Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:26 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Фев 25, 2008 8:45 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 11:48 pm
Мнения: 301
Местоположение: haskovo
Добре де Риджит-глайдерите имат аеродинамично управление (макар
и само от горе ) - та те могат ли да превъртат туно без да го замажат
по оста . И как в същност се управляват тия крила - щото изглеждат
съвсем истински ?

_________________
недей да летиш по-бързо от твоя ангел пазител (бяло-син Aspen)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: rigid
МнениеПубликувано на: Вто Фев 26, 2008 12:30 am 
Ami rigid krilata imat neshto takova, ama ne e bash eleroni. Po princip tipichnite rigid imat edni klapi, koito se povdigat nagore i sazdavat izvestno saprotivlenie v ednoto ili drugoto krilo i taka zavivat( malko kato pri parata, samo che nagore). Obache kakto lesno moje da se doseti chovek, tova sazdava izlishno saprotivlenie i ne e mnogo efektivno ot gledna tochka na kachestvo . Zatova niakoi novi modeli kato na Aeros da rechem, imat neshto kato istinski eleroni ( ili elevoni mai im kazvat ) s koeto teoretichno neshtata se reshavat po-efektivno, hem ne gubiat ot saprotivlenie, hem si reshavat problema s aerodinamichnoto upravlenie. Obache tova ne im reshava napalno vaprosa s tonoto, zashtoto mai pak se iziskva da imash opashni ploskosti kato na samolet.
zashtoto v momenta v koito zabiat elevonite, kriloto prosto shte se nakloni i shte vleze v zavoi...
Nomera e che samoletite , za da vliazat v "chist" zavoi, izpolzvat ne samo eleroni, no i vertikalen stabilizator...eleronite naklaniat nastrani, a vert. stabilizator zavarta okolo osta Z, za da stane t.nar. koordiniran zavoi.

Za tonoto triabva da pogledna kakvi komandi se podavat ( shtoto az ne sam pilot na samolet :-)))samo vednaj sam karal edna Wilga po sluchainost :-))), predpolagam che samo eleroni se nabivat yako ( te sa alternativni, edinia nagore, drugia nadolu) a opashkata bi triabvalo da kompensira kogato samoleta stane naklonen na 90 gradusa da rechem, za da se poddarja posokata na poleta pravo napred....
a be , s edna duma, ne stava :-)))) s deltata :-)))
Inache novite rigid krila sa trepachi, za planirane i za skorost, teche mi ligata kato gi gledam, ama ne sa mi po djoba...No i tehnite proizvoditeli preduprejdavat che ne sa za aerobatika, zashtoto s tia skorosti deto razvivat, mnogo lesno mogat da vliazat v pretovarvane nad dopustimoto za tehnite konstrukcii i da se schupiat..


http://en.wikipedia.org/wiki/Aerobatic_maneuvers

http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_dynamics#Roll


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: aeros phantom
МнениеПубликувано на: Вто Фев 26, 2008 12:35 am 
http://www.aeros.com.ua/structure/rw/index_en.php


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: RIGID
МнениеПубликувано на: Вто Фев 26, 2008 1:28 am 
Не съм забелязал да правят аеробатика с rigids. Това са крила за прелитане, а и имат структурно ограничение. Носещата част е атакуващият раб - от карбон. Носещата повърхност е от плат, които оформя крилото чрез карбонови профили. Тези профили са сравнително тънки. За олекотяване и за цената. Без клапи крилото има мах скорост, която е по-малка от тази на делтите. При голяма скорост профилите се натоварват и биха могли да се счупят, ако се премине границата. А при аеробатика трябва да се лети бързо, и крилото се натоварва по друг начин в определени моменти. Тези моменти могат да го счупят. АТОСа, които летях 2000 г имаше мах скорост от 80 км/ч. При първия прелет с него във France - прелетях 50 км триъгълник за почти 50 мин. Излетях от Chabre, Laragne, набрах база и под облачна улица стигнах първата точка. Докато летях делфин с отпусната клапа, напънах рамката над 90 км/4 и чух пръщенето на kарбоновите профили. И намалих скоростта естествено. С малък размер делта - Хермес на La Моуетте, през 1987 от Витоша, след пълен срив и с тяло изнесено пред рамката, видях 131 км/ч на Афро скоростомера. Чак тогава се реших dа въртя лоопинг. Сегашните rigids, които са със смесено управление - елерони и изместване на тежеста на пилота, не намирам за подходящи за аеробатика. При тях се цели максимално качество като скоростта не може да се увеличава заради издръжливостта на материала. Ако летя аеробатика - ще взема topless hangglider, с подсилена карбонова напречка.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Фев 26, 2008 11:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 11:48 pm
Мнения: 301
Местоположение: haskovo
При самолет бързо туно става само с елерони , бавно туно и туно
в няколко такта иска координирано подпиране с вертикал .
(това горното е от опита ми с RC модели )

_________________
недей да летиш по-бързо от твоя ангел пазител (бяло-син Aspen)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Отрицателен ъгъл на атака
МнениеПубликувано на: Пет Юни 13, 2008 10:19 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
Може на някого въпросът да се стори тъп, ама..... може ли при делтата или rigid glider да се получи отрицателен ъгъл на атака, или са така тримовани, че да не може? Какво става ако придърпаш максимално трапеца към себе си?


Последна промяна petrun на Пон Юни 16, 2008 9:56 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: TUCK
МнениеПубликувано на: Съб Юни 14, 2008 1:11 pm 
Samo vednaj mislia, 4e sam letial s otrizatelen agal - i togava kriloto mi se prevartia vav vazduha - TUCK. Imah kasmet, 4e se opravi i ne se naloji da hvarliam spasitelen. Tova se slu4i poslednia den na US Nationals v Owens Valley - i pri4inata be, 4e se opitvah da vartia termika v kanion i v rotornata mu 4ast. Viatarat beshe nasreshten za poslednata prava na zada4ata. otkasvashe se termika v rotornata 4ast, az estestveno se opitah da vartia i nabera viso4ina, no se okazah preobarnat. Nepriyatno useshtane na 12000 foota - ostavih zada4ata i otletiah v ravninata da si kazna - po dobre jiv i s po-malko to4ki :)
V BG edinstveniat TUCK koito znam e na Iakim ot Karlovo, koito leti delfin - bavno v bazata na oblaka. Kriloto mu zabiva nos i se prevarta, Iako pravi neshto kato 3/4 looping, vazstanoviava poleta i se vrashta obratno v Sopot. Sled kazaneto proveriavat latite i se okazva, 4e profilat na mnogo ot tiah e promenen ot vnezapnoto pretovarvane.
Negativen agal na ataka oznachava TUCK


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: otricatelen agal
МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2008 1:41 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Parvo triabva da definirame kakvo e agal na ataka?
Agal na ataka e :

Angle of attack (AOA, α, Greek letter alpha) is a term used in aerodynamics to describe the angle between the chord line of an airfoil and the vector representing the relative motion between the airfoil and the air. It can be described as the angle between where the chord line of the airfoil is pointing and where the airfoil is going.

......
The angle of attack is often confused with the pitch angle or body angle of an aircraft. Pitch angle and body angle are measured with respect to the horizon; whereas the angle of attack is measured with respect to the relative motion between the wing and the atmosphere.


Znachi agala na ataka e agal mejdu chordata na kriloto i vektora, predstavliavash otnositelnoto dvijenie mejdu profila i vazduha ( hmmm, malko zasukano opredelenie)
Pri deltite tai-kato kriloto ima usukvane po daljinata si kam kraia na kriloto agala na ataka e razlichen ( po-malak) otkolkoto v sredata pri centroplana. Na tova se dalji i stabilizirashtia effekt na deltakriloto...v momenta v koito to se "zabode" nadolu, kraishtata na kriloto stavat s negativen agal i varhu tiah zapochva da deistva sila otgore, koiato prilojena spriamo centara na tejestta i na podemnata sila, vsashtnost prinujdava kriloto da uvelichi agala na ataka i da se varne v normalen rejim. Taka che nakratko otgovora e da, kriloto moje da izpadne v otricatelen agal na ataka, no se vadi, ako ima skorostt. ako niama skorost, to ne bihme mogli da govorim za agal na ataka, zashtoto, vij definiciata, govorim za otnositelno dvijenie na vazduha spriamo kriloto.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: agal na aTAKA
МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2008 1:49 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Da dopalnia:
kakto se vijda ot texta na English, agala na ataka da ne se barka s agala spriamo horizonta...edno krilo moje da sochi "kat gozdei" nadolu, no vse oshte da ima polojitelen agal na ataka, dvijeiki se nadolu.
Naprimer pri izlitane ot stramen sklon ( Chepan planina da rechem) ako se opitvash da si darjish kriloto s agal, na koito si sviknal pri po-polegati sklonove, realno agala na ataka shte bade ogromen...mnogo po-goliam ot tozi, s koito kriloto shte moje da leti...zashtoto vazdushnia potok e otklonen to sklona na nagore, i ako iskash da izletish, triabva da navedesh nosa na kriloto nadolu, za da go postavish v realno izlitash agal, inache kriloto shte izpadne v sriv oshte na starta. Neshto poveche, dokato se machish da ustanovish agala na ataka, kriloto samo shte navede nos nadolu, zashtoto kraishtata shte zadeistvat stabilizirashtia effekt i shte prilojat sila, navejdashta nosa nadolu. Pri tova ima edin "spavasht effekt" na ramkata za upravlenie, koito triabva da se ima predvid pri takav vid izlitane.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: agal na ataka
МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2008 1:58 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Are da dovarsha temata :-))))

Znachi agala na ataka e agal mejdu chordata na kriloto i vektora, predstavliavash otnositelnoto dvijenie mejdu profila i vazduha ( hmmm, malko zasukano opredelenie)
Zashto se govori za "otnositelno dvijenie" na vazdushnia potok ?
Ami zashtoto kogato edno krilo se dviji prez vazduha, vazdushnata masa ne ostava "bezrazlichna" kam profila, tia reagira, kato se otkloniava malko nadolu dokato zaobikalia kriloto...zatova se govori za otnositelna skorost ( a skorostta vinagi e Vektorna velichina, koiato ima golemina i posoka)
T.e. ako sravnim vektora na vazduha niakade napred pred kriloto , s tozi na vektora na vazduha neposredstveno pod kriloto, shte vidim che te se razlichavat po agal. Imenno zatova se govori za vektora na otnositelno dvijenie na vazduha okolo profila na kriloto.
Ako imate chance da razgledate raznite mu debeli knigi po aerodinamika, moje da popadnete na snimki na vazdushen potok okolo profila na kriloto, na koito e interesno da se zabeleji kak neshtata izglejdat razlichno ako sa snimani ot kamera svarzana i dvijeshta se sas profila, i kamera stoiashta nepodvijno...neshtata sa mnogo razlichni...no tova e druga tema.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: agal
МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2008 2:29 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Петрун, въпроса не е тъп. :-))) Представи си случаи да речем Делта, закачена на важе вертикално надолу с носа ...примерно закачена за балон. Нека да си представим поне за момент че по ниакаква причина крилото се е оказало с отрицателен ъгъл. Ако крилото се откачи и започне да пада надолу, отново поради разликата в ъглите мейду средата и краиштата на крилото, след известно време крилото ште се само-ориентира и ъгъла много бързо ште стане положителен.
Виждал сам делти, поставени под отрицателен ъгъл на изпитателен стенд, на камион, но това е изкуствено положение, саздадено единствено с цел да се види доколко ште издържи структурата на крилото на негативно претоварване. реално в полет такова нешто не мое да се получи...имам предвид крилото да се движи на негативен ъгъл със 60 км /час в продъление на 500 метра да речем..такав филм ниама..
Риазкото дарпане на рамка довежда до навеждане на носа надолу, но не забравиаи че и крилото се движи надолу, така че ъгъла на атака все оште е положителен. Нешто повече, нека не забравиаме, че ако крилото лети, това значи че "вдига" теглото на пилота и собственото си тегло, достатачно че да стои във ваздуха.Е штом "вдига", значи има подемна сила, а штом има подемна сила, значи има положителен ъгъл на атака..те това е то...:-)))

http://www.icaro2000.com/Gallery/Hang-g ... otypes.htm
http://www.seedwings.com.au/space.php


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Tuck
МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2008 2:41 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Na Oggy da pripomnia che v BG e imalo dosta tuck-ove...Golemana vednaj napravi Tuck nad Sopot, testvaiki novo okachvashto ustroistvo...Angel Kacarski ot Vraca napravi Tuck na Koniovo na edno sastezanie, izlitaiki s krilo, "proizvedeno" ot Toni Voivodov.
Sashto Svetoslav ot Zmei zagina praveiki Tuck na Kominite na Vitosha, pred ochite mi e oshte...no togava krilata oshte niamaha dostatachno antipikirashti ustroistva.
Na mene mi se e sluchvalo da pikiram nadolu gubeiki 200-300 metra pochti vertikalno sas Streak 160 nad skalite na Rozino, no tova si beshe pikirane...kriloto se darja otlichno i me izvadi, makar i sled dalgo izpraviashto na nokti pikirane...beshe mnogo turbulentna thermika...200 nadolu..200 nagore sas 6-7 m/sek...
Sashto vednaj za da izbegna sblasak sas Slavi Slivenski ( bog da go prosti) vednaj se naloji riasko da drapna ramkata, za da se gmurna pod nego, zashtoto toi me zaseche v edna termika, vlizaiki na yuruj...posle go pitah zashto be , Slave, ne zavi naliavo, da ti go nachukam...? A toi: Krasio, ti ni znaish li che az ni moga da zavivam naliavo ?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2008 9:55 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
Благодаря за отговорите! :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Dopalnenie
МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2008 12:06 pm 
Deltakriloto moje da leti s otrizatelen agal na ataka - no togava to e obarnato naopaki i pilota leji v plata. Slu4valo se e - znam za slu4ai v Avstria, kogato kriloto se obrashta i planira ot 2000 m s pilota v plata - i to stabilno. Toi ne e uspial ili ne e posmial da opita da go obarne - i hvarlia spasitelen parashut na nisko i kaza nevredim i sas zdravo krilo.
Ne mislia, 4e si struva da se opitva a i ne mi se vijda mnogo zabavno takova letene :)


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов