Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Май 23, 2024 10:09 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 86 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Vidiah shtarkel !!!
МнениеПубликувано на: Съб Мар 08, 2008 12:05 am 
Mnogo dobre se razti4a, bih prepora4al na kazanaeto da drapnesh za pove4e skorost predi da vlezesh v gradienta i da izstiskash skorostta nad zemiata do palnoto izbutvane - stori mi se, 4e letish bavni4ko posledenite metri i zatova go iztarva - no razstoianieto e goliamo i moje da ne pravia dobra refernzia za kazaneto. laminara R e mnogo dobro krilo - vnasiah gi predi godini. leti sam, lek za upravlenie. Ako napravish pone niakolko 4asa na sklon - mnogo shte ti otpusne tehnikata na pilotirane. Letial li si go predi? na men vsiako novo krilo mi otnema niakolko 4asa da se nau4a da go karam dobre - nov model, imam predvid. Na dobar 4as!


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: varna
МнениеПубликувано на: Съб Мар 08, 2008 12:10 am 
Bravo, chestito Laminarche..
A kolko dushi letiat s delta vav Varna sega ?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Мар 08, 2008 7:09 pm 
Ami ako broim i men-cheterima,makar che Stefan v momenta nqma sobstveno krilo.Inache tova tova mi beshe sefteto s tozi planer ,kato predi nego sam letql malko na Slavutich UT.NO nqma mnogo ob6to s tova krilo.Nadqvam se skoro da dade vreme za po dalag polet na nqkoi morski sklon :)


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: rogachevo
МнениеПубликувано на: Сря Мар 12, 2008 6:14 pm 
Obache tia sa preebali baira s razni stroeji....gledam razni sgradi sa zapochnali bash pred baira...kakto e tragnalo, shte ostanete bez bair sled 2-3 godini...tova e goliam problem za deltaplanerizma...
Navsiakade stroitelnite predpriemachi sa vrag nomer edno na deltaplaneristite :-)
V Sofia taka nasraha Dragalevski livadi...niam kade da kacne chovek na spokoistvie...
No kakto kazva Denis Pagan...planinata ne se marda ot miastoto si, i v planinata vinagi ima viatar :-)))


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 13, 2008 6:33 pm 
Da,planinata vinagi 6te e tam i 6te duha vqtar,no jalkoto v slu4aq e 4e se pecakva spored men nai hubaviq bair v BG,bair na koito 4ovek moje6e da napravi ot parvite si stapki v leteneto,do tova da se nau4i da leti na termika v trudni usloviq.Pri tova stava po4ti vseki den pez topliq sezon.I za sajalenie ni6to ne mojem da napravim po vaprosa.Iska mi se da im mqtam kamani otgore na tiq hoteli ili kakvoto tam sa...


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 13, 2008 11:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 20, 2006 6:09 pm
Мнения: 226
Местоположение: София
Един по-висок строж и планината ще си е само там... без да духа вятър ... защото небостъргаюа ще и прави завет !

_________________
Еволюирай деградирайки !!!
I v rotor i v CB vse mi e dobre... CB TEAM
Emo :)
UP - Trango 3 (оранжево - сиво)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 14, 2008 4:08 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 29, 2006 1:09 pm
Мнения: 159
Местоположение: Gabrovo
Име: Евгений Гичев
Хайде и аз да пусна един от нашите първи опити - забавни и даже смешни...
Както се изрази един приятел - това е играта "ще оцелееш ако не те стигне инструктора".

http://www.youtube.com/watch?v=BC1FRbiba0Y

След това ДУ можете да си представите колко пъти кривих трапеца на Ритнера, докато стигна до тук:

http://www.youtube.com/watch?v=M2dhLLLiHbw

Oggy, трябват ли ми още 50-60 старта от учебен баир за да опитам склон или Сопот? От една година летя само на парата...и съм спрял до тук с развитието.

Поздрави на всички,
Евгений.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: uchebni
МнениеПубликувано на: Нед Мар 23, 2008 12:34 am 
Evgenii,
izviniavai che se namesvam i az, ama vijdam che Oggy ne otgovaria , a az sashto moga da komentiram ot vidianoto.
Onova sas DU ..viatara beshe silnichak mai za nego, no tova koeto zabeliazah e che puskash ramkata pri starta, za da hvanesh horizontalnata traba i v tozi moment gubish kontrol na kriloto, saotvetno imashe poriv na viatara i t.n.
a na drugia polet ti vaobshte ne premesti racete ot ramkata, zashtoto letia izpraven prez ceialoto vreme. Baira beshe nisak za liagane, zatova moje bi triabva da minesh na malko po-visok bair, koito da ti pozvoli da zaemesh legnalo polojenie i da opitash malko smiana na posokata ( zmeiki) i primerno zavoi naliavo, zavoi nadiasno i izpraviane i kacane. Inache vtoroto filmche izglejdashe dobre kato za prav polet.
Pri smianata na poziciata na tialoto ot izpraveno v legnalo, e mnogo vajno da se nauchish da go pravish plavno, bez rezki dvijenia, i racete se slagat na dolnata traba edna po edna, za da moje vinagi da imash edna raka na ramkata za kontrol. Sashtoto vaji pri izpraviane...parvo se pributvash malko nagore ( kato na pozicia za liceva opora) , no racete sa oshte na dolnata traba, sled tova vdigash ednata raka i hvashtash stranichnata traba...taka mojesh da karash oshte izvestno vreme, s edna raka vstrani i edna dolu, posredata na speed bar-a, sled tova, kogato si veche na finalnata prava, vdigash i drugata raka i se poizpraviash oshte, za da zaemesh dobra pozicia za izbutvane na ramkata. V tova vreme si koncentriran varhu skorostta i agala na ataka, i moje da ne zabelejish che racete ti ne sa na ednakva visochina hvanali ramkata, zatova e dobra ideia da si naviesh malko edna shiroka cherna lepenka na visochinata za hvashtane ( dori mojesh da naviesh i niakakvo vajence za relef pod lepenkata) ..tova shte ti dava indikacia na racete dali sa hvanali ednakvo ramkata otliavo i otdiasno, bez dori da gi gledash...
Ima opredelena visochina za hvashtane na ramkata, ot koiato izbutvaneto stava nai-efektivno, tova zavisi i ot okachvaneto i daljinata na racete ti.
Dobre bi bilo da ottrenirash tezi neshta na edna ramka-trenajior, kakvato sigurno niamash, no lesno moje da se napravi. Ne mojesh da si predstavish kolko e polezno tova da trenirash spokoino, na "suho" vsichki tezi dvijenia. Estestveno dobre e da gi pravish v prisastvie na niakoi po-opiten, za da ti dava obratna informacia kak go pravish.
Posle, vav vazduha, kogato si veche legnal, e mnogo vajno da premestvash tialoto si paralelno na kila ( kogato zavivash), a ne da se "vartish" okolo centera si na tejestta, zashtoto pri varteneto na tialoto centera ostava pochti na sashtoto miasto, i ti si mislish che triabva da zaviesh, ama kriloto ne zaviva. ( vij edno filmche , koeto sam kachil tuka, na koeto se vijda v opredeleni momenti tochno tazi "greshka" pri zavivaneto)
http://video.google.com/videoplay?docid ... &plindex=0

Oshte, za zavoite...kogato se premestish vliavo da rechem, za liav zavoi, triabva da pributash malko ramkata napred, za da kompensirash namalenata podemna sila na kriloto v zavoi. Kolkoto si po-naklonen s kriloto, izbutvash poveche ( proporcionalno na naklona)...kogato izpraviash obratno, saotvetno pridarpvash ramkata obratno...ako ne ia pridarpash, shte izpadnesh v sriv ( koeto e osobeno opasno na malka visochina)
S dve dumi, idi na malko po-visok bair, ( no ne mnogo po-visok) , za da ottrenirash zavoite i zahoda za kacane, i pravi neshtata postepenno...vavejdai novi elementi edin po edin. Ne se hvarliai vednaga na Sopot, ako ne si nabral dostatachno poleti i uverenost v kontrola na kriloto si.
Sashto podberi si usloviata za parvite po-visoki poleti....ne leti na turbilentno i termichno vreme. Ako triabva izlitai rano sutrin, kogato atmosferata e po-spokoina, ili kasno sledobed, kogato termikata otmre, no ne e zapochnal obratnia dolinen viatar.
I ne zabraviai, che kriloto ima vinagi nujda ot opredelena skorost, za da leti...ostane li bez skorost, se sriva. Tova triabva vinagi da ti e v glavata, dokato letish. Nai-mnogo problemi pri deltata idvat ot tova, che pilotite po niakakva prichina ostaviat kriloto bez skorost. Pri Parata niakaksi skorostta se poddarja "avtomatishno" , ako ne darpash spirashkite, no pri deltata e po-razlichno. Triabva da ustanovish v kakvo polojenie na ramkata spriamo gardite ti se poddarja optimalna skorost, i da go zapomnish kato standartno polojenie. Ako letish v spokoino vreme, i pusnesh za malko ramkata, edno dobre trimuvano krilo shte si prodalji da leti napravo i shte si poddarja skorost bez da go pipash. Kakto obichahme da kazvame na uchenicite: "Ne prechi na kriloto da si leti"


