Въпреки, че DUDEK имат огромен принос при въвеждането на рефлесния профил
в производството на парапланери те пуснаха първия си тандем за паратрайкове който
e с нормалния профил на безмоторния ORCA XX.
Името му е ORCA XX Cabrio.
Безспорно има много изписано и дискутирано на тема рефлексни профили при парапланерите.
Предимствата им са висока максимална скорост ( над 70 км/ч) , устойчивост на турболенции в зоната на високите скорости и т.н.
НО тези предимства изискват от дрга страна доста опит и внимание при пилотирането, тъй като някой грешки особено при висока скорост водят до опасни ситуации.
Другата особеност на рефлексния профил е много ниското му аеродинамични качество
, което автоматично вдига разхода на мощност , респективно гориво с 20 %.
Поради тези причини остана един сегмент пилоти от пазара , които предпочитат да си
летят парамоторите и паратрайковете с нормални профили на крилата.
Именно за това DUDEK въпреки ,че са водеща фирма в света на рефлексните профили
пуска на пазара ORCA XX Cabrio.
Предимствата му са по ефективен при набор на височина особено при паратрайкове с по малка мощност на двигателя, много лесен старт, ниска трим скорост и съоветно къса дистанция за излитане особено в условия на безветрие.
Вече много училища за парамоторни и паратрайкови пилоти го предпочетоха този тандем след проведените тестове, поради високата му стабилност и лекота за управление.
По време на полет поведението на Cabrio-то е като на нормалната ORCA XX.
Конструктивните промени в парапланера са , по дебелите върви и по дебелия плат , което ще доведе лоуд теста до над 400 кг при 6G.
За сравнение нормалната ORCA XX e сертифицирана на 310 кг при 6G.
Скоро очакваме и DCAG сертификата.
Първите 3 крила ще са на демо цена от по 2085 EUR!