Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:16 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Нед Окт 14, 2012 10:01 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Здравейте,
Искам да мина по-нагоре , та за това ще ви помоля за съвет :)

1. Кой си ти и за какво се бориш?
Може би някои от вас ме познават, за другите - казвам се Ивайло Александров. Възпитаник съм на пернишкия клуб, като обучението ми започна Август 2010 и завърши около Август 2011. От Април 2011 летя на моя си Gradient Bright 4, от който съм много доволен и пр., но нямам база за сравнение, като не съм летял с други крила, освен, разбира се, учебните. Тази година си полетях доста, имам около 40ч. нальот, всичките на това крило. Предстои ми ходене в Oludeniz, където смятам "да посецам" малко. Имам няколко "прелета" - leonardo/tracks/world/alltimes/brand:all,cat:0,class:all,xctype:all,club:all,pilot:0_2577,takeoff:all&sortOrder=FLIGHT_POINTS

2. И к'во искаш от нас?
Смятам, че ми е време да го сменя, за да не затъпея (bright-а е абсолютен непукист!), защото искам да се развивам в прелетите и поради разни други причини.
Моля, споделете впечатления, опит, впечатления от други пилоти и т.н.

3. Нещо харесал ли си си?
Първоначално си бях харесал Gradient Nevada, първоначално - като излезе, щото ми хареса на външен вид и си викам, че ще бъда лоялен на марката :lol:
После се замислих, че е тъпо да се ръководя по марка и да залагам на ново, недоказано крило... Предложиха ми да погледна Nova Mentor и аз погледнах:
http://www.paraglidingforum.com/leonard ... ltr=640042
Доста убедително предимство има :)
Ментор 2 е модел 2010 година, като има слухове, че за следващия сезон ще пускат 3, като промените.. няма какви други да са, освен козметични.
Всички високи 1-2ки ги рекламират като "летят като 2-ки, ама са безопасни като 1-2", което е нормално така да се хвалят, друг е въпроса колко е истина това.
На Сопот видях на закриването мисля 1-2 ментора, но така и не питах пилотите за впечатления.. Ако познавате някой с такова крило, бих се радвал, ако го насочите към тази тема.

Не съм се спрял окончателно на ментор, но за сега определено води в класацията.

Искам висока 1-2, защото искам да я летя "до последно", дето се вика, нямам амбиции за състезания, да минавам на 2, 2-3 и т.н.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Нед Окт 14, 2012 11:52 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
Разпитай около тебе за новия голден също! А и невадата не вярвам да е лоша ... Ама аз както виждаш съм предубеден

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2012 6:38 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 8:06 pm
Мнения: 195
Местоположение: Варна
Име: Костадин Фердинандов
http://element.bg/en/element_paraglider ... type=water
Ако не ти пука за сертификации,а искаш да летиш наистина безопасно и качествено.

_________________
Wing-Element water2,Harness-Gin Genie race


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2012 9:31 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 184
Иво, виж това:

Icaro Wildcat TE
http://www.icaro-paragliders.com/english/index_e.html

"...For thermal pilots, pilots who want to enjoy and distance pilots who want to concentrate on the aim of long distance and not too much on the glider. The talented newcomer who comes from schooling can broaden the flight knowledge with pleasure and safety in thermals and in long distance.

Recommended flight experience: 20 - 30 flying hours per year.... "


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2012 9:44 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
Ивчо, според мен най-добрият вариант е:
1. избираш няколко модела крила в класа, който те интересува ( Градиент, Нова, Суйнг, Аксис и т.н. )
2. говориш със съответните търговски представители на крилата за пробен полет ( най добре термичен )
3. литваш всички крила, които имаш възможност да пробваш

това ще ти даде реална представа за всяко едно крило и как то ще пасне на твоето летене.

Също така според мен е добре да изчакаш за мине зимния сезон - за пролетта ще излязат нови модели ( дали по добри или по лоши - не се знае ).
Сега си литкай Брайта и си свиркай - а през март - април му мисли за ново крило.

_________________
НК
Element Air 4
Gin Race II


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2012 10:20 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Само Суинг не ми предложиха и мисля да пиша на Дънди, че се бави :))
Пробния полет си мисля, че ще се издъни.. Защото нито един дилър не държи налочности, камо ли моя размер... Евентуално ще ми кажат кой има такова крило, да го питам него. А кой ще си даде крилото на непознат?
Иначе плана ми е - събирам пари и впечатления до февруари, тогава купувам за каквото съм събрал пари (в идеалния вариант и друга сбруя), за да мога да го летя първоначално в спокойни условия...
Благодаря на всички за препоръките и впечатленията!
За съжаление задачата ми стана ОЩЕ по-трудна :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Вто Окт 16, 2012 7:46 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Относно Swing, преди две седмици Емо и Малина бяха на летището на Крайници и се заприказвахме. Малина каза че ще си купува ново крило и чака Swing да и изпратят тестово. Ако искаш да тестваш който и да е модел само си плащаш куриерските раходи.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Вто Окт 16, 2012 10:01 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
Ивайло, купи си крило на добра цена и инвестирай максимално пари в свободно време=летене. Не е нужно, все още, да търсиш най-якото крило. Вярвам че всички крила в този клас са user friendly - няма да сбъркаш. Едно ще е по-спокойно, друго по-нещо-си... все още си "суров" материал и ще се напаснеш бързо.

Трябват ти часове във въздуха:) Успех.


Върнете се в началото
  Профил    +11 / -1 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Сря Окт 17, 2012 10:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Проблема на high end EN-B е, че при него фокуса е върху качество на летене и някак си да се прекара катo EN-B. В тоя калс има всякакви бози. Сартификацията в настоящия момент е под всякаква критика - човек не знае какво взима. Човек си взима такова крило ако има достатъчно опит, но не лети достатъчно често за да лети с EN-C. Ако човек идва от единица според мен е по добре да си вземе направо читаво EN-C и да осъзнава и се съобразява с този факт, отколкото да се заблуждава с high end EN-B. От друга страна така наречения low end EN-B си има своя чар и е глупаво да се прескочи. Тези крила имат достатъчно потенциал за чудесни XC-полети. Ако даден пилот не може да го реализира, ами той няма да може и с high EN-B. пробвай първо дали ще се оправяш с low EN-B и после мисли за нещо по-така.

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Чет Окт 18, 2012 1:18 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
Не мога да разбера какво толкова му мисли като watera e супер крило.
Елементите са български крила супер надеждни с поддръжка на една ръка разстояние,
крила на които ако им крещиш *българи юнаци* докато извърташ поредната термика ще те разберат отлично :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Чет Окт 18, 2012 7:48 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Дааа, послушай Топузов - купи си някое евтино крило и с разликата от парите отиди на Олюдениз или на Охрид за един SIV курс :D


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Чет Окт 18, 2012 11:42 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
DVD +1

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Чет Окт 18, 2012 12:41 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Това, което ми хрумва за момента е, да си взема тази vega 3, дето я продава Марти от Македония и да я летя, докато излезе mentor 3 и се утвърди, има отзиви и се окаже, че е по-добро от 2ката...
Хубавото с вега-та е, че нашия Марти летина vega 2, която ще я литна сега на Олудениз, може даже да пробвам някой колапс, да видя как се държи.. разликата между него и 3 няма да е много голяма, предполагам, със сигурност няма да е към по-лошо...
Това, което ме притеснява е, че си е EN-C, пък било то и нисък клас... Но съм я летял vega2 в абсолютно ламинарни условия, нямах проблем нито с излитане, нито с кацане...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Чет Окт 18, 2012 1:25 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
много се кнцентрирате върху тези сертификати, а те реално не носят полезната информация! това което трябва да се знае за едно крило е ЗА КАКВА ЦЕЛ Е НАПРАВЕНО?