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: za zavoite
МнениеПубликувано на: Нед Мар 23, 2008 1:01 am 
eto edno malko po-skuchno video, no pilota dviji tialoto pravilno v zavoite.
Zabeleji podgotovkata za kacane, dvijenieto na racete, postepennoto im premestvane nagore za da e po-dobro izbutvaneto. Mai nakraia se sgruha vse pak, koeto moje da e poradi slabia viatar, ili nedobro izbirane na momenta za izbutvane. No pone imashe kolelca, ta ne beshe tolkova zle.
http://www.youtube.com/watch?v=ChZOuMX8 ... re=related


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: izlitania
МнениеПубликувано на: Нед Мар 23, 2008 3:16 am 
http://www.youtube.com/watch?v=nESFLZDT ... re=related

tuka moje da se nagledate na izlitania i kak se darji ramkata v nachaloto, posle kak se obrashtat racete i kak se slagat dolu za legnalo polojenie. Zabelejete che kakvoto i da praviat, pilotite gledat "kriloto da leti", t.e. da poddarjat podhodiashtata skorost i agal na ataka.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: leti bez bedreni kolani
МнениеПубликувано на: Нед Мар 23, 2008 3:29 am 
eto kak lesno mojesh da se prebiesh ..izlita bez zakacheni bedreni kolani...dobre che beshe kratak poleta..

http://www.youtube.com/watch?v=-_oF-BSq ... re=related

vaprosa e kade gledashe toia deto mu pravi hang-check...


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Мар 23, 2008 9:22 am 
Привет летачи!
С малко закъснение се появявам и аз с някои допълнения. Краси се постара добре да обясни механизмите за смяна на ръцете и за управлението при завои. Мога да добавя, че аз също премествам едната ръка първо на бедрото на рамката докато наглася крилото в последната права. Тогава вдигам и другата и изправям тялото. Тогава увеличавам и съпротивлението и малко скоростта - и за да не вляза със срив в градиента на вятъра - придърпвам рамката допълнително. След което изравнявам крилото на височина колкото пръстите на краката ми да усещат земята и от там изчаквам да дойде момента на пълно избутване. В твоето второ филмче Евгени ти го направи доста добре. И ръцете са ти по средата, което е правилното място. Винаги да са в средната третина. А и на финалната права ако площадката е голяма - аз се изправям и по-високо, тогава приплъзвам ръцете нагоре или надолу по бедрата. Но винаги да имам малко повече скорост последните 10-12 м.

Важно е да направиш завои от по-нисък баир - наистина този на филмчето ще ти е нисичък, иначе е супер за обучение. Ако отидеш на Сопот - мога да ти препоръчам западния баир на село Дъбене - аз там направих и първото си склоново реене на западен вятър. Краси обърна внимание на завиването с тяло - въпреки, че и на неговото филмче се вижда как и той прави "велосипедно" завиване - усукване на тялото около окачването, но неговото крило е чувствително и реагира на слаби команди. А и той сигурно се и е направил добра застраховка :)))

И да продължа за завоя - ако не набереш малко скорост след първото леко избутване за вкарване във завои - можеш да сринеш типса - края на крилото, което не е болка за умиране ако не си на ниско над земята. Крилото само ще се извади като потъне първо през крило, после наведе носа и се самоизважда - но със загуба на височина. Затова когато се тренира завиване от малък баир е добре да не правиш радикални завои.

