Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Окт 18, 2018 9:44 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Автопилот
МнениеПубликувано на: Пет Авг 31, 2018 2:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1991
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Вчера имах свободно време в края на полета и реших да оставя крилото ми да полети само.
Преди време, Спас от Пловдив ми бе споделил няколко случая при които като оставел крилото си, то само намирало термика след 2-3 км.
И двамата летим с Advance/Omega 8 , аз средния, а той по-малкия размер.
...
Резултата от оставянето на крилото бе, че в продължение на 30-40 минути, то описа 3-4 огромни кръга надясно с радиус около 2-3 км. Над Сопот се бе настанила мощна конвергенция и поведението на крилото бе все едно че обикаля около огромна термика. За съжаление нямах GPS да запиша трака, но кръговете естествено че не бяха симетрични и имаше леко задържане на курса срещу вятъра и малко по-изразено задържане на курса по вятъра. Накрая ме изплю от конвергенцията в посока х. Дерменка по вятъра (бе ЮИ), но преди това ми поддържаше и дори набираше височина.

Въртенето само надясно го отдавам на някаква асиметрия на крилото и това много наподобява на авиомоделистите, които преди пускане на модела му задават някаква асиметрия (елерон или кормило), а после модела сам си върти и набира височина в термиката.

Забелязах, че натрупванията по курс (завъртанията надясно) стават след удар от дясно, който накренява крилото наляво. Явно крилото има излишък от попътна устойчивост и пререагира, когато крилото влезе асиметрично в качване.

Омегата е с голям диедър (арка) и положителна стреловидност (голяма дъга на атакуващия ръб и почти прав изходящ ръб).

Ясно е че крилата могат да летят и без нас. Интересно ми е какво сте наблюдавали и при други модели крила.
Изискват се малко нерви да пуснеш управленията и да се надяваш че крилото няма да колапсира, но при по-благи условия, то като че ли избягва лошите зони. Ако имате притеснения, пробвайте с леко обрани, но симетрични спирачки.
Интересно е да се изследва логиката на крилото и реакциите му на условията. Даже по-едно време ми стана по-интересно да го оставя да лети само, вместо да му преча.
...
Също пробвах да го оставя да лети само, но на уши. Освен че намаляха разпереността, те не бяха сгънати като клапи, а приличаха на части от окръжност с намаляващ радиус с което създаваха приличен тунелен ефект. В резултат крилото стана по-устойчиво по курс и още по-отчетливо си поддържаше посоката срещу вятъра.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +11 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов