Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:32 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Автобиография на Оги Угринов
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 11, 2019 8:26 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 8:14 pm
Мнения: 178
OGGY


Ето летателната ми биография:

Предварително се извинявам, че съм започнал летенето в ерата на комунизъма, но в последствие това го коригирах и от 31 години съм в демократична държава.

1982 г завърших курс за инструктори по делтапланеризъм на ОСО. Тази организация развиваше делтапланерисма тогава.
1983 г летях първото си сътезание на Сливен с UP Gemini.
1984 г прелетях от Витоша до Благоевград през Бобов Дол, което бе първият сериозен прелет в България. И това стана събитие за ОСО и ДВИ.
Бях включен в националния отбор същата година и с него пътувах до Кавказ за състезание, което бе отложено поради фатален инцидент със съветски пилот.
1984 г създадох делтаклуба на ГУП, който се превърна в най-многобройния и добре екипиран делтаклуб в страната.
1984 г ме назначиха за професионален иснтруктор по делтапланеризъм към 6ти район на ОСО в София.
1986 г есента бях назначен за тренйор на Българския национален отбор което продължи до август 1988 г.
през този период организирах няколко школи на националния отбор - в разширеният му състав влизаха 15 пилота от делтаклубовете в страната. те бяха разделени в 2 отбора, които участваха в различни състезания организирани в страните на СИВ (Източния блок).
Организирах и летях в лагер школите за въздушен влек, като летях делта и моторен делтапланер.
Създадох още 2 делтаклуба - във Вършец и делтаклуба на ВЛТИ, в който се обучиха и мотоделтапилоти.
За Министерството на Горите и ВЛТИ внесох 2 моторни Космос трайка, с които летяхме за таксиране на дивеча в няколко ловни стопанства.
Пилотите от тези клубове участваха в републиканските шампионати, в които летях и аз.

Представях националния и софийския отбор в международни състезания.

1987 г направих първите и засега единствени лупинги с делта, което бе отразено от БНТ - и влязох като 1ви в книгата Най-Най-Най на предаването Добро Утро на Сашо Авджиев (лека му пръст)
Падна много летене с безмоторни и моторни делти тогава. Дори и с парапланер, първият внесох 1987 г от La Mouette и го летяхме на Расник. Чух, че този парапланер е бил изкопиран в Шумен и са произведени няколко копия там, което не ме учудва. Там са силни парапланеристи и много.
Успях да летя и във природния феномен ”дълга вълна” и над Витош набрах тогава 4500 м - достраша ме да се издигна по-високо поради липса на допълнителен кислород.

1989 г летях Bassano del Grappa като шведски пилот.
Същата година летях и Airwave Challenge в Ажер, испания.

1990 г бях избран за водач на шведския национален отбор, с който летяхме Laragne Франция и Европейския Шампионат в Кранска Гора - тогава Югославия.


Бях поканен за тест и състезателен пилот към Pacific Airwave в Kалифорния от собственика на фирмата Рори Картър.

Лятото 1990 г летях в Калифорния, където облитах всякакви нови и ремонтирани делтапланери, произвеждани от фирмата.
Първи облетях и К2 - с който се състезавах следващата година в Owens Valley.

Състезавах се за отбора на Pacific Airwve на американските национални състезания (които бяха мини световни първенства и привличаха световния елит) в Динозавър 1990 г и в Owens Valley -1991 г, които състезания съм описал в списанието Cross Country.
В тези състезания бе нормално да се набирам до 6000 м и да прелитам от 120 до 200 км за 4-5 часа във въздуха. Местата за летене го позволяваха и са и днес уникални за летене с делтапланер.

Cписание Cross Country се редактираше от Sherry Thevenot.
Пиcах дълги години за делтапланеризма там, дори според едно писмо на Шери - съм спасил съдбата на списанието - когато тя имаше намерение да го спре и я уговорих да не го прави.

Пътувах често до Франция, внасях делтапланери от La Mouette.

Внасях и крила на Moyes Gliders - познавам се добре с Томаш Суханек, 3пъти световен шампион и фирмен пилот на Moyes Gliders.

1997 година внесох и летях първи в Скандинавия на безмачтов делтапланер Ламинар 14 ST. Това крило се закупи от български делтапилот следващата година.

2000 г бях отново първи с вноса и летенето с твърдо крило Атос. Това крило летях и в България и с него с него набрах 3625 м в термика над връх Вежен

До 2004 г внасях крилата на Icaro, когато Aeros ми предложиха да започна съвместна работа. След като облетях крилата им и сравних цените - приех дилърство за Аероs и в момента техните крила са най.многобройни сред шведските пилоти.
3 нови крила внесох и в България.
Транспортирах до България множество употребявани крила, както и много резервни части за сравнително стария парк, с който се лети там.
Инвестирах и в 2 моторни трайка на Avio Design в Kазанлък, сега поръчвам и 3 ти.

Познавам много добре местата за летене в България - летял съм много с делта и с моторен - и беше естествено да създам специализиран туризъм. Oт 1992 г всяко лято водя групи шведски делтапилоти. На тези "лагер школи" са идвали някои от действащите български делтисти,
1994 г в групи за България ce вклиучиха и парапланерситите - и летенето с делта и пара бе забавление за пилотите. 5 години летях с парапланери и внасях парапланеристка екипировка от Justra Stratos и Junkers Profly.

След падане над Сопот 1994 г от 2000 м и когато не ми се отвори и спасителния парашут, реших да не летя повече с пара и продължавам само с делта.
Летя с моторен трайк.

Действащ лицензиран инструктор съм, бях ангажиран 2 години в Шведската федерация със състезателната дейност.
Делта летенето ми е активно hobby, което се изплаща. Ценя свободното си време и помагам на делтaпилоти за повишаване нивото с термично и XC летене. И да им подпиша пилотския лиценз, когато сметна, че са готови.

Притежавам всички нива за компетентност изисквани от инструктора, както и за оператор на винч и влек. Всяка втора година минавам опреснителен курс за това.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -3 
 
 Заглавие: Re: Автобиография на Оги Угринов
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 13, 2019 2:40 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:23 pm
Мнения: 49
Местоположение: Varna
.............Много глаголи и лични местоимения - и всичките в 1-во лице , единствено число.....и минало време........
и най-вече - обърнете внимание на това:
"Транспортирах до България множество употребявани крила, както и много резервни части за сравнително стария парк, с който се лети там......"
- написано е от човек , който е роден в България - ".....се лети ТАМ" !!!!!!!!!!!!
Е, това до някъде обяснява защо (поне някои от летящите на крила Аерос в България) се налага да си купуваме Combat-ите направо от Аерос или да ползваме услугите на дистрибутори от други държави ...............;)
..........но всъщност кого изобщо го интересува по-горе написаното.............:)
Безаварийни полети момчета ...и момичета!!! ;)

_________________
Never need DHV!


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: Автобиография на Оги Угринов
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 13, 2019 3:52 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 120
Име: Борис Михайлов
Няма си работа Георгиев, ами пуска информация да дразни някои стари и нелетящи.
Малкото нови да прочетат, че с можене, летене и упоритост могат да се постигнат високи резултати.
А от Комбата - по добро нема :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -3 
 
 Заглавие: Re: Автобиография на Оги Угринов
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 13, 2019 8:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 14, 2004 9:57 am
Мнения: 90
Местоположение: НОВИ ПАЗАР
на мен най ми направи впечатлението паднах от 2000м а и не ми се отвори парашута ей това си е за рекордите на Гинес

_________________
които търси намира, който пита разбира


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Автобиография на Оги Угринов
МнениеПубликувано на: Сря Окт 23, 2019 5:05 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 120
Име: Борис Михайлов
Само 3 Комбата летят в Бьлгария. Веско от Варна. закупен от Румьния, Стефан от Варна - докаран от Угринов, Михаил от Монтана, внесен от Янчо Стойчев от Италия. И трите Комбата са 2ра рька. За нови Комбати няма финансово силни и опитни пилоти. Дори и за 2 ра рька липсва тьрсене. А това са крилата с най-добро качество и цена.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Автобиография на Оги Угринов
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 05, 2020 4:22 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 129
Местоположение: Karlovo
Оги Угринов е починал след боледуване! Безкраен полет!!!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Автобиография на Оги Угринов
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 13, 2020 12:30 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 11:44 am
Мнения: 60
Местоположение: Русе
Име: Бирсел
Светла му памет.

_________________
e-mail: montoy_77@yahoo.co.uk
telephone: 0888 59 16 12


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов