Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 26, 2024 11:36 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: FELTRE - ITALY
МнениеПубликувано на: Нед Апр 20, 2008 12:31 am 
Не улучихме време тази седмица в Италия. Вторникът мина в каране до Басано, моткане из Фелтре и дълга вечеря и спане.
Сриядата обаче се получи летателна - в 10.00 сме на Монте Авена и разпъваме 12 крила в падналия през нощта сняг. Присъедини се и немско пара училище - с още почти толкова пилоти. Сутрешната влага се вдига в бели валма - качванията се виждат добре. Пара училището започна да излита. 2-3 -ма се набраха добре и закръжиха под облака над нас. Аз изчаках реда си след 3 крила и след излитането уцелих силно качване, което ме изстреля към облака. Не само това, ами и набирам покрай облака - над мен е един новообразуван магел. Стигам го и в парата му прелитам към долината като се плъзгам покрай облачната стена. Hад мен видях Йорген - поне 200 м по-нависоко - да не му се надява човек.
Прелитам към средата на долината - една пара е зависнала и опитва да центрира качването. Благодарен за индикацията поемам нагоре и стигам 2200нм. Задачата ни е 128 км отиване с връщане - и като гледам небето ми става ясно, че ще е адски трудно за изпълнение. Защото над Педавена облаците са преразвити, вали и според сянката поне 20 км са засенчени. Остава варианта да опитам да се лепна на южната верига и да заобиколя засенчената дъждовна област. Планирам бързичко на изток, подминавам Фелтре и ми стана ясно, че съм закъснял - облаците се развиват по-бързо от планирането ми и вече всичко се засенчи. реших, че е по-добре да се върна обратно и си кацна в къщи. Правя завои и прелитам назад. Паднал сам на 1100 м и уцелвам 1,5 м/с качване. Над мен се образува пухче, което се храни от слънчево петно зад реката. Настанявам се в сърцевината и въртя нагоре. Покрай мен прелита Конрад - запътил се откъдето аз се връщам. Hе сприра при мен, а продължава планирането си на изток и го проследявам докато се изгуби в ниското.
В базата сам и планирам към старта Монте Авена. Там има 2 крила, парапланерите са вече накацали. Хващам си пак базата в турбулентно издигане и съзрях крило да кръжи в средата на долината. Веднага прелитам натам и в двойка се издигаме. Пухчета се се образуват почти навсякъде, тази част на долината е огрята, преразвотата част на изток си стои и се извалява. Оставям Пер и прелитам на запад. Там Йорген е индикирал едно слабо качване. Подминавам го и над Гярони напипвам истинското. Закръжиявам накренен, което Йорген забелязва и прелита към мен. Изпреварвам го и първи в базата изпъвам крилото и политам към Фелтрe. Там вече сам видял крило в термика. Наближавам и познавам Пер. Kачването си е 0 и той полита към Монте Авена. Склонът е частично осветен от слънцето. Аз го подгонвам и му прелитам над главата след което и двамата се завъртаме в друсливи балони по средата на склона. Вдигаме се над старта, но вече с намаляващ ентусиазъм.
Йорген ни е проследил и се присламчва под нас. Той и Пер оставят битката и подлитат към кацането. И на мен ми е ужасно студено на краката, направо са премръзнали от минусовите температури в облаците. Та и аз се затътрям след тях.
На 400 м хващам едно слабо, но топло качване и в него 5 минути наблюдавам казанията долу. После и аз си отпуснах напълно напречката, раздвижих си добре вкочанените глезени и скоро се нареждам при останалите крила на земята. И си поделихме веднага по бира от предвидливо складираните запаси в минибусовете. Само Конрад не се завърна - в смс ни даде координатите и го намерихме след Фелтре в един ресторант с име 3-ТЕ ПЕТЕЛА! И в които имаше 4 работещи момичета.
Късмет на начинаещ!
Още един тежък работен ден бе отхвърлен. :lol:


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: ПРОДЪЛЖЕНИЕ - В ШВЕЦИЯ
МнениеПубликувано на: Нед Апр 20, 2008 11:33 pm 
Наложи се да напуснем Италия - времето се сговни, а над Скандинавия се настани високо. Нон стоп каране през Бреннер, Австрия, Германия, Дания и сутринта в 5 сме у дома - Южна Швеция. Подслонявам 4 пилота и успяваме да поспим 4 часа. Мятаме се в минибуса и в 11.30 сме на нашето малко летище - в покрайнините на едно малко селце наречено Сконес Фагерхолт
Там вече има готови крила за летене, моторният делтапланер започва да ни изтегля и аз оставам последен. Небето е покрито с чудесни плоски кумулюси, оформят се и малки редички. Пер ме изтегля и на 600 м се откачам от влека. намирам си едно добро качване и се издигам на 1450 м. Равнинното летене ми е слабо и започвам каси прелитания от облак до облак - не преминавам 10 км от летището. След час набиране и планиране губя височина и се устремявам към кацането. Долу има 3 крила, а мен ме удря въздушен шамар - откъсва се термика - а аз съм на 150 м. Реших и аз да отвърна - и започнах да се боря с турбуленцията - здраво ме подмяташе, но устоях, над 300 м се оформи прилична термика от 4 м/с с която се качих на 1600 м. Пак си започнах тренировачни прелитания и качвания - най интересното бе идването на орел - бях на 900 м и набирах, той се появи със сърцевината на качването, наближи ме отдолу, въртяхме в една посока и видях, че главата му бе бяла. Приближи се под мен и направи някакво салтомортале, след което отлетя. След 2 часа казнах. У всички пилоти извираше ентусиазъм за неделята - времето оставаше непроменено като прогноза.
Днес сутринта сме ранобудни и в 10.00 започваме подготовката за полети. Сменихме старта - вятърът е североизточен и малко по-силен от вчера. В небето се подредиха ранни облачни улици и в 12.00 Пер изтегля първия влек с Хокан. Той се откача в термика и потегля нагоре. Втори е Хейкки. Отнема му малко да напипа следващото качване и завърта в него. Хокан е в базата и прелита срещу вятъра. проследявам го от земята докато Пер ме изтегля и мен. Откачам се на 700 м право в термиката, в която мотоделтата ме вкара. 2-3 м качване и наближавам базата. Хейкки прелита над мен срещу вятъра и в магела. Още няколко витки и го последвам. Следващия час ще летим заедно, като си помагаме с индикирането на качванията. летим често делфин, като се разделяме по облачната улица. Не падаме под 1100 м, магелат вече е на 1700 м и ни притиска като таван.
Не само това - започвам и да мръзна. Прелетяли сме 25 км, Хейкки спринтира пред мен - той е по-бърз - лети с безмачтов. Завъртя се в термика на километър пред мен, но повече южно. Аз размислих за 15 секунди и реших да се насоча към Маркаръд, за да направя нещо като триъгълник, а и да мога да се върна до летището. наборат на височина не беше никакъв проблем, плъзгах се все в базата, където беше и вече ужасно студено. Под мен забелязвам крило - Хокан е стигнал до Осби - на 31 км и се връща. И той е безмачтов, спира за малък набор под мен и после ГПСа му посочи достатъчна височина да стигне целта. Аз летя също натам доста високо и стигам над летището на 1100 м. Започвам да губя височина с малко аеробатика - както и да се посъвзема преди кацането, защото се чувствам вкочанен. А летателния ми костюм остана в минибуса!
Под мен Пер е готов да изтегли още едно крило, но изчаква кацането ми. Което е чудесно до финалния момент - когато трябва да избутам рамката. Ами ръцете ми просто не можаха да се вдигнат! И аз се лепнах по корем на полето. Дълго се затоплях, докато наблюдавах кацането на други връщащи се пилоти. Хейкки затвори елипса от около 70 км, но и той не успя да си избута рамката на кацането - толкова се бе вкочанил. А е финландец!
Та стана чудесно летене. Като мога да приключа с това - най -студената зима за мен в Швеция бе днешното летене през април?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: КРАТКИ ФИЛМЧЕТА ОТ ITALY И SWEDEN
МнениеПубликувано на: Пон Апр 28, 2008 8:03 pm 
FELTRE, IATLY
http://www.tillmantours.nu/italien08/italien200.avi

ДЕЛТИТЕ ГОТОВИ ЗА ШЛЕПВАНЕ
http://www.tillmantours.nu/italien08/sk ... %20125.avi

ХОКАН СЕ БУКСИРА! ЗАБЕЛЕЖЕТЕ РЕДИЦИТЕ ОБЛАЧНИ УЛИЦИ
http://www.tillmantours.nu/italien08/sk ... %20126.avi

Стартовата количка е чудесна помощ за излитане - пилотът лежи полузакопчан в сбруята. Отделя се от количката при набиране на добра скорост след което лети ниско над земята до издигането на буксировчика нагоре - тогава отпуска крилото и се издига след него като се стреми да се държи зад и леко над ултралекия.
Другото удобство е, че може да се излита със грабен и страничен вятър - слаб, разбира се. А избутването на количката от един помагач е да се преодолее съпротивлението на тревата и не се стигне до пренапрягане на въжето и скъсване на бушона при потегляне.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов