Вчера на Добростан за първи път летях BGD Tala. Крилото е с много директни управления, доста "живо" и подсказва на пилота какво става над главата му. Концепцията е доста по-различна от крилата с доста втвърден профил. Четох, че го оприличават на пеперуда в едно от ревютата - не мога да измисля по-добра дума като асоциация. На мен като цяло ми допадна. Друго интересно е, че на speed система, става нещо като двулайнер - профила се крепи само на А и В линиите а C линията виси свободно като управления на трим скорост. Това малко ме изненада като концепция. Иначе на Speed система е доста ефективно. Разликата с крилото, което летя в момента е това, че е доста по-прецизно в термика - условията на Добростан бяха неоформени изчезващи термики - доста ефективно върти. Това което сме си говорили с Доктора /шуменския/, че крила като Astral 7 /това което летя/ и Fire 3 е, че в термика трябва да се летят с доста скорост. Забелязах, че при Tala е точно обратното - доста се доближава до En B крилата в това отношение - прецизно и точно въртене - я си дръпнал управлението, я си завил рязко. Мога да го оприлича с предишното си крило, което много обичах - Vega 2 по контакта пилот-крило. Като цяло крилото си иска активно пилотиране.
https://vimeo.com/69864469Ето и филмчето