Склоновото реене дава много добра възможност да оттренираш завои при различни скорости. Там внимавай когато си близо до склона - полукрилото до склона може да лети вече в градиента на вятъра и да се срине. което ще те завърти към склона. И това е болезнено - затова до склона винаги с малко повече скорост. И завоите винаги прави срещу вятъра и към чистото - а не към склона

Не мога сега да прецения колко още ниски полета са ти необходими, за да се качиш на високо - направи 10 още и ако и в 10 те излиташ и кацаш като по учебник - значи си ОК. Ако ли не - още 10 :))) Колкото повече пати го тренираш от ниско - толкова повече вкарваш правилната техника в тялото и после тя се получава автоматично.

И като се качиш нависоко - вземи си и спасителен парашут! Kакто и на склоново реене. А на Сопот говори с Антон Антонов - Коцето. Въпреки, че ще ти наговори много неща - ще ти даде и добър съвет.Сопот си е негов баир, нищо че не лети вече.

Успех и пусни следващото филмче.

На гости в момента ми е Хокан Андерсон, които пролетя на Сопот и Враца през 1992 г и сега е един от много добрите състезателни пилоти в света. При нас е Великден, изпихме си снощи домашната ракия и български Мавруд и средата на април заминаваме за Фелтре, Италия с клуба да полетим активно.

Ако HVAR4ILKATA е схванал за какво става дума - ще черпи:)))


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: za kacaneto
МнениеПубликувано на: Нед Мар 23, 2008 6:24 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Evgeni i SPA, na koito vi predstoiat dosta kacania, edin dobar savet. Ako
kacate losho ( sas goliama skorost) i ochevidno vi predstoi sblasak sas zemiata, ne se machete do poslednata sekunda da izbutvate ramkata.
Ima situacii, vav koito kriloto izpada v sriv blizo do zemiata, da rechem 3-4 metra ...i navejda nos i se zabiva. V takava situacia kolkoto i da se machite da izbutvate, niama da ima effect. Kriloto shte se gruhne v zemiata sas sila i v tozi moment nai -vajno e da pazite sebe si, a ne da se opitvate da vadite kriloto. Vidite li che sblasaka e neizbejen, nai-vajnoto e da priberete racete ot ramkata ( da ne stiskate ramkata do posledno) . Ako ne si priberete racete kam tialoto, pri sblasaka obiknoveno rakata minava ot vanshna strana na trabata i poznaite koe se chupi po-lesno...A edna schupena raka ( ili dve) shte vi donesat mnogo razocharovania i zaguba na vreme, rabota i prochie.
Kacaneto ima niakolko fazi, kato poslednite sa izravniavane, izcejdane na skorostta i izbutvane. Poslednoto se pravi v zavisimost ot skorostta na viatara pri zemiata. Ako viatara e silen, niama shto da izbutvate. Ako viatara e slab, to si lichi, zashtoto skorostta vi spriamo zemiata shte e goliama i shte imate nujda ot izcejdane i izbutvane.
Misalta mi beshe kogato po niakakva prichina ili ne ste namalili skorostta pri kacane, ili ste napravili nepremereno izbutvane i ste se vdignali mnogo visoko ( 3-4-5metra) i sledvashtia moment kriloto navejda nos i se zabivate. V tezi momenti e vajno da si pazite racete. Kazvam go ot lichen opit...znam che vseki ot vas si obicha kriloto i ne iska da go chupi, no v takiva momenti e po-vajno da pazite sebe si. Kriloto se popravia...no tialoto e trudno za popraviane...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: za kacaneto
МнениеПубликувано на: Нед Мар 23, 2008 6:33 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
eto malko kacania s izbutvania,,,dolu gore vi stava iasno ...no imaite predvid che tova sa sportni krila i imat po-razlichni harakteristiki ot vashite...

http://www.youtube.com/watch?v=KITzUrOTi_o

po-starite krila i uchebnite krila imat po-dobro "parashutirane"...no ne biva da ochakvate che kriloto shte parashutira i shte se darji ravnovesno ot 10 metra visochina...vse pak vsiako neshto si ima granici...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Мар 23, 2008 8:10 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
eto i ot men edna snimka sled ne do tam dobro kacane :? ot v4era
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 86 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов