SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=15&t=6399
Страница 2 от 4

Автор:  nikidelta [ Пет Яну 11, 2013 8:15 am ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Хoра не се карайте за глупости. И на двамата се разчита за актуалнана информация от света към нашата ,,шармантна , европейска " провинция.

Автор:  Огнян Угринов . Oggy [ Пет Яну 11, 2013 12:09 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Манфред е първи на финала, засилва позициите на водач, да видим времената, че тази задача е държала пилотите във въздуха 5-6, че може и 7 часа.

Изображение

Combat готов за шлепване зад Dragonfly буксировчик.
крилото се различава с опашката си, а други особености на този GT модел, които липсват при другите модели, му дават предимство в качеството.

Изображение

Автор:  Огнян Угринов . Oggy [ Пет Яну 11, 2013 4:16 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Резултатите от 4 задача. 52 км/ч средна скорост - доста добра при отсечка със страничен вятър.
Манфред циментира преднината:

http://www.forbesflatlands.com/results- ... sults_open

Practice day video: http://www.youtube.com/watch?v=vl5Jdoq4 ... e=youtu.be

Изображение

Автор:  Огнян Угринов . Oggy [ Съб Яну 12, 2013 3:09 am ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Колеги парапилоти, проследете това световно и се изкефете на силното летене - на бързи скорости.
Най-добрите делтапилоти с най-добрите делтакрила - това виждаме днес дотук и в следващите няколко дена.

А днес - 35 км стартов цилиндър центриран югозападно от летището на Форбс.
10 км от летището до границата на цилиндъра.
114 км от края на стартовия цилиндър до Cumnlock на северозапад (по вятъра) след което напреки на вятъра 21 км север северозапад до Yeoval.
После 45 км срещу вятъра към Tomingley.
И накрая 18 км със страничен вятър до затревеното летище източно от Peak Hill до голф игрище.
Много трудна задача при по-силен вятър.

И малко коментар на резултата досега:

http://www.forbesflatlands.com/results- ... sults_open

Във временното класиране на второ място след Манфред излиза Парис - с Комбат. Оказва се, че вращането му в американския национален отбор носи най-много точки на тима, но италиaнците излязоха пред американците в отборнотo.
http://www.forbesflatlands.com/results- ... ults_teams

Парис е на малко точки пред Атила.
Още няколко пилота с Комбати летят силно в първата десятка, WW изостават, но се знае защо.

Световното продължава и най- концентрираните пилоти ще са тези, които ще завършат днешната задача.
Kакто вчера ще летят мин 5 часа, че и повече.
Добре е, че не се нуждаят от дпълнителен кислород - такива височини тук не се достигат.
И с база около 2000 м и малко над - температурата горе ще е повече от приятна в сравнение със земната (не искам да си спомням летните кацания в България в 40-42 градуса миналото лято).

И така, да се облегнем назад този уикенд с чаша бира или вино на топло до печката и да проследим летенето на делта елита там отдолу :)

Изображение

Автор:  Огнян Угринов . Oggy [ Съб Яну 12, 2013 1:01 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Задачата е била прекратена в 17:45, когато пилотите са наближавали последната ТП.
Причината - прашен фронт и силен насрещен поривист вятър - 50k м/ч.

Добро решение, на мен ми се случи да летя с прашни фронтове и ЦБ в Dinosaur Колорадо, но там вдигахме височина от 6000 м. Висока надморскa пустиня и планина.
Единият прашен фронт cчупи крилото на пилот ниско долу и той падна без да отвори спасителен парашут, друг пилот изпрати по радиото координатите и кацна наблизо в храсталаци, за да помогне. Шерифът пристигна и не след дълго долетя хеликоптер, който го отнесе до болницата и пилотът се оправи.
Аз бях високо и фронтът премина под мен.
Последният ден ме свалиха от близо 5000 м преди финала - също поради фронт, но аз го виждах как се движи срещу нас като висока стена. Кацнах преди да удари, вятърът примесен с пясък е страхотно неприятен и турбулентен - иглици боцкат по незащитената кожа на ръцете, голите крака и лицето.
В България имаме интересни изпълнения с кацане в такива услковия - с Течо и с Ники от Карлово.

