SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Автобиография на Оги Угринов
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=15&t=10326
Страница 1 от 1

Автор:  Georgiev [ Сря Сеп 11, 2019 8:26 pm ]
Заглавие:  Автобиография на Оги Угринов

OGGY


Ето летателната ми биография:

Предварително се извинявам, че съм започнал летенето в ерата на комунизъма, но в последствие това го коригирах и от 31 години съм в демократична държава.

1982 г завърших курс за инструктори по делтапланеризъм на ОСО. Тази организация развиваше делтапланерисма тогава.
1983 г летях първото си сътезание на Сливен с UP Gemini.
1984 г прелетях от Витоша до Благоевград през Бобов Дол, което бе първият сериозен прелет в България. И това стана събитие за ОСО и ДВИ.
Бях включен в националния отбор същата година и с него пътувах до Кавказ за състезание, което бе отложено поради фатален инцидент със съветски пилот.
1984 г създадох делтаклуба на ГУП, който се превърна в най-многобройния и добре екипиран делтаклуб в страната.
1984 г ме назначиха за професионален иснтруктор по делтапланеризъм към 6ти район на ОСО в София.
1986 г есента бях назначен за тренйор на Българския национален отбор което продължи до август 1988 г.
през този период организирах няколко школи на националния отбор - в разширеният му състав влизаха 15 пилота от делтаклубовете в страната. те бяха разделени в 2 отбора, които участваха в различни състезания организирани в страните на СИВ (Източния блок).
Организирах и летях в лагер школите за въздушен влек, като летях делта и моторен делтапланер.
Създадох още 2 делтаклуба - във Вършец и делтаклуба на ВЛТИ, в който се обучиха и мотоделтапилоти.
За Министерството на Горите и ВЛТИ внесох 2 моторни Космос трайка, с които летяхме за таксиране на дивеча в няколко ловни стопанства.
Пилотите от тези клубове участваха в републиканските шампионати, в които летях и аз.

Представях националния и софийския отбор в международни състезания.

1987 г направих първите и засега единствени лупинги с делта, което бе отразено от БНТ - и влязох като 1ви в книгата Най-Най-Най на предаването Добро Утро на Сашо Авджиев (лека му пръст)
Падна много летене с безмоторни и моторни делти тогава. Дори и с парапланер, първият внесох 1987 г от La Mouette и го летяхме на Расник. Чух, че този парапланер е бил изкопиран в Шумен и са произведени няколко копия там, което не ме учудва. Там са силни парапланеристи и много.
Успях да летя и във природния феномен ”дълга вълна” и над Витош набрах тогава 4500 м - достраша ме да се издигна по-високо поради липса на допълнителен кислород.

1989 г летях Bassano del Grappa като шведски пилот.
Същата година летях и Airwave Challenge в Ажер, испания.

1990 г бях избран за водач на шведския национален отбор, с който летяхме Laragne Франция и Европейския Шампионат в Кранска Гора - тогава Югославия.


Бях поканен за тест и състезателен пилот към Pacific Airwave в Kалифорния от собственика на фирмата Рори Картър.

Лятото 1990 г летях в Калифорния, където облитах всякакви нови и ремонтирани делтапланери, произвеждани от фирмата.
Първи облетях и К2 - с който се състезавах следващата година в Owens Valley.

Състезавах се за отбора на Pacific Airwve на американските национални състезания (които бяха мини световни първенства и привличаха световния елит) в Динозавър 1990 г и в Owens Valley -1991 г, които състезания съм описал в списанието Cross Country.
В тези състезания бе нормално да се набирам до 6000 м и да прелитам от 120 до 200 км за 4-5 часа във въздуха. Местата за летене го позволяваха и са и днес уникални за летене с делтапланер.

Cписание Cross Country се редактираше от Sherry Thevenot.
Пиcах дълги години за делтапланеризма там, дори според едно писмо на Шери - съм спасил съдбата на списанието - когато тя имаше намерение да го спре и я уговорих да не го прави.

Пътувах често до Франция, внасях делтапланери от La Mouette.

Внасях и крила на Moyes Gliders - познавам се добре с Томаш Суханек, 3пъти световен шампион и фирмен пилот на Moyes Gliders.

1997 година внесох и летях първи в Скандинавия на безмачтов делтапланер Ламинар 14 ST. Това крило се закупи от български делтапилот следващата година.

2000 г бях отново първи с вноса и летенето с твърдо крило Атос. Това крило летях и в България и с него с него набрах 3625 м в термика над връх Вежен

До 2004 г внасях крилата на Icaro, когато Aeros ми предложиха да започна съвместна работа. След като облетях крилата им и сравних цените - приех дилърство за Аероs и в момента техните крила са най.многобройни сред шведските пилоти.
3 нови крила внесох и в България.
Транспортирах до България множество употребявани крила, както и много резервни части за сравнително стария парк, с който се лети там.
Инвестирах и в 2 моторни трайка на Avio Design в Kазанлък, сега поръчвам и 3 ти.

Познавам много добре местата за летене в България - летял съм много с делта и с моторен - и беше естествено да създам специализиран туризъм. Oт 1992 г всяко лято водя групи шведски делтапилоти. На тези "лагер школи" са идвали някои от действащите български делтисти,
1994 г в групи за България ce вклиучиха и парапланерситите - и летенето с делта и пара бе забавление за пилотите. 5 години летях с парапланери и внасях парапланеристка екипировка от Justra Stratos и Junkers Profly.

След падане над Сопот 1994 г от 2000 м и когато не ми се отвори и спасителния парашут, реших да не летя повече с пара и продължавам само с делта.
Летя с моторен трайк.

Действащ лицензиран инструктор съм, бях ангажиран 2 години в Шведската федерация със състезателната дейност.
Делта летенето ми е активно hobby, което се изплаща. Ценя свободното си време и помагам на делтaпилоти за повишаване нивото с термично и XC летене. И да им подпиша пилотския лиценз, когато сметна, че са готови.

Притежавам всички нива за компетентност изисквани от инструктора, както и за оператор на винч и влек. Всяка втора година минавам опреснителен курс за това.

Автор:  radoair [ Пет Сеп 13, 2019 2:40 pm ]
Заглавие:  Re: Автобиография на Оги Угринов

.............Много глаголи и лични местоимения - и всичките в 1-во лице , единствено число.....и минало време........
и най-вече - обърнете внимание на това:
"Транспортирах до България множество употребявани крила, както и много резервни части за сравнително стария парк, с който се лети там......"
- написано е от човек , който е роден в България - ".....се лети ТАМ" !!!!!!!!!!!!
Е, това до някъде обяснява защо (поне някои от летящите на крила Аерос в България) се налага да си купуваме Combat-ите направо от Аерос или да ползваме услугите на дистрибутори от други държави ...............;)
..........но всъщност кого изобщо го интересува по-горе написаното.............:)
Безаварийни полети момчета ...и момичета!!! ;)

Автор:  Ironman [ Пет Сеп 13, 2019 3:52 pm ]
Заглавие:  Re: Автобиография на Оги Угринов

Няма си работа Георгиев, ами пуска информация да дразни някои стари и нелетящи.
Малкото нови да прочетат, че с можене, летене и упоритост могат да се постигнат високи резултати.
А от Комбата - по добро нема :)

Автор:  bogisan [ Пет Сеп 13, 2019 8:10 pm ]
Заглавие:  Re: Автобиография на Оги Угринов

на мен най ми направи впечатлението паднах от 2000м а и не ми се отвори парашута ей това си е за рекордите на Гинес

Автор:  Ironman [ Сря Окт 23, 2019 5:05 pm ]
Заглавие:  Re: Автобиография на Оги Угринов

Само 3 Комбата летят в Бьлгария. Веско от Варна. закупен от Румьния, Стефан от Варна - докаран от Угринов, Михаил от Монтана, внесен от Янчо Стойчев от Италия. И трите Комбата са 2ра рька. За нови Комбати няма финансово силни и опитни пилоти. Дори и за 2 ра рька липсва тьрсене. А това са крилата с най-добро качество и цена.

Автор:  nikidelta [ Съб Сеп 05, 2020 4:22 pm ]
Заглавие:  Re: Автобиография на Оги Угринов

Оги Угринов е починал след боледуване! Безкраен полет!!!

Автор:  montoy_77 [ Нед Сеп 13, 2020 12:30 am ]
Заглавие:  Re: Автобиография на Оги Угринов

Светла му памет.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/