SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Element Water 2
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=14&t=7097
Страница 4 от 4

Автор:  Petrarca [ Сря Яну 15, 2014 10:02 am ]
Заглавие:  Re: Element Water 2

Данчо - да питам тогава по точка 3:

това че не се съобразяваш с международната сертификация ( тъй като не ти е необходимо ) означава ли че при Елементите класификацията "B", "C", "D" се размива. В смисъл - Уотър 2 - е позициониран като клас 1/2 - да кажем горна 1/2-ка - това означава ли, че в определени ситуации той ще реагира като 2-ка,което обаче " е преглътнато " в името на по доброто летене на крилото?

От друга страна тази сертификация по EN според мен е вече толкова комерсиална и неактуална ( мисля, че бяхме обсъждали това в друга тема ), че не трябва изобщо да бъде водеща при избор на крило, особено от по начинаещи пилоти.
Тоест не е ли по добре крилото да бъде направено така, че да лети по добре, а пилота да си има едно наум, когато си избира съответния модел.

Говорил съм си с Доктора, който лети в момента с 2 крила - сертифициран Swing Core ( което е 2/3 ) и Елемент Фаер 2
( което е 2/3 - състезателно ). Той ми е споделял, че макар Фаера да е по наточен ( по - висок клас ) - лети в пъти по добре, по стабилен е и с него изпада в много по малко ситуации, който да го карат да реагира активно .
Което е още едно потвърждение , че международната сертификацията не отговаря изобщо на реалното летене и освен че спъва крилата не ги прави по сигурни и надеждни.

Следователно - най добре да си летим родните крила Елемент защото са летящи и не са спънати " магарета " , но когато си избираме модел и клас да имаме едно наум, че в определени ситуации от нас ще се изисква добра и навременна реакция .

Автор:  Данчо [ Сря Яну 15, 2014 1:15 pm ]
Заглавие:  Re: Element Water 2

Ники, отговорил си на въпросите си съвсем правилно :)

За начинаещите пилоти, които се объркват от всички тия EN B,C,D и доброжелателните съвети от по-опитните -
четете препоръките на производителя за кого е предназначен модела. Два примера:
1. GIN Carrera - сертифициран като EN B, но препоръката е да се лети от XC пилоти отговарящи на профила на EN C (с опит над 100 часа термично летене)
2. OZONE Enzo - сертифициран като EN D, но препоръката е да се лети само от топ пилоти отговарящи на профила на PWC състезатели (с опит над 1000 часа race to goаl) :twisted:

С други думи (на известен наш съфорумник и пилот) - privarduvajte se i ne se napravajte :!:

Автор:  iv_ko [ Сря Яну 15, 2014 8:47 pm ]
Заглавие:  Re: Element Water 2

В тази връзка, някои фирми, като Ozone, Advance, Macpara и Gin започнаха да НЕ слагат EN/LTF сертификацията на рекламните си на крила (страници и банери) в списанията. Предполагам че скоро и другите ще ги последват. Т.е подчертаването на сертификацията вече не е маркетинг подход и фирмите не желаят това да е водещото при избора на крило. Обикновено в БГ (предполагам че и на други места) често казваме: "Ще си купя една едно-двйака" или "ще трябва да премина на двойка вече". Може би това имаше значение до преди няколко години, вече не. Има доста примери за липса на връзка между сертификация и тип крило. Някой може да остане доста няприятно изненадан от "две-тройката" си ако си осланя само на сертификацията...Предполагам че в по-масовите класове, кашата и изненадите са още по-големи. Съгласен съм с Данчо, това което има значение е какво казват дизайнерите на крилото. Може би нальотът в часове е една от най-обективните и безпристрастни показатели. Не е ли така и в моторната авиация?

Автор:  Росен [ Вто Фев 11, 2014 2:04 pm ]
Заглавие:  Re: Element Water 2

@Прехваления Water2
Най-сетне го видяхме на живо. Първите впечатления: Торбата с лимонено-портокаловия парапланер тежи по-малко от очакванията, независимо, че е събрала 27квм парапланер. Следващото е голите върви, предимството, което дават се очаква във въздуха а сега само трябва да бъдат развързани. Камерите. На снимки изглеждат ниски, на живо вдъхват повече доверие. Окачването, в средата има 4 линии към краищата 3. Изглежда по семпло от еднокласниците. Докато се приготвям продължителните челни издухвания приключват. Започва обичайното завъртане на вятъра от юг-юи, за съжаление това е повече от 90гр. спрямо необходимата посока. На моменти лентите в горния и долния край на старта показват 1-2м/с, но в обратни посоки една спрямо друга. Издебвам краткотрайно ориентиране на полъха и стартирам. Крилото излиза леко, плавно до горе и с кратко затичване излитаме. Pluto-то с неговите 25кв.м изисква по сериозно засилване. Вариото се обажда пук, пук и в момента, в който сумата от височината до земята, опита и смелоста стават достатъчни завъртам първото хапче термика за тази година. Парапланерът отзивчиво изпълнява командите, почти ми говори какво става с въздуха около нас. Набираме 200м над старта,от където собственика му стои с поглед вперен в небето. Не ми се иска да чака излишно, затова пробвам набързо спийд, не е настроен, но на 40%-50% вдига с 5-8км/ч, не е тежък, дърпам с интерес по една крайна връв на А-линията стават хубави ушленца, снижението се увеличава, добавям спийд колкото може, още по-добре тръгва напред и надолу. Няма никой наоколо във въздуха за да направим някакво сравнение затова слизаме и кацаме. С широка усмивка ме посреща обственика а аз от сърце му честитя придобивката.
Траклогът със снимки: http://www.forum.skynomad.net/leonardo/flight/7654

Автор:  GeorgiDobrich [ Пет Юни 05, 2015 8:50 pm ]
Заглавие:  Re: Element Water 2

На някой може да му е интересно:
https://www.youtube.com/watch?v=Y9mWcKvgI5Q

Страница 4 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/