Да се надяваме, че утрешния ден (вече днес във Фoрбс) ще е по-добър за летене и добра задача.

Снимка от мястото за изтегляне/излитане

Изображение

Автор:  anton antonov [ Съб Яну 12, 2013 8:38 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Вярно много силно Световно така се лети на пълна газ . Аз залагам на Манфред - лети спокойно след 3 световни титли. Джони не е във форма - видя се още от състезанието му в Бразилия. Американците с WW крилата летят слабо, само Парис с Комбата ги отсрамва. Последните дни могат да изненадат стига условията да се подобрят. Чехите са добри, с Дан Вихналик сме летяли - постоянен пилот, лети за Аерос.

Автор:  Огнян Угринов . Oggy [ Нед Яну 13, 2013 7:54 am ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Прав си за Дан Вихналик. Последната задача се класира 3 ти и дръпва напред.
Но унгарците също показват сила. Атила и Балаш са напред, дори Балaш печели задачата.
С Балаш летяхме на унгарско републиканско преди години, в много слаб ден тои вися почти половин час на няколко стотин метра на нула и в слабо качване се набра и бе единствен, който затвори за деня. От ниската Матра планина.
Петер Заш е сравнително млад пилот, с когото летяхме в България преди десетина години като начинаещ. Унгарската школа и редовно летене в големи състезания го прави състезателен пилот.

Антоне, мисля, че Атила и Дан летяха с нас на състезание в Сливен, но тогава ние бяхме по-опитни и ги бихме :)

Манфред продължава начело, Парис е "избомбил" тази задача, която е точкувана с 20 мин по къса поради спиране на задачата в 17.45.

Австралия започва да показва истинското си лице - базата се вдига високо и пилотите успяват да стигнат тавана от 14.000 фута.
Летят на границата за използване на кислород и опасноста от хипоксия (и да летят глупави :) )

Статия на английски за този ден, в която се казват добри думи за земния екип.
Успява за около час да вдигнe във въздуха 105 пилота - при висока температура, поривистен земен вятър и много прахоляк от витлата на буксировчиците.
http://www.pressbhgc.blogspot.com.au/20 ... h-can.html

Битката за шампионата не е решена все още, и други имат шансове, сега вече може да се атакува рисково Манфред, а той трябва да не греши - като във Франция.

Ден 7, задача 6:

210 км "dogleg". 82 км първа част от 30 км стартовия цилиндър.
ТП при Tomingley.
128 км втора отсечка до целта в Gulgong.
Ветровете са южни до Форбс, югозападни в последната отсечка, където има и ограничение във височината - до 12500 фута. .


Изображение

Автор:  Огнян Угринов . Oggy [ Нед Яну 13, 2013 1:05 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Задачата е прекратена в 16-53 поради засилващ се вятър.
Излитането е минало безпроблемно при нормални условия, прогнозата за вятъра е била да се засили, което е и станало. Пращам малко снимки и видео от актуалната обстановка:

http://www.youtube.com/watch?v=OwDGuwyPPYM

Изображение

Целият ден имахме облаци промъкващи се от запад, които ставаха все по-плътни през деня. Излетяхме в слънчеви условия с облаци западно от нас.

Изображение

Пилотите прелетяха северно от Parkes и трасето ги заведе източно от Tomingley южно от Dubbo, където виждахме валежи северно от Dubbo.

В 16:30 радарът показа гръмотевична активност североизточно от Dubbo и точно северно от финала ни в Gulgong.
Вятърът се усили значително последния половин час на 20 км северно от трасето ни и пилотите бяха издухани към Dubbo от този силен югозападен вятър.

Bruce Wynne и Davis Straus дискутирахa какво да направят със задачата, в 16:53 Bruce Wynne я прекъсна с резултат 20 мин назад.

Изображение

Изображение

Прибиране на един от състезателите:

Изображение

Thanks Boncho:
2013 World's Day 4 Task 3 Animated Race Action!
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... i-9D9qBn0c

Автор:  Огнян Угринов . Oggy [ Нед Яну 13, 2013 4:24 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Прекъсването на задачата с намаляването на времето (и мястото) с 20 мин - предложи интересна промяна в класирането. Ето резултатите за деня:

http://www.forbesflatlands.com/results- ... sults_open

В общото класиране има изненади - идващите дни ще накарат много пилоти да се напънат и летят по-бързo, с рискови решения. Атила ще дебне плътно Манфред - там ще е интересн 3 бой :)

http://www.forbesflatlands.com/results- ... sults_open

Автор:  krassi [ Нед Яну 13, 2013 6:42 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

http://www.forbesflatlands.com/results- ... sults_open

Интересно е да се отбележи че в този ден по някаква случайност в първите 20 позиции се вижда само един Аерос Комбат. На първа позиция е Zac Majors (с Willswing T2C), който ако не беше прекратена задачата беше на 131км заедно с Johny Durand , имаше реални шансове да спечели задачата( или поне да бъде в първите 3).

Zac спечели други два таска, но се издъни отчайващо в първия таск ( 23km) и това му отне всякакви шансове за влизане в дори първите 10.
Paris с неговия Комбат е много назад този ден, 73 позиция.

Някой ако може да ми обясни защо руснака Сергей Суклета с Аерос Комбат е прелетял 5 км ? Сигурно е пуснал на качество от височина 300 метра, използвайки на макс неговата "GT " система. :( . А в първите 3 дни Сергей Суклета е правил по 100-120 км на задача. Друг руснак Артур Дзамихов също е прелетял 5 км с Moyes RX 3.5.

http://www.forbesflatlands.com/gallery/index.php

image 66

Извода е , да, крилата са важни, но още по-важно е кой и как ги управлява. Ако почнем да броим колко крила от дадена марка има в първите 10 или 20, не можем да кажем че марката с най-голямо присъствие е най-добра. Има много пилоти, които по-една или друга причина летят с крило, което не е непременно крилото което биха искали, а по-скоро крилото, което са получили на най-изгодна цена или с най-малко разходи. Има пилоти които летят спонсорирани от фирма. Да не забравяме че състезанието е в Австралия, и да докараш едно делта-крило от друга част на света струва скъпо, а в същото време Moyes и Airborne предлагаха отстъпки на пилотите ако си купят крило от тях преди състезанието.

Много добро впечатление прави испанския пилот Pedro Luis Garcia Morelli, лети с Willswing T2, не виждам други испанци, значи лети сам, и все пак се държи много напред в класацията. Браво на него !

Автор:  Огнян Угринов . Oggy [ Нед Яну 13, 2013 8:25 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Горенаписаното не е на състезателен пилот.
Но в този сайт има място за всички - знаещи и незнаещи, летящи и нелетящи. :lol:

За нелетящите делта и нелетящите състезателно ще коментирам резултата за деня така:
Задачата е прекратена 80-100 км преди финала и времето е намалено с 20 мин. Което означава, че на пилотите се отнемат почти 2 часа летене. Внезапното прекратяване на задачата означава и разбиване на плановете и тактиката на пилотите за начина на прелитане на останалите 80-100 км от таска.
И затова се получава едно объркващо подреждане, което аз намирам интересно, тъй като ще накара много от пилотите да променят стила си на летене оставащите дни.
С което и развоят на състезанието ще приеме по-забавен характер за нас, зрителите.

Пилотите с повече точки в този ден летят предпазливо и планират да не избомбят и да кацнат на финала, дори и по-бавно. Пилотите с по-малко точки поемат рискове и летят по бързо. Зак е рисков пилот, след 2 слаби резултати лети бързо, защото му трябва финал и време, за да компенсира. Това е същото и за други пилоти от неговия калибър.
Пилотите с добри точки могат да си позволят да летят във втората и 3 тата група и да държат под око по-бързите - те планират да стигнат финала и в последната част се атакува - защото отпред има доста индикатори.

Но... като прекратят задачата - се взема местоположението им по часовник. Тоест - те са орязани, а рисковите - печелят ако са на предна позиция.
Състезателите имат и наземна поддръжка, която ги снабдява с информация за ставащото във въздуха напред. Разбирате, че това също допринася кога, къде и на какви скорости да летят. Сигурно се досещате, че всички летят и с най-добрите уреди и има от къде да вземат калкулирани възможности да вземат благоприятни решения във въздуха.

Cега наистина се получи едно подреждане, което ще доведе до още по-внимателно планиране на летенето по оставащитре задачи. И ако се получат още прекъсвания - се страхувам, че ще има много протести.
До тук състезанието е безаварийно, мисля, че организаторите внимават да не поставят пилотите пред рисково летене - а на състезание е като на война.
Преди години и ние и организаторите се вълнувахме от това по малко - и ми се е случвало да обикалям ЦБ, както и да прелитам през валежната му част - само защото точките бяха важни, а и всички други във въздуха го правеха.
Днес това е немислимо в състезание от такова ниво.

Автор:  niki [ Нед Яну 13, 2013 8:43 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Благодаря ви за коментарите на състезанието. След време си представям как Оги озвучава live-tracking-a от някое състезание. Като на футболен мач.
Все пак въпреки своята емоционалност, футболните коментатори се опитват да са безпристрастни и да издигнат в култ красотата на играта.
Ето защо мисля че е неуместно да се карат слушателите да се досещат какво продава коментатора:
Огнян Угринов . Oggy написа:
Сигурно се досещате, че всички летят и с най-добрите уреди на Flytec/Brauniger

Някак си се губи чистотата на спорта.

Автор:  Ivailo [ Нед Яну 13, 2013 8:48 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Огнян Угринов . Oggy написа:
Горенаписаното не е на състезателен пилот.
Но в този сайт има място за всички - знаещи и незнаещи, летящи и нелетящи. :lol:

За нелетящите делта и нелетящите състезателно ще коментирам резултата за деня така:

Ти щото си един състезателен пилот, та си се утепал :lol:
Седи си на топло с чаша винце в ръка, докато ние - младите летим.
Може и да си бил едно време, сега си просто преводач.
Айде пий си винцето на топло и вместо да се подиграваш на младите се опитай да им помогнеш, за да има някакъв смисъл от твоето присъствие.


П.П. Това е мнение на един състезателен пилот :lol:

Автор:  BONCHO [ Нед Яну 13, 2013 9:04 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Интересна анимацийка на таска, извинявам се ако е пускано по нагоре:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -9D9qBn0c#!

Автор:  krassi [ Нед Яну 13, 2013 9:39 pm ]
Заглавие:  Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia

Цитат:
Може и да си бил едно време, сега си просто преводач.


за да има известна обективност, ето линкове от стари състезания в които е имало БГ пилоти.
http://www.fai.org/events/events-calend ... endarId=97
http://www.fai.org/events/events-calend ... darId=4743

http://www.fai.org/events/events-calend ... darId=4744
http://www.fai.org/events/events-calend ... ndarId=107


Не виждам името на Oggy като състезател. Ако някой извади и архивите на БГ състезания, и там няма да се види нито веднъж в първата тройка. Затова хайде без лични заяждания, кой бил и какъв. Коментари може да прави всеки, състезател или не. Толкова ли е трудно да се пази елементарно приличие ?

Страница 2 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/