SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Съвет за избор на първа екипировка.
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=14&t=9708
Страница 1 от 1

Автор:  naskobg [ Вто Апр 17, 2018 8:35 am ]
Заглавие:  Съвет за избор на първа екипировка.

Здравейте,

Казали са хората, че човек колкото повече остарява, толкова повече се вдетинява и са прави. :D
Та и аз така. С мераци толкова години като станах на 50 реших да се уча да летя.
В тази връзка ви моля за съвет за избор на първа екипировка.
Ръст 183, тегло 95 кг.

Благодаря предварително.

Автор:  smihov [ Вто Апр 17, 2018 11:57 am ]
Заглавие:  Re: Съвет за избор на първа екипировка.

Здравейте,

Тъй като летя от близо 20 години и съм бил свидетел на не един инцидент с начинаещи бих си позволил да ви дам съвет по този въпрос.

1. Ако някой се опита да ви продаде нещо преди да сте се научили да летите трябва да знаете, че не ви мисли доброто.

2. Силно желателно е да се учите да летите под прякото наблюдение и ръководство на опитен инструктор.

3. Екипировката за обучение обикновено се предоставя от инструктура и влиза в цената на курса за обучение. Тази екипировка често не е подходяща след курса на обучение.

4. Когато (ако) завършите обучението и още имате желание да летите е добре да си закупите екипировка. Обикновено инструктора ви ще ви препоръча подходящата за вас екипировка. Добре е да се огледате и за алтернативни предложения.

Моят основен съвет е първо да си намерите добър инструктор. Внимавайте много в избора, защото от него ще зависи не само дали ще се научите да летите но и вашето здраве, а и живот.

Пожелавам ви успех!

Автор:  naskobg [ Вто Апр 17, 2018 2:46 pm ]
Заглавие:  Re: Съвет за избор на първа екипировка.

Благодаря Ви за съветите Господин smihov.

Не съм си и помислял да се уча да летя сам, нищо че прочетох учебника за нула време. :D
Имам инструктор, който полага грижи да ме учи. Той би ми предложил екипировка, но аз разбира се се оглеждам за алтернативни предложения.
Та всичко, което сте написали като съвети съм го направил.
А сега някаква идея за питането ми? :D

Автор:  dimitar.miladinov [ Вто Апр 17, 2018 5:54 pm ]
Заглавие:  Re: Съвет за избор на първа екипировка.

Стоян Ви е казал наистина всичко необходимо, и ако го послушате ще си спестите много разочарования и поемането на излишни рискове. Но понеже настоявате ето какво бих Ви казал въз основа на оскъдната информация, която предоставяте:

1. Крило със сертификация En A.
Ако крилото е втора ръка трябва
- в най-лошият случай да е модел и произведено след 2008ма
- да е минало проверка за порьозитет и дължина на вървите
- да няма големи структурни ремонти или промени - пришити или махнати камери и тн
- евентуално да бъде разгледано и облетяно от пилот, на когото имате доверие

Необходимо е вашето пълно полетно тегло, включително цялата екипировка и самото крило, да е в тегловия диапазон указан от производителя.

2. Сбруя (подвесна система) - трябва да е сертифицирана, с протектор или еърбег, открита, с високо окачване и дъска.

3. Спасителен парашут - сертифициран, на не повече от 7-8 години, с теглови диапазон съответстващ на пълното полетно тегло и прескатан преди не повече от 6 месеца.

4. Каска предназначена за пилоти

Така описаната екпировка е максимално консервативна и безопасна, но не отменя необходимостта от инструктор.

Автор:  naskobg [ Вто Апр 17, 2018 7:38 pm ]
Заглавие:  Re: Съвет за избор на първа екипировка.

Благодаря на Димитър Миладинов.
Както вече казах в момента се обучавам от инструктор.
Каквото и да реша да купувам, ще се постарая да бъде видяно от човек на който имам доверие, разбира се.
Ще съм ви благодарен ако ме насочите към модели все пак.

Автор:  Marv [ Вто Апр 17, 2018 9:04 pm ]
Заглавие:  Re: Съвет за избор на първа екипировка.

Здравей, моделът в този клас няма такова значение общо взето летящите крила са новите крила. Разликата между тях и няколко годишни крила е фрапираща, не е като да си вземеш 5г автомобил примерно. Когато аз започвах си купих 3г крило на доверие без никакви тестове, което беше абсолютно негодно и останах последен собственик понеже да го продам на някой беше равносилно на опит за убийство. Когато си купих първото ново крило още с първото излитане разбрах, че това до този момент не е било летене :) При новото крило първоначално инвестицията е малко по-сериозна, но после сменяш крила с малка загуба и си летиш като хората. Ако все пак нямаш възможност за ново, остава вариантът "почти ново" и тестът за порьозност и трим на върви, както са ти писали колегите са просто задължителни. И като говорим за почти нови крила това не са крила по 1000-1500лв. Успех!

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/