SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Новини - екипировка и оборудване http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=14&t=626 |
Страница 8 от 9 |
Автор: | SimoPrG [ Пон Апр 18, 2011 5:56 pm ] |
Заглавие: | Re: Екипировка и оборудване |
Здравейте всички Дойде време и аз да си направя първия пост във Форума Причината е, че вчера пробвах новите си ръкохватки от RRacrowings https://picasaweb.google.com/1078042693 ... ngHandles# и искам да ви кажа, че усещането е съвсем друго - контрола е на съвсем друго ниво Идеята на управленията е да се откачат от ролките, което дава свобода освен да се дърпат нагоре и надолу, да се местят и наляво и надясно (може и напред и назад, но не усетих някаква особена разлика в тази посока). За да не отлетят назад управленията, в полет се закачат с ластичета за колана на крилото (в ухото за карабинера). Ръкохватките са малко по-големи от стандартните, които съм летял до сега, облечени са в неупрен и са много удобни. Могат да се летят с дебела ръкавица без никакъв проблем (за през зимата Отделно имат и нещо като лостче, което може да се хване за по яко дърпане )) Такова каквото на мен ми харесва Лостчето също е в неупрен. Друго нещо което ми хареса в конструкцията е, че връвта от управлението се завързва за ръкохватката в ушенце, направено от материал за колани (не знам как се казва...). На старите ми ръкохватки мястото за връзване беше метално и това можеше да протрие връвта... Сега няма такава опасност Та да си дойдем на думата - контролът... Бяхме на Околчица и следобеда имаше много добри условия - постоянна поддръжка от североизтока и термики 2-3 м/с. На моменти и до 4. Имах възможност да си полетя бая и да експериментирам много )) Веднага усетих, че има разлика дали дърпаш управлението вътрешно (ръката към тялото) или външно (изпъната ръка встрани). В първия случай, в края на полукрилото се създава по-голям ъгъл на атака, отколкото в основната част. Съответно се създава и по-голямо съпротивление там. Това кара крилото да завие по-бързо с по-малък радиус на завоя. Във втория случай, когато ръката дърпа управлението встрани от тялото, тогава се създава ъгъл на атака по цялото полукрило и завоя става по-плавен. Пробвах всякакви варианти за завои и с двете управления (и тяло разбира се) и за сега съм стигнал до извода, че за въртене на термики е най-удачно с вътрешното управление (на завоя) да се дърпа към тялото, а с външното - в страни. По този начин с вътрешното управление се контролира радиуса на завоя, а с външното скоростта, съответно и крена и тангажа (рол и пич контрола). Завоите стават стегнати с малък радиус и в същото време плоски. Това което ни трябва за максимално качване в ядрото на термиката и около него Вторият етап от полета премина в акро изпълнение над поляната Правех основно уингоувъри, щото съм ги тренирал най-много и на този етап се чувствах уверен за това. Опитах и асиметрична спирала, но нея още я овладявам За негативки все още не се чувствам готов. Първо ще ги оттренирам на граундхендлинг Та ето какво се случи: Започнах с леки уингоувърчета да усетя нещата. Тук лостчетата помогнаха много - обратната връзка от крилото се чувстваше много добре въпреки дебелите ръкавици. Тях си ги бях сложил в полет. Излетях много самонадеяно с едни тънки, но бързо размислих, че няма да свършат много работа и си извадих дебелите от сбруята )) Контрола на крилото го чувствах много добре и го държах на минимални ъгли на атака в горна точка, така че да набере максимална енергия, но и да не колапсира и всеки следващ уингоувър беше с по-голяма амплитуда. Това съответно в долна точка се отразяваше много добре и на G-то... До сега не съм се чувствал толкова смачкван от претоварване. Даже сега имам мускулна треска на всяко мускуллче и си се кефя )) Последните унгоувъри вече бяха толкова големи, че едвам издържах. Тук захвата на лостчетата помагаше много, защото удобството ми даваше допълнителна сила. Може би бях на около 15 - 20 градуса да ги изправя до хоризонтален лууп Но все пак съм си в долната граница на крилото, а и вече се бях изтощил. Разложих енергията с излизане през спирала и си взех малко дъх. Имах още около 500 метра височина. Реших, че мога да пробвам една асиметрична спирала. Бях решил да се сплескам тотално в сбруята )) Започнах я от уингоувъри като след 3-тия продължих само на дясната страна (така ми дойде:). Пуснах крилото да набере скорост, като коригирах тенденцията за завой от последния уингоувър само с тяло и малко преди долна точка се измятках колкото можах на другата страна и дадох управление, като внимавах външното ухо да не колапсира. Последва умопомрачително измятване. До сега не бях стигал до такова G и новото усещане както и умората от предишната серия от унгоувъри ме разконцентрираха. Закъснях с изправянето на крилото с тяло във втората фаза на асиметричната, а и бях толкова сплескан, че не можех да мръдна )) От там следващата витка като се измятках се получи по стръмна и това ме вкара в обикновена стръмна спирала, от която излязох леко разочарован, че не успях да поддържам темпото, но бързо се успокоих, че все пак ми е първия толкова чист оборот асиметрична - без да се сгъват уши и без да влизам в стръмна спирала (поне не още от първия оборот Пак си взех малко въздух и видях, че имам около 200 м, които реших да използвам за леки унгоувърчета - стръмни завои. До нивото на крилото - макс, но не и над него... Последните 50 м. си ги оставих за захода и се опитах да кацна с подлитане и негативка, но излязох на около 2 метра от подлитането и ме достраша да дръпна и затова си кацнах нормално. Толкова от мен за днес Адски съм благодарен на Чаво, че ми донесе ръкохватките. Мерси, Чаво!!! Усещам, че за в бъдеще ще имам много подобни истории за форума с тях )) Поздрави, Симо |
Автор: | 4o4o_SAN [ Пон Апр 18, 2011 9:48 pm ] |
Заглавие: | Re: Екипировка и оборудване |
симо си е излял душичката по-горе, за което много му се кефя и се радвам, че толкова от усещанията ни съвпадат особенно с претоварванията и опитите. също си взех за мен такива ръкохватки и съм ги летял само 2-3 пъти до сега, но особенно, както той казва (при откачени ролки) имам същата обратна връзка от крилото. преди летях с приспособени подобни ръкохватки, които са доста подобни като усещане, но като цяло когато си откачен от ролките вариантите за завои са много повече. симо много добре ги е описал...плоски и все пак остри, много остри с малък крен, или пък повече крен още в началото на завоя....крос кънтри маняците отдавна използват 2-3 точкови управлрния и знаят за какво става въпрос, но идеята реално е дошла от акро пилотите с идеята например да се влиза в хелико без да се разтоварват ушите....при последния ми полет (и първи на сопот за сезона преди 3 дни) си тренирах парашутирането (с идеята да изчистя влизане в хелико и да не го "уцелвам", а да знам кога съм в правилната позиция)...без ролки с ръце навън от тялото усетих как крилото хем спира (увеличавам ъгъла на атака до критичен), хем ушите не заминават първи, защото са с малко по-голям ъгъл заради неравномерното усилие...добре проработи и дори май ми стана първата витка...много енергично върнах обаче и съответно ме измятка и го спрях... а бе...има хава в откачените ролки...а тия ръкохватки си дават много довро усещане за контрол и олекване (когато си изпуснал крилото и то преди да те изненада)...не че всичко е от ръкохватките, опита си е важен, но определено помагат:) всеки, който има желание да ги пробва, може да ползва моите за 1-2 полета и да ги усети сам...готиното е, че лесно се слагат и махат, та не е проблем за 2 минути да се инсталират, дори без да се махат вашите:) айде...и да не забравите да си прескатаете запасните:П скоро ще правим инициатива за групово прескатаване в Лети Независим...очаквайте постове тук и във сурат тефтера (FB) со здраве!!! |
Автор: | Димитър Илиев [ Сря Май 11, 2011 1:13 am ] |
Заглавие: | Re: Екипировка и оборудване |
Някой знае ли, коя фирма прави този отделен еърбаг? |
Автор: | YaHooooO [ Сря Май 11, 2011 6:30 am ] |
Заглавие: | Re: Екипировка и оборудване |
http://www.solparagliders.com.br/en/ind ... &Itemid=42 |
Автор: | Димитър Илиев [ Сря Авг 24, 2011 10:04 am ] |
Заглавие: | Re: Екипировка и оборудване |
http://vimeo.com/28094092 |
Автор: | Красьо [ Пет Ное 25, 2011 1:54 pm ] |
Заглавие: | Re: Екипировка и оборудване |
Братята Валич със собствена парапланеристка фирма. - http://777gliders.net/ |
Автор: | Красьо [ Пет Ное 25, 2011 2:01 pm ] |
Заглавие: | Re: Екипировка и оборудване |
Оzone създават сертифициран компетишън EnZo, на базата на Мантрите R10.2/R11. Инфо от сайта на Озон - http://flyozone.com/paragliders/en/news/headlines/19491 |
Автор: | Красьо [ Пет Фев 17, 2012 9:58 am ] |
Заглавие: | Re: Новини - екипировка и оборудване |
И Icepeak 6 се готви за EN D сертификация - http://www.niviuk.com/product.asp?i=eng ... IQM0&news= |
Автор: | FlyWithGAS [ Вто Сеп 04, 2012 8:18 am ] |
Заглавие: | Re: Новини - екипировка и оборудване |
Соларно варио http://www.lebipbip.com/the-bip-bip/ |
Автор: | songbird [ Пон Окт 01, 2012 12:41 pm ] |
Заглавие: | Re: Новини - екипировка и оборудване |
Ново състезателно крило от Axis. http://axispara.cz/en/news/166-axis-mer ... ified.html |
Автор: | teodor [ Вто Окт 02, 2012 8:39 pm ] |
Заглавие: | Re: Новини - екипировка и оборудване |
Ozone пък представиха 7 нови крила за края на 2012 и началото на 2013: http://flyozone.com/paragliders/en/news/headlines/20677 Най-интересни за мен са първият сериен "single skin" парапланер - The XXLite, който се очаква да бъде и най-лекият в света - 1,2 и 1,37 кг за размерите съответно 16 и 19 кв. м. (до 110 кг.) http://vimeo.com/29247558 Другите новости включват Delta 2 и Mantra M5 - и двете ще бъдат с т.нар. shark nose, взаимстван директно от R11... В какви интересни времена живеем |
Автор: | dandi [ Пет Фев 08, 2013 4:34 pm ] |
Заглавие: | Re: Новини - екипировка и оборудване |
Малко новини и от Swing: Новото състезателно крило е вече на линия: http://fly-academy.com/novo-kompetishan-krilo-core-3/ И новата състезателна сбруя: http://fly-academy.com/connect-race/ |
Автор: | petrun [ Пет Фев 08, 2013 5:51 pm ] |
Заглавие: | Re: Новини - екипировка и оборудване |
dandi написа: Малко новини и от Swing: Новото състезателно крило е вече на линия: http://fly-academy.com/novo-kompetishan-krilo-core-3/ И новата състезателна сбруя: http://fly-academy.com/connect-race/ ... както и новият им олекотен запасен парашут http://www.swing.de/escape-en.html |
Автор: | Владо Доктора [ Сря Апр 10, 2013 9:57 pm ] |
Заглавие: | Re: Новини - екипировка и оборудване |
Прах за генериране на термики от Nova... http://www.nova-wings.com/english/welcome/news.html |
Автор: | itzo [ Сря Апр 10, 2013 10:09 pm ] |
Заглавие: | Re: Новини - екипировка и оборудване |
Владо Доктора написа: Прах за генериране на термики от Nova... http://www.nova-wings.com/english/welcome/news.html Attention: we have to inform our customers that we can not deliver Tockner’s Incredible Thermal Powder before April 1st, 2020. |
Страница 8 от 9 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |