Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:55 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: ??? Учебен филм...
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 14, 2008 5:05 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юли 28, 2008 5:37 pm
Мнения: 58
Здравейте.
Някой знае ли къде мога да намеря учебен филм или клип по делтапланеризъм?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: youtube
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 17, 2008 10:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
youtube...kade drugade ?....

vij tova e interesno...uchenika stoi na platforma, koiato se dviji, a instruktora e do nego prez cialoto vreme i mu obiasniava kakvo da pravi vav vseki edin moment.

http://www.youtube.com/watch?v=7x0Y1y6hVh0

ima i drugi filmcheta
http://www.youtube.com/watch?v=_a4jLAiw ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=tHIo_f4m ... re=related


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 18, 2008 12:42 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
http://www.youtube.com/watch?v=ltNPtkih ... re=related

edno rusko filmche, zabeleji vav 7:20 time ...uchenika kara tolkova bavno, che kriloto izpadna v sriv. Tova e vazmojno nai-opasnoto neshto za nachinaeshti, zashtoto mogat da posreshtnat zemiata s glava i dotam.
Ili da si schupiat racete, ako ne gi drapnat v momenta na udara sas zemiata.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 18, 2008 12:56 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
oshte filmche sas onia metod s kamion i platforma. Tova izglejda dosta bezopasen metod kato za nachalno opoznavane na kriloto.
http://www.youtube.com/watch?v=9gdc3oYLahA

Kakvoto i da gledash kato filmcheta v neta, ne zabraviai che samo s gledane niama da se nauchish, iska se raka da pipne i bair da se izkachi.
Filmchetata poniakoga pokazvat dobri neshta, poniakoga loshi, i bez komentar ot po-opiten chovek ima opasnost da poluchish pogreshna predstava za neshtata.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: oshte
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 18, 2008 5:40 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
http://www.youtube.com/watch?v=5vYuInY6 ... re=related


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: oshte za nachalnite poleti
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 25, 2008 7:27 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
http://www.youtube.com/watch?v=_a4jLAiw ... re=related

http://www.hanggliding.org/marketing/contact.php?id=614

http://www.youtube.com/watch?v=aL2b2Nh8 ... re=related

tova poslednoto e dobre da se pravi, ama s hora koito razbirat ot letene s delta , ta da znaiat kolko i koga da darpat ili da otpuskat vajencata, s koito e varzano kriloto ( za nosa i otsrani na naprechkata )

Едно основно нещо трябва да се разбере от начинаещите:
Крилото лети ( ако не му пречите да лети).
Ако сложите чувал с картофи закачен на крилото, и го засилите с подходяща скорост и ъгъл на атака, ще се уверите, че крилото наистина лети без пилотска намеса.
Забележете на повечето филмчета как пилота постепенно засилва крилото, което е поставено под правилен ъгъл на атака, и реално рамката почти не се мести напред или назад, т.е. ако ъгъла е добър в самото начало, единственото което се нуждаете е да придобиете скорост , което става с тичане, но при това тичане ъгъла се запазва.
В редките случаи когато се вижда някои да прибутва рамката при излитане, това само показва че крилото не е създало подемна сила, защото не е постигната нужната скорост, и те се опитват да компенсират с избутване. Това става, но за кратко и след това трябва незабавно да се придърпа рамката, за да се набере скорост, иначе крилото изпада в срив. Въобще нуждата от прибутване показва лошо засилване или липса на място за засилване. Някои пилоти предпочитат да поддаржат ниско наведен нос докато се засилват, за да наберат повече скорост, и след това да отпуснат нагоре носа. Това става, но все пак като за начало не е необходимо да го правите.
Размера на крилото е нешто, което често се пренебрегва. Всяко крило е оптимизирано за определено тегло на пилота. Ако вие се падате в горния краи на диапазона на теглата, крилото ше има нижда от повече скорост за да ви вдигне вав ваздуха и освен това ште лети значително по-барзо. Затова е по-добре в началото да имате по-голямо крило, за да излитате по-лесно и да летите по-бавно. На едно от филмчетата се вижда едно голямо бяло крило, това е Kондор на WillsWing, което е направено умишлено голямо, за да лети бавно и да не се стресират учениците от скоростта спрямо земята.

На някои филмчета се забелязва че вятъра не е съвсем насрещен. Това не е препоръчително за начално обучение. Има си техника за излитане на страничен вятър, но първите полети трябва да се правят стриктно на насрещен вятър. Не само това, ами имате нижда от няколко ръкава за показване на вятъра на старта, и на местото където очаквате да кацате.( za rakav moje da se polzva i parche toaletna hartia) Много често вятъра е различен на излитане и на кацане, което може да се дължи на релефа или на термични пориви. Добре е да имате и парче
прежда или лентичка вързана на предните въжета, да ви показва вятъра в които се намирате в момента. Добре е да имате също колелца на рамката и дори една извита тръба-плъзгач на носа. Това помага при неизбежните първи сблъсаци сас земята. Терена трябва да е чист от камъни, скали, храсти и дръвчета, овце, кози, крави и всякакви обекти с които може да се сблъскате при кацане.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов