и протектори....
всичко това е само моя теория....аз запасен не съм отварял.... :-)))))

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: По-голям запасен паршут?
МнениеПубликувано на: Чет Юли 28, 2011 7:17 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
и като прегледах писанията....я си вземете точен.....кви са тия по-големи и по-малки....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По-голям запасен паршут?
МнениеПубликувано на: Чет Юли 28, 2011 7:52 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 26, 2009 1:08 pm
Мнения: 59
Местоположение: Велико Търново
Име: Георги Петров
Такова понятие като парашут точен по размер няма, тъй като килограмите им се дават "до Х кг". Това означава, че производителя гарантира, че в ламинарен въздух и без други фактори причиняващи махове, ще запази живота на пилота с пълно полетно тегло Х, но не повече. Ако си точно на максимума, обаче, не ти гарантират, че ще запазиш всичките си кости цели.

Въпрос на нормален избор е да си вземеш екипировка, която не смяташ да натоварваш до възможния максимум при употреба. Например, ако имаш двигател, който достига максимални обороти 8000 в минута, не означава, че трябва да го монтираш на машина, която изисква работа в режим 8000 rpm. Или ако сме алпинисти и тежим 85 кг, не ползваме въже, което издържа до 85 кг.

Иво го е описал добре по-горе и тези 20% ми звучат логично.

_________________
Георги Петров


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: По-голям запасен паршут?
МнениеПубликувано на: Чет Юли 28, 2011 10:34 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
http://www.youtube.com/watch?v=IteJDdf7Vhk

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По-голям запасен паршут?
МнениеПубликувано на: Пет Юли 29, 2011 8:54 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
YaHooooO написа:
Отвярях запасен ,който мисля по данни беше до 100 кг ,при полетно тегло 90 кг и си спуках прешлен,заради птропадане от -6,7 м/с,което не мисля,че е нормално ,въпреки маховете,които се виждат на видеото.

Точно снижение от 6,7м/с беше преди години нормата за DHV тест на запасните. При новите норми по CEN (EN) границата е вече 5,5м/с, даже вече се произвеждат и запасни със снижение от 4,7м/с.

Viper_Weasel написа:
Цитат:
Не съм виждал запасен с долна граница - всъщност мисля че само джин имаха упомената такава и мисля че тя беше към 50 кг.

При запасните ОК на Аерос и Savemax на SOL също е упомената мин. товароносимост.

Наистина най-добре е да се подбира запасен с около 20-30% по-голяма товароносимост от нашето макс. полетно тегло. Аз лично предпочитам да е с двоен купол (Double Canopy) :wink:

Повече инфо, съвети и инструкция за скатаване на спасителните парашути за парапланеризъм можете да намерите тук - http://www.free-flight.org/resque.htm

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: По-голям запасен паршут?
МнениеПубликувано на: Пет Авг 05, 2011 4:50 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
кат се тества парашута трябва да се покрият два параметъра скорост на пропадане и осцилиране от верикалата - камбанене. колкото е по-разтоварен толкова повече осцилира (или греша?). Мисля че долната граница се дава защото под нея парашута става нестабилен и не може да покрие изискванията за клатене. ГИН ГИН СЕОК дава долна граница ONE G #42 : 100 - 130 kg (42m2)
> ONE G #38 : 80 - 100 kg (38m2)

Според мен изборът се свежда до отговора на въпроса за какво ще го ползвате. Ако ще си правите пишка с крилото и ще се спасяват с запасен (и така няколко пъти), тогава най-вероятно ще има достатъчно височина да се отвори, мястото на което ще паднете ще е подходящо избрано и приоритет ще е мекото кацане. тогава може би запасен леко над долна граница.

Ако ще го ползвате по предназначение - тогава най-важно е да се отваря бързо, по-натоварен запасен е по стабилен в ротор, турболенция.

Колко бързо ще се отвори много зависи от начина по който ще се хвърли. мисля че и такава дискусия ще е полезна.

в крайна сметка най-важното е да имате късмет.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов