Интересно маркетингово решение... ако това крило бешe позиционирано в EN-C катергорията маркетинга щеше да твърди, че ще спечелят световната купа с него - нещо което лесно може да се провери...
Всокия EN-B клас от друга страна е отровен от high performance крила с етикет EN-B. Ако Фантома беше там маркетинг твърденията щяха да звучат познато и в никакъв случай сензационно...
Има и друг проблем - летенето с параплан трябва ли да е performance-центрично (което е много близко до егоцентрично), особено за начинаещи пилоти - таргет групата на това крило? Според мен performance-центричен подход на начинаещ пилот към спорта е дълбоко погрешен...
От маркетингова гледна точка разбира се нещата изглеждат по друг начин - опростяване, осакатяване, изпростяване и свеждане на нещата до един параметър за да може краля потребител да знае "правилния" отговор...
Това крило все още няма DHV Safety class. Този тест е достта по-прецизен от EN сартификацията, която дори не прави разлика между low-end B и high end B крила. Когато излезне този тест нещата ще са доста по-ясни. Нормално е при толкова високо вдигната летва от Nova да очокваме PhaNtoma да е крилото с най-добра пасивна безопасност от историята на DHV Safety class в EN-B категорията, което вече ще е сензационно