за мен възможните цели за направата на крило са:
1. учебно - да се научиш да летиш на него от нулата до ниво да си самостоятелен
2. за забавление - да си летиш с него и да се кефиш
3. за крос-кънтри - да правиш прелети с него (тук вече летателните качества имат значение - тоест колкото повече лети крилото - толкова по-добре)
4. за състезания - тук летателните качества са от решаващо значение

за първите две цели летателните качества нямат абсолютно никакво значение.

ти щом казваш, че състезанията не те интересуват, а и вече си се научил - трябва да си избереш между цел 2 и 3. като си избереш - ще се стесни избора от крила и като видиш какво се продава втора употреба ще си намериш "твоето" крило :)

във всичко това сертификацията изобщо не е важна - важно е дали крилото постига добре целта за която е създадено!

например: крила от т. 1 могат да бъдат EN-A, EN-B че дори и EN-C или несертифицирани
крила от т. 2 могат да бъдат EN-A, B, C, D и несертифицирани
крила от т. 3 могат да бъдат EN-C, D и несертифицирани
и крила от т. 4 могат да бъдат EN-D и несертифицирани

едно време когато парапланеризма прохождаше се учехме на крила DHV-3 без запасни и пак оцеляхме ;)

сега вече всичко е много по-известно, сигурно и канализирано - сертификациите си изгубиха смисъла при наличието на Интернет :)


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на крило high EN-B (висока 1-2)
МнениеПубликувано на: Чет Окт 18, 2012 5:15 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Сертификацията на крилото представлява тестване на крилото при положение че в сбруята седи "чувал с карофи".
Какво представлява сертификационият тест:

Пилота симулира ситуация във въздуха и оставя крилото да се самовъзстанови, колкото по-бързо се самовъзстановява то, с по-малка загуба на височина и по-малка промяна на курса толкова по-нисък клас е!
Ако крилото изкара оценка от по-горен клас дори и само по един параметър то се класифицира в горният клас!
Тоест може да имаш 2-3 -ка която да е с параметри на 1-чка, но е изкарала оценка 2-3 на излизане от срив примерно.
Обратното също е възможно, но трудно постижимо - крило което лети като 2-3 с оценки на 1-чка, всъщност днешните единички са с параметрите на 2-3 отпреди 10 години!

Сертификацията не е маловажна, но е силно относителна!
Виждал съм ниски 1-2-ки които са по-зле и от 1-чки, лети бавно и е с малко качество, но понеже при спирала излиза с голям мах е класифицирано като 1-2 и фирмата го рекламира и продава като такова!

Ако летим едно крило активно и прилагаме правилни дейтвия в определените ситуации, то разлика в реакцията на 2-3 и на 1 НЯМА! И с двата класа можеш да извършиш завой в обратна посока при 50% колапс (примерно). Естествено в някой ситуации по високият клас ще бъде по-динамичен, но и тук всичко опира до човешката реакция.

Ракциите се тренират, за някой хора и 1-чката е прекалено висок клас, ето защо класа се подбира спрямо нальота. Колкото по-често летиш толкова по - висок клас можеш да летиш!

Не разчитайте на сертификацията на крилото да работи вместо вас, а тренирайте собствените си умения!

Относно качества на крилото: Жиро прави по 250 км прелети с 2-ка, правеше и по 200 с 1-2-ка, като почнеш да кацаш на 199 километра и не ти е достигнал 1 км заради по-лошото качество на крилото, тогава е момента да минеш на по-горен клас!

Познавам много хора които не си летят крилата на 100%, а разчитат само на хубавото качество, същите хора обкновенно разчитат и на сертификацията да ги спасява!

Аз лично започнах на стара 2-ка, минах на нова висока 1-2-ка(при това не съм сигурен доколко беше 1-2 защото беше от първите прототипи на модела), след това минах на несертифициран компетишън и сега летя на 2-3. Не се гордея със последователността, но не съм подценявал нито едно от крилата си и белите в които мога да ги вкарам!

Надявам се съм бил полезен с нещо!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +11 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов